Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany biegów.
-
Autor tematueNO
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz, 16 lut 2014, 15:37
- Motocykl: KTM 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany biegów.
Witam
Na wstępie chciał bym powitać wszystkich na forum.
Sprawa tyczy się Hondy CRF 450 z 2007r, a dokładniej blokujących biegów, tzn. raz wchodzą normalnie a kolejnym razem blokują się i nie da się ich zmienić (zazwyczaj jedynka i luz jest a reszty nie ma). Ruszając energicznie lub dociskając mocniej dźwignie zmiany biegów w stronę gruntu udaje się przywrócić funkcjonalność ale problem ciągle powraca. Wszytko zaczęło się od zablokowania silnika na 3 biegu podczas jazdy (zablokowany korbowód odłamkiem ukruszonego tłoka). Przy silniku została ściągnięta pokrywa (ta duża na uszczelce) od strony sprzęgła gdzie znajduje się automat i złożona na uszczelce 0,8mm bez jakiej kolwiek ingerencji w automat czy biegi (opcja opiłków czy resztek tłoka odpada z uwagi na dzielone komory olejowe). Może ktoś miał taki przypadek, albo macie jakieś sugestie zanim będę go patroszył kolejnym razem, na co należy zwrócić uwagę.
Pozdrawiam eNO.
Na wstępie chciał bym powitać wszystkich na forum.
Sprawa tyczy się Hondy CRF 450 z 2007r, a dokładniej blokujących biegów, tzn. raz wchodzą normalnie a kolejnym razem blokują się i nie da się ich zmienić (zazwyczaj jedynka i luz jest a reszty nie ma). Ruszając energicznie lub dociskając mocniej dźwignie zmiany biegów w stronę gruntu udaje się przywrócić funkcjonalność ale problem ciągle powraca. Wszytko zaczęło się od zablokowania silnika na 3 biegu podczas jazdy (zablokowany korbowód odłamkiem ukruszonego tłoka). Przy silniku została ściągnięta pokrywa (ta duża na uszczelce) od strony sprzęgła gdzie znajduje się automat i złożona na uszczelce 0,8mm bez jakiej kolwiek ingerencji w automat czy biegi (opcja opiłków czy resztek tłoka odpada z uwagi na dzielone komory olejowe). Może ktoś miał taki przypadek, albo macie jakieś sugestie zanim będę go patroszył kolejnym razem, na co należy zwrócić uwagę.
Pozdrawiam eNO.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany bieg
Demontaż i weryfikacja skrzyni to najlepsze wyjście.
-
Autor tematueNO
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz, 16 lut 2014, 15:37
- Motocykl: KTM 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 2007r. - Blokujący się automat zmiany bieg
Witam
Sprawa rozwiązana bez rozbiórki całego silnika. Wałek dźwigni zmiany biegów podczas składania silnika wysunął się na tyle w stronę kosza sprzęgłowego, że taka mała tulejeczka z kołnierzykiem wypadła i stąd wzięły się problemy (tulejka została w silniku i na szczęście nie było żadnego zonka z jej udziałem). Motocykl złożony i przetestowany, wszystko działa. Zdjęcia z tulejka i bez poniżej :
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie.
Sprawa rozwiązana bez rozbiórki całego silnika. Wałek dźwigni zmiany biegów podczas składania silnika wysunął się na tyle w stronę kosza sprzęgłowego, że taka mała tulejeczka z kołnierzykiem wypadła i stąd wzięły się problemy (tulejka została w silniku i na szczęście nie było żadnego zonka z jej udziałem). Motocykl złożony i przetestowany, wszystko działa. Zdjęcia z tulejka i bez poniżej :
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie.