Problem z chlodzeniem w Hondzie Cr 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem z chlodzeniem w Hondzie Cr 125

Post autor: Kropek » sob, 30 cze 2007, 20:53

Witam wszystkich !! Dzisiaj niestety natknąłem się na problem z moją Hondą... Mianowicie rozkręciłem cylinder który został przekazany na regulacje oraz przeczyszczenie zaworu. Dzisiaj gdy dostałem cylinder wraz z skręconą głowicą zabrałem sie za montaż... Wszystko ładnie pięknie, zalewam płyn chłodniczy a tu zonk :? Z pod głowicy leci płyn ciurkiem... Stwierdziłem że pewnie ten mój koleszka za słabo skręcił głowice więc ja wykręciłem. Wszystko zasilikonowałem ponownie skręciłem. Zalałem płyn chłodniczy wszystko elegancko. Postanowiłem wyjechać na wieś zobaczyć jak motor się sprawuje. Przejechałem około 1km nie wkręcając go na wysokie obroty i zauważyłem że z przelewu ucieka mi płyn chłodniczy. Zgasiłem silnik, zatrzymałem się i zaobserwowałem że płyn jest bardzo mocno rozgrzany. Zapchałem motor do domu, rozkręciłem wszystko i okazało się że w cylindrze jak i zarówno całym układzie full płynu chłodniczego... Nie wiem jaki jest powód takiego zachowania oraz co dalej z tym robić? Płyn chłodniczy odrazy wylałem z wału, przedmuchałem oraz zalałem olejem castrol r2 oraz następnie wszystko jeszcze raz wydmuchałem... Co robić? Poproszę o pomoc :( :(

Pozdrawiam Kropek

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » sob, 30 cze 2007, 21:25

Z przelewu tzn ?możesz jaśniej ?

A jak zlałeś olej ze skrzyni to był z wodą ?

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » sob, 30 cze 2007, 21:39

Przelew który masz przy korku od chłodnicy (nadmiar płynu chłodniczego). Oleju nie zlewałem więc nie wiem czy jest z wodą....

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » ndz, 1 lip 2007, 10:50

Sorka panowie że pisze post pod postem ale mam ważne pytanie... Czy od tego że mi zalało ten wał płynem chłodniczym może się osłabić igła na korbie oraz łożyska na wale? Poproszę o pomoc także co do mojego problemu który przedstawiłem wcześniej... Pozdrawiam :wink:

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 1 lip 2007, 11:08

Jeśli zareagowałeś natychmiast, to raczej nie powinno być problemu. Skoro motocykl pracował, to znaczy że tej wody w korbie nie było za dużo (jeśli to 2T), więc i łożysko nie powinno być uszkodzone.

Autor tematu
Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » ndz, 1 lip 2007, 14:38

Witam !! A co z moim problemem jeśli chodzi o nieszczelny układ? Nikt nie potrafi mi pomóc ? :?

LesniK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: ndz, 28 sie 2005, 20:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: DSW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z chlodzeniem w Hondzie Cr 125

Post autor: LesniK » ndz, 1 lip 2007, 15:15

.............
Ostatnio zmieniony śr, 12 sie 2009, 18:57 przez LesniK, łącznie zmieniany 1 raz.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 1 lip 2007, 22:20

Pierwsze co to zprawdz czy pompa kreci. Drugie daj nowa uszczelke. Trzy nie dokrecaj zabardzo głowicy bo ci szbilki powychodza aa wtedy jest nie ciekawie!
pozdr.
RS SERWIS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”