Regulacja naciągu łańcucha
-
Autor tematuDiscoVolante
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 24 mar 2014, 14:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Regulacja naciągu łańcucha
Witam
Motocykl to Kawasaki KX250F 2010.
Mam problem z regulacją naciągu łańcucha. Motocykl kupiłem dwa miesiące temu. Był po dokładnym sprawdzeniu i podstawowym serwisie (olej, regulacje itp.). Przez ten czas przejechałem około. 4 mth.
Ostatnio sprawdziłem łańcuch i luz (w najluźniejszym miejscu, motocykl na kołach, obciążony) był na ponad cztery palce.
A więc poluzowałem śrubę tylnego koła, i zacząłem przekręcać śruby od regulacji naciągu. Przekręcałem po jednym obrocie, raz z jednej, raz z drugiej. Szło bardzo ciężko, ale w końcu udało mi się zniwelować luz (na trzy palce). Ustawiłem koło wg znaczników i sprawdziłem odległość suwmiarką. Skontrowałem nakrętki i dokręciłem śrubę koła.
I po jednej jeździe łańcuch znowu ma taki luz jak przed regulacją. Koło na pewno się nie przesunęło, wszystkie znaczniki są tak jak były. Dodatkowo pojawiły się drgania przy większych prędkościach, tak jakby koła nie były w jednej linii.
Proszę o porady jak wyeliminować te problemy i czy dobrze przeprowadziłem regulację (w teorii). Dlaczego tak trudno dokręca się śrubę regulacyjną? Ostatnie obroty to było tragedia, dalej już nie da się kręcić. Jak mogę ustawić zbieżność kół?
Pozdrawiam
Motocykl to Kawasaki KX250F 2010.
Mam problem z regulacją naciągu łańcucha. Motocykl kupiłem dwa miesiące temu. Był po dokładnym sprawdzeniu i podstawowym serwisie (olej, regulacje itp.). Przez ten czas przejechałem około. 4 mth.
Ostatnio sprawdziłem łańcuch i luz (w najluźniejszym miejscu, motocykl na kołach, obciążony) był na ponad cztery palce.
A więc poluzowałem śrubę tylnego koła, i zacząłem przekręcać śruby od regulacji naciągu. Przekręcałem po jednym obrocie, raz z jednej, raz z drugiej. Szło bardzo ciężko, ale w końcu udało mi się zniwelować luz (na trzy palce). Ustawiłem koło wg znaczników i sprawdziłem odległość suwmiarką. Skontrowałem nakrętki i dokręciłem śrubę koła.
I po jednej jeździe łańcuch znowu ma taki luz jak przed regulacją. Koło na pewno się nie przesunęło, wszystkie znaczniki są tak jak były. Dodatkowo pojawiły się drgania przy większych prędkościach, tak jakby koła nie były w jednej linii.
Proszę o porady jak wyeliminować te problemy i czy dobrze przeprowadziłem regulację (w teorii). Dlaczego tak trudno dokręca się śrubę regulacyjną? Ostatnie obroty to było tragedia, dalej już nie da się kręcić. Jak mogę ustawić zbieżność kół?
Pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja naciągu łańcucha
Za pewne masz od wymiany łańcuch (zobacz stan zębatek jak powyginane kły to do wymiany komplet).
Śruby ciężko idą bo pewno zapieczone i pordzewiałe. Wykręć je wyczyść i wkręć.
Śruby ciężko idą bo pewno zapieczone i pordzewiałe. Wykręć je wyczyść i wkręć.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja naciągu łańcucha
Sprawdź też czy nie masz luzów na wahaczu, stan kołysek, łożyska w kole.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja naciągu łańcucha
Może za słabo poluzowałeś koło? Śruby zapieczone, nie odkręcone kontry ( nakrętki) na śrubach regulacji.
Co do łańcucha po regulacji zawsze się lekko poluzuje to normalne, dlatego warto troszkę mniej luzu zostawić niż by się chciało. Jeśli jednak luzuje się znacznie to lepiej wymień, pewnie masz jakiś lipny łańcuch, nie przeznaczony do Twojego motocykla.
Kup najlepiej O-ring czy X-ring - dużo dłużej pojeździ
Co do łańcucha po regulacji zawsze się lekko poluzuje to normalne, dlatego warto troszkę mniej luzu zostawić niż by się chciało. Jeśli jednak luzuje się znacznie to lepiej wymień, pewnie masz jakiś lipny łańcuch, nie przeznaczony do Twojego motocykla.
Kup najlepiej O-ring czy X-ring - dużo dłużej pojeździ
-
Autor tematuDiscoVolante
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 24 mar 2014, 14:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja naciągu łańcucha
Dzięki za rady, Panowie!
Zdjąłem kołem i okazało się, że zakres regulacji się skończył. Łańcuch był wyciągnięty, że nie dało się go już naciągnąć bardziej.
Przy okazji zdjąłem koło, wszystko wyczyściłem i teraz muszę zamówić elementy napędu.
Rozumiem, że wymieniam całość: przednią zębatkę, tylną zębatkę (mimo, że są w dość dobrym stanie) oraz łańcuch? Możecie polecić jakieś konkretne części oraz sklepy?
Pozdrawiam
Zdjąłem kołem i okazało się, że zakres regulacji się skończył. Łańcuch był wyciągnięty, że nie dało się go już naciągnąć bardziej.
Przy okazji zdjąłem koło, wszystko wyczyściłem i teraz muszę zamówić elementy napędu.
Rozumiem, że wymieniam całość: przednią zębatkę, tylną zębatkę (mimo, że są w dość dobrym stanie) oraz łańcuch? Możecie polecić jakieś konkretne części oraz sklepy?
Pozdrawiam
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja naciągu łańcucha
Jeśli zębatki są ok to możesz spokojnie wymienić sam łańcuch. Kup jak kolega wyżej Ci poradził (dowolny z ringami).
Ew. wrzuć tutaj zdjęcie swoich zębatek to się je oceni czy warto na nie zakładać nowy łańcuch.
Ew. wrzuć tutaj zdjęcie swoich zębatek to się je oceni czy warto na nie zakładać nowy łańcuch.