Kartery YZF 250 2010
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Kartery YZF 250 2010
Cześć
Koledzy mechanicy mam takie pytanko do speców od Yamahy, mianowicie mam YZF-kę 250 w roczniku 2010 w którym okazało się że lewy karter jest uszkodzony i chciałem go wymienić, na e-bayu wersja 2010-2013 nie występuję ale słyszałem od jednego sprzedawcy że ponoć od rocznika 2003 w górę jest to jest to ten sam karter ponoć tylko głowica ma inne mocowania do ramy a dół silnika jest ten sam. Znalazłem karter z rocznika 2008 tylko nie wiem czy to będzie pasować.
Ktoś pomoże ?
Koledzy mechanicy mam takie pytanko do speców od Yamahy, mianowicie mam YZF-kę 250 w roczniku 2010 w którym okazało się że lewy karter jest uszkodzony i chciałem go wymienić, na e-bayu wersja 2010-2013 nie występuję ale słyszałem od jednego sprzedawcy że ponoć od rocznika 2003 w górę jest to jest to ten sam karter ponoć tylko głowica ma inne mocowania do ramy a dół silnika jest ten sam. Znalazłem karter z rocznika 2008 tylko nie wiem czy to będzie pasować.
Ktoś pomoże ?
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Kartery powinno wymieniać się parami, ze względu na zachowanie osiowości otworów. Swoją drogą co masz tam uszkodzone, że nie idzie tego naprawić ?
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
w lewym karterze jest pęknięcie z którego sączył się olej, jak rozpołowiłem silnik okazało się że silnik jest po wybuchu ( i tu nie rozumiem serwisu Yamahy i człowieka który to ogarniał - bo ktoś wymienił na oryginały : zawory cylinder głowicę skrzynię biegów a zostawił pęknięty karter no chyba że gaktycznie nie zauważyli ale przy takiej przyczynie powinni to wnikliwie sprawdzić - nieważne ).
Jak wspomniałem na zewnątrz widać pęknięcie około 5 cm przez które delikatnie poci sie silnik, a w środku rysa dochodzi do ścianki bocznej i dochodzi do mejsca gdzie siedzi łozysko wału. CZy profesjonalne pospawanie TIG-iem będzie wytrzymałe i nie będzie pękać ? czy szukać karterów ?
PS. oczywiście chiałem kupić oba kartery i znalazłem z rocznika 2008
Jak wspomniałem na zewnątrz widać pęknięcie około 5 cm przez które delikatnie poci sie silnik, a w środku rysa dochodzi do ścianki bocznej i dochodzi do mejsca gdzie siedzi łozysko wału. CZy profesjonalne pospawanie TIG-iem będzie wytrzymałe i nie będzie pękać ? czy szukać karterów ?
PS. oczywiście chiałem kupić oba kartery i znalazłem z rocznika 2008
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 21:58
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brody-Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Znany mi jest przypadek pekniecia karteru przy lozysku podpur wału w yz250f 2008
Silnik nie byl po zadnym wybuchu przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo a co dzialo sie kiedys to kto wie, ale do rzeczy pekniecie zauwazone podczas remontu przechodzilo powoli w strone walka wyrownowazajacego a z drugiej strony do kosza sprzeglowego .
Profesjonalne spawanie calosci i obrubka motor pojezdzil pol roku i kontrola stanu pekniecia , okazalo sie ze karter znow pekl , rozpolowienie silnika i okazalo sie ze na wale rowniez jest malutkie pekniecie . Moim zdaniem pekniecie powodowal wał. Najlepiej go skontroluj czyli sprawdzenie osowosci wywazenia itp. pozdro.
Silnik nie byl po zadnym wybuchu przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo a co dzialo sie kiedys to kto wie, ale do rzeczy pekniecie zauwazone podczas remontu przechodzilo powoli w strone walka wyrownowazajacego a z drugiej strony do kosza sprzeglowego .
Profesjonalne spawanie calosci i obrubka motor pojezdzil pol roku i kontrola stanu pekniecia , okazalo sie ze karter znow pekl , rozpolowienie silnika i okazalo sie ze na wale rowniez jest malutkie pekniecie . Moim zdaniem pekniecie powodowal wał. Najlepiej go skontroluj czyli sprawdzenie osowosci wywazenia itp. pozdro.
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Tutaj na pewno był wybuch bo widać że to korba zrobiła rozp@#%# są ślady wewnątrz i moim zdaniem prawdopodopnie trafiając na wałek wyrównawczy
powstało naprężenie które spowodowało pęknięcie. Poprzedni własciciel nie zauważył wycieku bo była od spodu gąbka zabezpieczająca i wszystko wsiąkało i zatarł silnik więc teraz jest nowa korba razem z wałem nowy tłok i zawory więc chyba nie muszę nic wyważać tylko pytanie czy spawy wytrzymają ? a drugie pytanie czy kartery od rocznika 2008 pasują do 2010 ? swoje dałem do spawacza ale jakby okazało się że pasują to do 2008 można kupić. Widzę już jedną różnicę a mianowicie śruba spustu oleju u mnie jest z tyłu a w 2008 jest z boku ale jeżeli to jedyna róznica to byłoby super bo dałbym nowe kartery i spokój
powstało naprężenie które spowodowało pęknięcie. Poprzedni własciciel nie zauważył wycieku bo była od spodu gąbka zabezpieczająca i wszystko wsiąkało i zatarł silnik więc teraz jest nowa korba razem z wałem nowy tłok i zawory więc chyba nie muszę nic wyważać tylko pytanie czy spawy wytrzymają ? a drugie pytanie czy kartery od rocznika 2008 pasują do 2010 ? swoje dałem do spawacza ale jakby okazało się że pasują to do 2008 można kupić. Widzę już jedną różnicę a mianowicie śruba spustu oleju u mnie jest z tyłu a w 2008 jest z boku ale jeżeli to jedyna róznica to byłoby super bo dałbym nowe kartery i spokój
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: sob, 10 wrz 2011, 11:00
- Motocykl: cr crf
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Kartery z 08 i 10 roku mają inny numer części, więc chyba się różnią .
Zapewne jest to jakaś pierdoła . i jak kolega wyżej pisał, kartery tylko parami sie wymienia
2010 to 5XC-15100-30-YX
2008 to 5XC-15150-20-YX
Zapewne jest to jakaś pierdoła . i jak kolega wyżej pisał, kartery tylko parami sie wymienia
2010 to 5XC-15100-30-YX
2008 to 5XC-15150-20-YX
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Tak wiem że parami i w Yamaha Polska dowiedziałem się że kpl nowych kosztuje jakieś 2k więc to nie jest jakaś tragedia patrząc że używki z roku 2008, 2009 chodzą po jakieś 1500-1600 to to się wogóle nie opłaca i trzeba brać nowe, więc najperw spórubuje pospawać w profesjonalnym warsztacie i za 2-3 m-ce zrobię inspekcję jak nie edzie pekać to powinno chulać nie ? i dam spokój z wymianą
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: sob, 10 wrz 2011, 11:00
- Motocykl: cr crf
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Zrób tak jak mówisz, pospawaj i sprawdzaj co się będzie działo, jeżeli zaistnieją jakieś komplikacje kup nowe bo te 2k to tragedii niema
Pozostaje jeszcze aspekt krzywego patrzenia na spoiny przez przyszłych kupujących
Pozostaje jeszcze aspekt krzywego patrzenia na spoiny przez przyszłych kupujących
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Motor jest świeżo po zakupie więc na razie nie myślę w ogóle o sprzedaży, a za parę lat to się zobaczy jak znam siebie to pewnie i tak je wymienię.
Z resztą doinwestowałem motor zaraz po zakupie bo dostał od razu nowe zawory tytanowe tłok korbę razem z wałem i pewnie parę lat nim polatam
i może w międzyczasie coś się pojawi na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze
Z resztą doinwestowałem motor zaraz po zakupie bo dostał od razu nowe zawory tytanowe tłok korbę razem z wałem i pewnie parę lat nim polatam
i może w międzyczasie coś się pojawi na rynku wtórnym za rozsądne pieniądze
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
Autor tematupalmer74
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:22
- Motocykl: YZF 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Dobra.... nie mogłem spać przez te kartery i zamówiłem nowe
Teraz pytanie czy można przekładać łozyska (nie mają luzu bo ponoć są po wymianie ) czy powinno nabić się nowe ? bo przy zdejmowaniu moga dostać luzów czy coś ???
Teraz pytanie czy można przekładać łozyska (nie mają luzu bo ponoć są po wymianie ) czy powinno nabić się nowe ? bo przy zdejmowaniu moga dostać luzów czy coś ???
my gallery --->>>kliknij www.kovalart.deviantart.com
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
była Kawa KX-250 '97
była CRF 450 '05
teraz YZF 250 '10
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Dla świętego spokoju założył bym nowe
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pn, 7 wrz 2009, 17:06
- Motocykl: YZF 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kartery YZF 250 2010
Jeżeli już zainwestowałeś w nowe kartery, wał itd. to załóż też nowe łożyska. głupio by było jakbys musiał niedługo znów rozbierać silnik przez zamontowanie używanych