Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
jendżei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: śr, 9 kwie 2014, 06:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Post autor: jendżei » śr, 7 maja 2014, 11:37

Panowie,

Ostatnio stałem się właścicielem CR`ki jest to mój 1 moto 2T cross, wcześniej były cięższe enduraki. Moto kupione z pewnego źródła po wymianie tłoka. Moto trzymało obroty, wszystko było elegancko, jedynie sprzęgło się sklejało ale po rozgrzaniu i paru strzałach było ok. Któregoś razu na slalomie miedzy drzewami zaliczyłem delikatną glebę (5-10km/h). Położyłem się na lewą stronę, wstałem, odpaliłem z dodaniem gazu i pojechałem. Później dostrzegłem, że moto gaśnie na jałowym biegu, a na biegu ze sprzęgłem trzeba trzymać gaz żeby nie zgasł. Starałem się wyregulować obroty tym pokrętłem od ssania, kreciłem i w lewo i w prawo (nie mogłem dojść do jakiegoś oporu podczas kręcenia, cały czas można było kręcić). Moto schowałem i pojechałem na chatę. Po tygodniu zacząłem "macać" dostrzeglem, że na początku tłumika na wyjsciu z cylindra na łączeniu jest wyciek, chyba dość intensywny bo po odpaleniu i rozgrzewaniu po chwili kapało i byly ślady na chodniku.
Nie jestem mistrzem klucza i śrubokręta ale jakby mi ktoś poradził gdzie szukać źródła nie trzymania obrotów to będę wdzięczny.
Czy ta nieszczelność może powodować gaśniecie motocykla?

Nemezis5pl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pn, 26 mar 2007, 10:00
Motocykl: XR 600r, HH900
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Siemiatycze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Post autor: Nemezis5pl » śr, 7 maja 2014, 19:37

Do regulacji gaźnika sciągnij sobie manual wszystko jest opisane. Dodatkowo przed regulacją polecam czyszczenie gaźnika i filtra powietrza. Jeżeli musisz trzymać cr'e na obrotach gdy jest na biegu może podreguluj linkę sprzęgła, myślę że sobie z tym poradzisz nie ma tu żadnej filozofii. Tematy regulacji gaźników itp były często opisywane na forum poczytaj troche :wink: Co do wycieku napisz czego to wyciek? Bo jeśli sączy ci się olej to może być z mieszanki :)
Motocross->trochę luzu w tym sztywnym świecie

Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Post autor: Tarantula » śr, 7 maja 2014, 19:50

Sprawdź pływak i zaworek przy pływaku bo pewnie nie trzymał obrotów bo dostawał zbyt wiele paliwa, sugeruje to po tym że paliwo ciekło do cylindra na zgaszonym silniku. Możliwe że dostał się jakiś syf pod zaworek i paliwo cieknie cały czas aż się przelewa do cylindra

Autor tematu
jendżei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: śr, 9 kwie 2014, 06:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Post autor: jendżei » czw, 8 maja 2014, 11:58

Nemezis5pl pisze:Co do wycieku napisz czego to wyciek? Bo jeśli sączy ci się olej to może być z mieszanki :)
Tak właśnie wnioskuje, że jest to z mieszanki.
Nemezis5pl pisze:sciągnij sobie manual wszystko jest opisane
Jak stary dasz mi bezpośredniego linka do manuala do będę w niebowzięty.

Interesuje mnie dlaczego wszystko było ok a nagle się zjeb...
W 1 kolejności zrobię tak jak mówicie.

Autor tematu
jendżei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: śr, 9 kwie 2014, 06:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda cr 250 2T, 1991 - problem z obrotami na N

Post autor: jendżei » pn, 9 cze 2014, 12:31

Odświeżę temat ze względu na wolne od roboty. Więc Panowie, dostosowałem się do waszych rad.
Wyjąłem świecę, która była zalana, wyczyściłem przekopałem, cr nie odpalała, wyjałem po raz kolejny świece i była mokra. Następnie wyjąłem gaźnik i rozłożyłem.
Moje pytanie, jak ustawić na nowo żeby było ok, czytałem że na początek śrubką od strony airboxa nakrecić 1,5 obortu. Co zrobić z blaszką od kowadełka?
Jak coś mi podpowiecie to będę spokojniejszy, że nic nie spie.... ;) :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”