Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
-
Autor tematuPMO
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 9 mar 2014, 21:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Witam. Jakiś czas temu kupiłem Suzuki RM 125 z 1997 roku. Jest to mój pierwszy motocykl na poważnie. Przedwczoraj jechałem ze znajomymi w terenie i coś nagle się stało, motocykl zgasł i nie odpalił. Zaprowadziłem go do domu i po jakimś czasie odpalił choć bardzo dziwnie chodzi. Rozebrałem ze znajomymi silnik i tłok jest w całości nie przepalił się, czy też nie zatarł. Wał korbowy (korbowód) nie kręci się jest jakby zatarty i do połowy się obraca. Są na nim ślady podobne do przepalenia. Rozumiem, że korbowód jest do wymiany, co jest wiadome w 2T.
Główny wątek tematu jednak prowadzi do czegoś innego. Zobaczyłem na cylindrze przy wylocie wydechowym lekkie pęknięcie. Czy jest szansa aby to jakoś uratować? Albo jakoś naprawić? W pobliżu ciężko znaleźć dobrego mechanika, jedynie zostaje serwis, ale to też troszkę kilometrów, bo mieszkam w małej dziurze. Prosiłbym o jakieś porady, co mógłbym zrobić z takim fantem. Pozdrawiam i dziękuję z góry wszystkim za odpowiedzi.
Cały cylinder:
Tutaj, gdzie na środku jest ta biała kropka jest ta skaza inaczej pęknięcie. Widać je jak się przyjrzy ktoś.
Przepraszam za jakość zdjęć nie miałem lepszego sprzętu przy sobie.
Główny wątek tematu jednak prowadzi do czegoś innego. Zobaczyłem na cylindrze przy wylocie wydechowym lekkie pęknięcie. Czy jest szansa aby to jakoś uratować? Albo jakoś naprawić? W pobliżu ciężko znaleźć dobrego mechanika, jedynie zostaje serwis, ale to też troszkę kilometrów, bo mieszkam w małej dziurze. Prosiłbym o jakieś porady, co mógłbym zrobić z takim fantem. Pozdrawiam i dziękuję z góry wszystkim za odpowiedzi.
Cały cylinder:
Tutaj, gdzie na środku jest ta biała kropka jest ta skaza inaczej pęknięcie. Widać je jak się przyjrzy ktoś.
Przepraszam za jakość zdjęć nie miałem lepszego sprzętu przy sobie.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Pęknięcie przegrody kanału wydechowego to żadna nowość.
Uszkodzenie korbowodu raczej nie miało żadnego wpływu na to pęknięcie.
Jeśli na pierścieniu jest widoczny ślad odkształcenia w miejscu pęknięcia przegrody to wtedy możesz się zacząć martwić.
Uszkodzenie korbowodu raczej nie miało żadnego wpływu na to pęknięcie.
Jeśli na pierścieniu jest widoczny ślad odkształcenia w miejscu pęknięcia przegrody to wtedy możesz się zacząć martwić.
-
Autor tematuPMO
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 9 mar 2014, 21:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, korbowód nie był najprawdopodobniej wymieniany poprzedni sezon z tego co poprzedni właściciel mówił tak samo jak tłok. Czyli najprawdopodobniej korbowód z tłokiem był wymieniany ostatni raz w 2012. Szukałem powodu dlaczego uległ zniszczeniu, bo boję się, że po włożeniu nowego będzie powtórka z rozrywki. Co do pierścienia sprawdzę, jak pójdę do znajomego, czy nie odkształcił się. Jest możliwość żebym jeździł na tym cylindrze jeszcze sezon i tłok nie zostanie uszkodzony? Z tego co widziałem cylinder ciężko dostać do tego modelu. Zostaje jakaś możliwość naprawienia? Nicasil nowy? Chciałbym zrobić już motor żebym ten sezon cały pojeździł.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Uszkodzenie stopy korbowodu to zazwyczaj przekroczony czas eksploatacji. Ewentualnie słaba jakość korbowodu, lub błędy przy jego wymianie skracają jego trwałość.
Tłok możesz zweryfikować najłatwiej pomiarami. Żeby to zrobić rzutem oka, to trzeba mieć pewnie doświadczenie.
Jeśli pierścień nie ma żadnych odkształceń i na tłoku też ich nie widać, to pęknięciem nie musisz się przejmować.
Jeśli są to istnieją doraźne metody naprawy, ale najlepszą opcją naprawy jest spawanie i regeneracja nicasilu.
Tłok możesz zweryfikować najłatwiej pomiarami. Żeby to zrobić rzutem oka, to trzeba mieć pewnie doświadczenie.
Jeśli pierścień nie ma żadnych odkształceń i na tłoku też ich nie widać, to pęknięciem nie musisz się przejmować.
Jeśli są to istnieją doraźne metody naprawy, ale najlepszą opcją naprawy jest spawanie i regeneracja nicasilu.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Mam takie samo pęknięcie i ktoś mi poradził, żeby w tamym miejscu delikatnie papierkiem ściernym zaokrąglić, tak żeby pierścień nie chaczył o pęknięcie. A naprawa to odddać do nicasilu, oni wtedy to pospawają i nałożą nowy, bądź wbić tuleje.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Również katuję stary cylinder z takim pęknięciem, tyle że mam w tym miejscu wyrwę, więc zrobiłem frezem od dołu i od góry taki skos ku miejscu pęknięcia, dzięki czemu tłok może się jakby wślizgnąć w razie czego. Całego tłoka tak zjeździłem i wszystko w porządku, teraz wrzucam następnego jak wymiar jeszcze będzie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: pt, 24 sty 2014, 01:01
- Motocykl: yz450f
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Jeśli na korbowodzie występują przebarwienia (przy sworzniu na wale) to najprawdopodobniej zatarte jest łożysko igiełkowe, czyli jak piszą koledzy powyżej nieprawidłowy luz montażowy lub przejechał już swoje mth. Zatarcie to jedna z lepszej opcji, gorzej gdy łożysko sie rozleci i załatwi cylinder tłoka i głowice. To pękniecie przegrody jeśli nie blokuje pierścieni moim zdaniem stwarza jakieś ryzyko ale wątpie żeby mogło sie cos rozwalic.
-
Autor tematuPMO
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 9 mar 2014, 21:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Dziękuję bardzo wszystkim za szybką pomoc. Postanowiłem lekko zeszlifować to pęknięcie żeby tłok nie miał później problemów. Z racji żeby nie zakładać kolejnego tematu, to wykorzystam ten temat. Posiadam jeszcze problem w motorze, że często się zdarza, że gdy zaleję bak, odpalę, to paliwo zaczyna mi uciekać wężykiem od nadmiaru paliwa. Ten wężyk co wystaje pod motorem. Podczas jazdy też się to często zdarza, jednak, gdy zakręcę kranik i pojeżdżę chwilę zużywając paliwo jakby, które już silnik dostał i odkręcę na nowo kranik, to problem znika. Czasem poleci chwilke i przestaje - co może być tego powodem? Wyczyszczenie gaźnika i pływaka może zapobiec temu problemowi? Pozdrawiam
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 - problem z cylindrem
Najczęściej trzeba wymienić zaworek iglicowy. Najpierw spróbuj wyczyścić, zwracając uwagę na osad w gniezdzie zaworka.