WR400F - poziom oleju, odma, wyrzucanie nadmiaru oleju

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
BR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

WR400F - poziom oleju, odma, wyrzucanie nadmiaru oleju

Post autor: BR » czw, 21 cze 2007, 10:08

Mam pytanko odnośnie poziomu oleju w WR400F a mianowicie chodzi o sposób w jaki się go sprawdza. Pytam bo ostatnio chyba przelałem około 0,7 L oleju niepotrzebnie i mam nadzieje ze nic nie spitoliłem przez to.

Problem polega na tym że jak sprawdzam stan oleju (pare minut po zgaszeniu silnika) to stan jest minimalny albo go bagnet nie łapie nawet, więc dolewam. Jeżdżę jakiś czas i widze ze wyrzuca mi nadmiar rurką od odmy. Mało tego, ostatnio kolega zauważył że na wysokich obrotach idzie lekko zabarwiony dymek z rury (wczesniej go nie było). Czy nadmiar oleju mógł spowodować podniesienie się ciśnienia i np uszkodzenie jakiejś uszczelki?

Jak powiniennem dbać o właściwy poziom oleju w tym motocyklu?

Proszę o wypowiedzi osoby które naprawde znają ten temat i najlepiej ten konkretny motocykl.

Autor tematu
BR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BR » czw, 21 cze 2007, 10:34

To nie fajnie :/ ... remont silnika był robiony w PS bikes na początku kwietnia a jestem raczej amatorem i napewno nie zajeździłem jeszcze tłotka/pierscieni. Zaczyna mi to pachnieć tymi uszczelniaczami zaworów.

Czyli jak dokładnie powiniennem sprawdzić stan oleju?

Rozgrzać silnik -> zgasić -> poczekać pare minut -> moto w pionie -> sprawdzić bagnet ?

Jeśli mało to dolać aż do poziomu na bagnecie ?

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » czw, 21 cze 2007, 10:38

http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic ... ght=#14097

Tutaj znajdziesz informacje na temat wymiany oleju!
pozdr.
RS SERWIS

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » czw, 21 cze 2007, 10:51

Jak co WR i YZF lubia jak im sie leje ponad maxymalny poziom na bagnecie bo maja lepsze smarowanie. Widomo nie ma co przesiadzać!
pozdr.
RS SERWIS

Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » czw, 21 cze 2007, 16:38

Olej sie sprawdza na cieplym silniku i motor musi odstac z 3 minuty.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kubamtx » śr, 19 wrz 2007, 23:43

Jesli jezdzisz duzo na wysokich obrotach w sposób ciągły czyli np długie proste w lasach itp to sie nie przejmuj tym olejem z odmy. Wlasnie w czaseit akiej jazdy wylewa sie go tamtedy najwiecej.

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » czw, 20 wrz 2007, 10:06

Stan oleju najlepiej sprawdzać po dłuższej jezdzie. Należy to zrobić zaraz po zatrzymaniu bo czym dłużej moto postoi tym więcej oleju spłynie do silnika. Oczywiście te trzy minuty nic nie zmienią w wartości pomiaru. Można spokojnie zdjąć kask i rękawice. Nie ma potrzeby wlewać więcej oleju niż przewiduje producent. Nie poprawi to smarowania jak tu ktoś zasugerował. W WR-ce fabrycznie odma jest wprowadzona do filtra powietrza i nie zaszkodzi wyrzucenie jej stamtąd i wyprowadzenie pod silnik (oczywiście zatykając pozostały po niej otwór w obudowie filtra). Uszkodzone uszczelniacze zaworowe nie powodują wyrzucania oleju przez odmę tylko jego nadmierne spożycie przez silnik. Przedmuchy spalin pod tłok powodują nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej i to jest główną przyczyną plucia przez odmę.

matimoto5
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: matimoto5 » czw, 27 wrz 2007, 22:02

Mam takie pytanie, mam yz426 f i ostatnio zauważyłem ze odmą (tą rurką od pokrywy głowicy) na wolnych obrotach leci powietrze, jak przygazuje na wyższe obroty to już nie dmucha, tylko na wolnych i zawsze wisi na koncu tego wężyka jakaś kropeczka oleju i nie wiem czy tak ma być :?: :wink:
Yamaha Yz 250F 2014

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » czw, 27 wrz 2007, 22:36

no ja u mnei tez ostatnio zauważyłem kropelki oleju i sie zdziwiłem bo poziom ok a parenascie kropel poszło jak nie wiecej

matimoto5
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: matimoto5 » pt, 28 wrz 2007, 08:20

To moze to jest normalne :roll:
Yamaha Yz 250F 2014

MateuszEnduroboyz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 23:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Puławy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MateuszEnduroboyz » ndz, 30 wrz 2007, 14:19

witam wszystkich to moj pierwszy post czytam bardzo duzo a jakos wole sie nie wypowiadac:) Rowniez mam YZ426F z 2000r i jak najbardziej normalne jest dmuchanie z rurki odpowietrzajacej i kapiace krople oleju tez sa normalne:)Gadałem ze znawca tematu i powiedział ze tak ma byc:) Parujacy olej sie skrapla w wywala go tamtedy:) rowniez jak jest max to tak sie dzieje. Pozdrawiam Mateusz
YZ426F :)

Autor tematu
BR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BR » śr, 10 paź 2007, 11:29

Yamaciek pisze:Przedmuchy spalin pod tłok powodują nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej i to jest główną przyczyną plucia przez odmę.

Super odpowiedź, właśnie o to chodziło, nowe pierścienie i wszystko gra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”