Regulacja naciągu łańcucha

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
DiscoVolante
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 24 mar 2014, 14:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: DiscoVolante » wt, 29 kwie 2014, 19:58

Witam

Motocykl to Kawasaki KX250F 2010.
Mam problem z regulacją naciągu łańcucha. Motocykl kupiłem dwa miesiące temu. Był po dokładnym sprawdzeniu i podstawowym serwisie (olej, regulacje itp.). Przez ten czas przejechałem około. 4 mth.

Ostatnio sprawdziłem łańcuch i luz (w najluźniejszym miejscu, motocykl na kołach, obciążony) był na ponad cztery palce.
A więc poluzowałem śrubę tylnego koła, i zacząłem przekręcać śruby od regulacji naciągu. Przekręcałem po jednym obrocie, raz z jednej, raz z drugiej. Szło bardzo ciężko, ale w końcu udało mi się zniwelować luz (na trzy palce). Ustawiłem koło wg znaczników i sprawdziłem odległość suwmiarką. Skontrowałem nakrętki i dokręciłem śrubę koła.

I po jednej jeździe łańcuch znowu ma taki luz jak przed regulacją. Koło na pewno się nie przesunęło, wszystkie znaczniki są tak jak były. Dodatkowo pojawiły się drgania przy większych prędkościach, tak jakby koła nie były w jednej linii.

Proszę o porady jak wyeliminować te problemy i czy dobrze przeprowadziłem regulację (w teorii). Dlaczego tak trudno dokręca się śrubę regulacyjną? Ostatnie obroty to było tragedia, dalej już nie da się kręcić. Jak mogę ustawić zbieżność kół?

Pozdrawiam

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: 253barek » śr, 30 kwie 2014, 11:11

Za pewne masz od wymiany łańcuch (zobacz stan zębatek jak powyginane kły to do wymiany komplet).

Śruby ciężko idą bo pewno zapieczone i pordzewiałe. Wykręć je wyczyść i wkręć.

Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: Tarantula » śr, 30 kwie 2014, 11:38

Sprawdź też czy nie masz luzów na wahaczu, stan kołysek, łożyska w kole.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: grayfox » śr, 30 kwie 2014, 17:27

Może za słabo poluzowałeś koło? Śruby zapieczone, nie odkręcone kontry ( nakrętki) na śrubach regulacji.

Co do łańcucha po regulacji zawsze się lekko poluzuje to normalne, dlatego warto troszkę mniej luzu zostawić niż by się chciało. Jeśli jednak luzuje się znacznie to lepiej wymień, pewnie masz jakiś lipny łańcuch, nie przeznaczony do Twojego motocykla.

Kup najlepiej O-ring czy X-ring - dużo dłużej pojeździ :)

Autor tematu
DiscoVolante
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 24 mar 2014, 14:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: DiscoVolante » śr, 30 kwie 2014, 20:41

Dzięki za rady, Panowie!
Zdjąłem kołem i okazało się, że zakres regulacji się skończył. Łańcuch był wyciągnięty, że nie dało się go już naciągnąć bardziej.
Przy okazji zdjąłem koło, wszystko wyczyściłem i teraz muszę zamówić elementy napędu.

Rozumiem, że wymieniam całość: przednią zębatkę, tylną zębatkę (mimo, że są w dość dobrym stanie) oraz łańcuch? Możecie polecić jakieś konkretne części oraz sklepy?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja naciągu łańcucha

Post autor: solaris » śr, 30 kwie 2014, 20:43

Jeśli zębatki są ok to możesz spokojnie wymienić sam łańcuch. Kup jak kolega wyżej Ci poradził (dowolny z ringami).
Ew. wrzuć tutaj zdjęcie swoich zębatek to się je oceni czy warto na nie zakładać nowy łańcuch.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”