Nie wchodzi N

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KUPERnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 15:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Nie wchodzi N

Post autor: KUPERnick » śr, 23 kwie 2014, 09:59

Witam,
Po kapitalnym remoncie mojej Yamahy YZ250Z '05 mam pewne problemy.
Mianowicie bardzo ciężko wchodzi bieg neutralny. Żeby go wrzucić muszę bardzo ostrożnie przełączać z 1 na 2 i w połowie go znajduję. Jeśli trzymam dźwignię w tym położeniu to jest na neutralnym, ale zaraz jak tylko ją puszczę to wrzuca się bieg. Wiem, że trudno stwierdzić przyczynę na odległość, ale może ktoś spotkał się z takim problemem. Dodam jeszcze, że przy rozpoławianiu silnika wałki skrzyni biegów wyjąłem w całości. Nie zdejmowałem zębatek, więc pomyłki żadnej nie było. Widełki składałem zgodnie z instrukcją. Do głowy przychodzi mi jedynie, ze może coś jest z samym wybierakiem? Ponadto mam jeszcze problemy z trzymającym sprzęgłem. Po naciśnięciu motor i tak jest na biegu, ale to jest wina albo sklejonych ze sobą tarcz, albo przykrótkich śrub mocowania kosza.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Nie wchodzi N

Post autor: amator » śr, 23 kwie 2014, 12:06

otwórz link
http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=177694
Trzeba sprawdzić zestaw 5, 7,8,9. 10, 14 . Odkręcałeś śrubę 14?. Prawdopodobnie kolo 5 nie siedzi na swoim miejscu na wałku 1. miedzy kołem 5 a wałkiem 1 musi być kołek ustalający . Jesli on wypadł podczas montazu albo koło 5 jest zakrecone z lekkim przesunięciem względem tego kołka to luzu nie będzie tam gdzie trzeba .Na zębatce 5 w miejscu luzu jest mala kreska jakby naciecie nadlew, w tym miejscu musi sie znajdować łożysko dzwigienki 7. Sprawdz też czy wszystkie elementy wybieraka masz złozone jak na rysunkach http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=177694
Do roboty trzeba zdjąć kosz sprzęgłowy. Przy okazji spiłuj ząbki na koszu to sprzęgło nie będzie ciagnac .
Na czy polegał Twój remont generalny ? jesli nie rozkleiłeś tarcz sprzęgłowych ?. O jakich śrubach piszesz? o tych spod nr12? http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=177694 za krótkie - nic nie szkodzi , za dlugie - pokrywa nie bedzie przyciskać jak trzeba - sprzęglo będzie sie ślizgać .

Autor tematu
KUPERnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 15:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nie wchodzi N

Post autor: KUPERnick » śr, 23 kwie 2014, 13:04

Dzięki za info. Jest wielce prawdopodobne, że element 5 nie jest ustawiony dobrze względem 1. Na 1 jest ten wałek ustalający, ale wystawał minimalnie. Oczywiście starałem się ustawić to tak jak być powinno, ale może się przesunął.
Ściąganie kosza sprzęgłowego jest prze.... bez odpowiedniego narzędzia :/
Tarcze sprzęgłowe oczywiście rozklejałem, ale myślałem, że się skleiły ponownie (objawy podobne z tymi wyczytanymi w necie).
Tak, chodzi o te śruby z nr 12. 2 z nich mi pękły i zastosowałem inne może z 1mm krótsze.
P.S. Remont generalny tzn. tłok, cylinder, korba + mniejsze pierdoły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”