Strona 1 z 6

Jak zrobić oświetlenie w crossie?

: pn, 27 lut 2006, 22:49
autor: ecik
Witam mam pytanie, jak zrobic oswietlenie do crossówki, żeby sie nie narobic, poniewaz czasami sie przydaje. Jakie znacie sposoby na pokonanie tego problemu? Myslalem nad lampa Acerbisa lub Ufo, ale czy one sa na baterie?

: wt, 28 lut 2006, 07:26
autor: MXrool
kupujesz jakąś zwykłą lampe do enduro, wkładasz tam i odpowiednio docinasz element z diodami, a później robisz obwud elektryczny z baterii.

: pn, 15 maja 2006, 15:35
autor: biker
a tak przy okazji to nei ma innego jakiegos sposobu bo ja mam honde cr 125 stara dosc ponizej 1990 roku i z silnika wychodza mi jkaies daw przewody luzne ale nigdy nie sprawdzalem czy jest na nich napiecie wiem jedynie ze jak zewre jeden z drugim lub jeden z masa to gasnie motor
moze by sie dalo jkaos je wykorzystac do swiatla oczywiscie nei mam na mysli tych przewodow co dohcadza do tej puszko co jest pod bakiem

: pn, 15 maja 2006, 15:54
autor: MXrool
Jak to jest CR to te dwa kable chyba nie są od strych lamp lub czego podobnego. Dało by się wykąbinowac prąd z magneta, ale to długa i skąplikowana robota, chyba, że się dobrze orjętujesz w tym.

: pn, 15 maja 2006, 16:33
autor: BartekJ
BIKER, odważny jesteś że tak sobie zwierasz do masy jakieśtam kabelki.
Może to zaowocować nieodwracalnym uszkodzeniem twornika. W hiszpańskich motoplatach często padała górna cewka, gdy podczas spawania elektrycznie, pękniętej ramy (np. CZ cross 125), cewka nie została odłączona od twornika, i od świecy. Także jest to dość wrażliwe ustrojstwo.
Popatrz, jakiego producenta masz zapłon, poszukaj w necie, na pewno gdzieś będzie rozpiska przewodów, i co do czego służy. Może to co wychodzi u ciebie, to przewód do KILL SWITCH'a? Masz gaszenie na kierownicy? Poza tym najlepiej weź miernik (ustaw na napięcie przemienne), zmierz, jakie napięcie się pojawia. Jak będzie ok 12V, można przyłączyc żarówkę 12V/35 W, zobaczysz, jaka jest wydajność prądowa twojego twornika. Jak bedzie jasno świecić, to znaczy, że można światła na tym zrobić. Jak tak sobie nawet przy wyższych obrotach, to ja bym tego raczej nie wykorzystywał.
Chyba że twornik będzie dawał w okolicach 6V (w co nie bardzo wierzę, ale...). Wtedy żarówki od Komarka będą pasowały :D

: śr, 14 cze 2006, 23:11
autor: biker
sprawdzalem co to z akable tylko ze nie donca ale jka pod te dwa kable podepne jakakowiek zarowke to od razu moto gasnie jelsi jeden z nich zewre z masa tez gasnie a jesli chodzi o sprawdzanie czy jest na nich napiecie to nie sprawdzalem ale sprawdze i tu napisze co i jak aha nie mam zadnego gaszenia przy kierownicy

: śr, 14 cze 2006, 23:18
autor: kotmx
nie będziesz miał prądu zanim nie zamątujesz cewek/cewki od prądu do świateł :wink:

to jak motor gasisz?

: czw, 15 cze 2006, 10:35
autor: damek0007
a po co komu wogóle kombinować z instalacją i cewkami do świateł w crossówce?? nie lepiej poprostu zakupić jakąś lampe typu UFO i podłaczyc baterie?? jest duzo prościej i szybciej:D :lol: pozdro :D

: czw, 15 cze 2006, 17:58
autor: kaskaderliuk
w yamahah yz tylko nie wiem z ktorych lat jest miejsce na dodatkowa cewke od lampy

: czw, 15 cze 2006, 20:45
autor: yogi
w wersji usa pewnie, bo na europe nie wychodziły yz 125 w wersji enduro - a szkoda

: pn, 17 lip 2006, 12:20
autor: Heiduk
A dałoby rady zrobić oświetlenie w całej crossówce??
Kupił bym crossa z papierami, ok, da się zarejestrować. ale trzeba mieć światło :x I czy da się pociągnąć instalacje, czyli światla przód oraz tył?? Ale czy na pewno będzie to dobry pomysł?? Zeby później nie było, że moto będzie gasł. :roll:

I co poradzicie?? :wink:

: pn, 17 lip 2006, 12:33
autor: zielorz
nie da sie ;) i crossa nie da sie zarejstrowac w prosty i oczywisty sposob jedynie kombinacjami i znajomosciami, to raz. Dwa jak chcesz miec oswietlenie to kupujesz lampe jakas na allegro np. (obojetnie acerbis ufo co badz byle swiecilo i cie sie podobalo) montujesz i podlaczas ja do aku ;) i w ten sposob masz swiatlo niezalezne od silnika.

Pozdro