WR400F - poziom oleju, odma, wyrzucanie nadmiaru oleju
-
Autor tematuBR
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
- Motocykl: WR400F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
WR400F - poziom oleju, odma, wyrzucanie nadmiaru oleju
Mam pytanko odnośnie poziomu oleju w WR400F a mianowicie chodzi o sposób w jaki się go sprawdza. Pytam bo ostatnio chyba przelałem około 0,7 L oleju niepotrzebnie i mam nadzieje ze nic nie spitoliłem przez to.
Problem polega na tym że jak sprawdzam stan oleju (pare minut po zgaszeniu silnika) to stan jest minimalny albo go bagnet nie łapie nawet, więc dolewam. Jeżdżę jakiś czas i widze ze wyrzuca mi nadmiar rurką od odmy. Mało tego, ostatnio kolega zauważył że na wysokich obrotach idzie lekko zabarwiony dymek z rury (wczesniej go nie było). Czy nadmiar oleju mógł spowodować podniesienie się ciśnienia i np uszkodzenie jakiejś uszczelki?
Jak powiniennem dbać o właściwy poziom oleju w tym motocyklu?
Proszę o wypowiedzi osoby które naprawde znają ten temat i najlepiej ten konkretny motocykl.
Problem polega na tym że jak sprawdzam stan oleju (pare minut po zgaszeniu silnika) to stan jest minimalny albo go bagnet nie łapie nawet, więc dolewam. Jeżdżę jakiś czas i widze ze wyrzuca mi nadmiar rurką od odmy. Mało tego, ostatnio kolega zauważył że na wysokich obrotach idzie lekko zabarwiony dymek z rury (wczesniej go nie było). Czy nadmiar oleju mógł spowodować podniesienie się ciśnienia i np uszkodzenie jakiejś uszczelki?
Jak powiniennem dbać o właściwy poziom oleju w tym motocyklu?
Proszę o wypowiedzi osoby które naprawde znają ten temat i najlepiej ten konkretny motocykl.
-
Autor tematuBR
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
- Motocykl: WR400F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
To nie fajnie :/ ... remont silnika był robiony w PS bikes na początku kwietnia a jestem raczej amatorem i napewno nie zajeździłem jeszcze tłotka/pierscieni. Zaczyna mi to pachnieć tymi uszczelniaczami zaworów.
Czyli jak dokładnie powiniennem sprawdzić stan oleju?
Rozgrzać silnik -> zgasić -> poczekać pare minut -> moto w pionie -> sprawdzić bagnet ?
Jeśli mało to dolać aż do poziomu na bagnecie ?
Czyli jak dokładnie powiniennem sprawdzić stan oleju?
Rozgrzać silnik -> zgasić -> poczekać pare minut -> moto w pionie -> sprawdzić bagnet ?
Jeśli mało to dolać aż do poziomu na bagnecie ?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic ... ght=#14097
Tutaj znajdziesz informacje na temat wymiany oleju!
pozdr.
Tutaj znajdziesz informacje na temat wymiany oleju!
pozdr.
RS SERWIS
-
- Mistrz prostej
- Posty: 170
- Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Olej sie sprawdza na cieplym silniku i motor musi odstac z 3 minuty.
Yamaha YZ 250F 2008
http://www.bikepics.com/members/Pacian/
http://www.bikepics.com/members/Pacian/
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Stan oleju najlepiej sprawdzać po dłuższej jezdzie. Należy to zrobić zaraz po zatrzymaniu bo czym dłużej moto postoi tym więcej oleju spłynie do silnika. Oczywiście te trzy minuty nic nie zmienią w wartości pomiaru. Można spokojnie zdjąć kask i rękawice. Nie ma potrzeby wlewać więcej oleju niż przewiduje producent. Nie poprawi to smarowania jak tu ktoś zasugerował. W WR-ce fabrycznie odma jest wprowadzona do filtra powietrza i nie zaszkodzi wyrzucenie jej stamtąd i wyprowadzenie pod silnik (oczywiście zatykając pozostały po niej otwór w obudowie filtra). Uszkodzone uszczelniacze zaworowe nie powodują wyrzucania oleju przez odmę tylko jego nadmierne spożycie przez silnik. Przedmuchy spalin pod tłok powodują nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej i to jest główną przyczyną plucia przez odmę.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 23:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Puławy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
witam wszystkich to moj pierwszy post czytam bardzo duzo a jakos wole sie nie wypowiadac:) Rowniez mam YZ426F z 2000r i jak najbardziej normalne jest dmuchanie z rurki odpowietrzajacej i kapiace krople oleju tez sa normalne:)Gadałem ze znawca tematu i powiedział ze tak ma byc:) Parujacy olej sie skrapla w wywala go tamtedy:) rowniez jak jest max to tak sie dzieje. Pozdrawiam Mateusz
YZ426F