opaska do wydechu i problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

opaska do wydechu i problemy

Post autor: crazy_russian » czw, 21 cze 2007, 09:59

Witam
W swojej Husce supermoto mam owalna koncowke acropovica z oryginalnymi kewlarowymi opaskami do trzymania. Jednak wydech nie chce trzymac pionu i podczas skokow przekreca sie do poziomu co powoduje, ze dosc mocno ocieram o niego opona.
Nowa oryginalna opaska *2 szt to koszt 250*2 czyli pol tysiaczka !!
Ma ktos jakis patent?

Myslalem o pasku z nierdzewki i wykrepowaniu nowego mocowania, ale nie moge znalesc zadnej firmy, ktora takowa cienka blache posiada.

Pomozcie z pomyslami.
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » czw, 21 cze 2007, 10:08

Do akrapovicia najlepiej zrobic samemu opaske z blachy kwasoodpornej. poszukaj jakiejs o grubosci +/- 0.7 cm i powinno byc dobrze. Nie powinienes mied problemu z jej znalezieniem.

Wydechy akrapa same w sobie sa bardzo dobre, ale zawsze byl problem z mocowaniami.

Ew. drugi pomysl jaki stosowal moj kumpel to zamiast opaski dospawac "ucho", za ktore przymocujesz wydech.

Pozdr.

Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: crazy_russian » czw, 21 cze 2007, 10:12

rg166 pisze:Do akrapovicia najlepiej zrobic samemu opaske z blachy kwasoodpornej. poszukaj jakiejs o grubosci +/- 0.7 cm i powinno byc dobrze. Nie powinienes mied problemu z jej znalezieniem.

Wydechy akrapa same w sobie sa bardzo dobre, ale zawsze byl problem z mocowaniami.

Ew. drugi pomysl jaki stosowal moj kumpel to zamiast opaski dospawac "ucho", za ktore przymocujesz wydech.

Pozdr.
Dokladnie o tych 2 rozwiazaniach myslalem.
Co do pierwszego to nierdzewke kolo 0.6 mm moglbym miec, ale boje sie ze tak cienka blacha nie utrzyma owalu "w ryzach", ze tak powiem :) i calosc bedzie sie krecic w opasce. A grubszej nierdzewki nie moge dostac.

JEsli chodzi o 2-e rozwiazanie, to tlumik jest tytanowy i pytanie czy ktos do tego dospawa uchu i z czego to ucho ma byc aby sie polaczylo?
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: crazy_russian » czw, 21 cze 2007, 10:19

MXrool pisze:a jak cienka ta blacha potrzebna? Przecież blachy grubości 2 mm są dostępne i Ci ktoś dotnie kształtu jak orginał.

Mam dostęp do każdego rodzaju blach i materiałów metalowych z każdego stopu.
Opaska ma zapewnic utrzymanie owalnego tlumika (nie moze sie w niej obraca). Wydaje mi sie, ze taka 1 mm powinna byc juz ok.
Potrzebowalbym kupic pas dlugosci okolo 90-100cm i szerokosci jakies 4 cm.
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: crazy_russian » czw, 21 cze 2007, 10:29

MXrool pisze:Mogę Ci coś takiego załatwić. Decydujesz się? i Dziś dam znać, tylko jak to wysłać?
Jesli mozesz to bylbym bardzo wdzieczny. W domu sobie bym juz ja odpowiednio pokrepowal na ten owal. A jak sadzisz grubosc 1 mm bedzie OK? Nie bedzie tendencji opaski do przechodzenia z ovalu w kolo?
Jesli bys mial mozliwosc zalatwienia to dogadamy sprawe telefonicznie. Pusc mi na priva numer.
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

Ethan89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 30 gru 2006, 20:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ethan89 » czw, 21 cze 2007, 12:52

1mm to trochę mało. ale grubsza ciężej będzie znowu dopasować. ale możesz spróbować z ta 1mm najwyżej zrobisz jeszcze raz z grubszej
KX 125 rolezz

rg166
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 173
Rejestracja: śr, 27 wrz 2006, 20:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wschowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rg166 » czw, 21 cze 2007, 13:31

Ja juz pare razy urywalem opaski grubosci 4 mm (najczesciej, tak jak mowil mxrool, przy srubie) - dlatego proponuje zalozyc jeszcze grubsze.

Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: crazy_russian » czw, 21 cze 2007, 14:12

rg166 pisze:Ja juz pare razy urywalem opaski grubosci 4 mm (najczesciej, tak jak mowil mxrool, przy srubie) - dlatego proponuje zalozyc jeszcze grubsze.
4 mm, toz to juz plyta a nie blacha. Ja latam w supermoto, wiec skoki niezawysokie, choc spadamy na plasko.
Ale 4 mm nierdzewki to niepokrepuje. Ty pewnie miales zwykla stalowa?
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

Autor tematu
crazy_russian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 11:30
Motocykl: YZ450F supermoto/cross
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: U-R-S-U-S
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: crazy_russian » pt, 22 cze 2007, 13:29

Udalo mi sie znalesc pasujacy mi kawalek nierdzewki. Dlugosc 45 cm, szerokosc 40 mm i grubosc 2 mm. I to jest dorba grubosc. Da sie wyginac, ale mocno trzyma ksztalt. Na razie calosc sezonuje sie w imadle, ale mam nadzieje ze bedzie gralo.
pozdrawiam
Darek
www.supermoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”