KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SSĄCY
-
Autor tematucinek151511
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SSĄCY
Witam, zakupiłem KTM'a SXFa 2011. Motocykl ma prawdopodobnie najechanie 40 mth - na tyle wygląda, ale nie wiadomo nigdy nic. Motocykl rok stał. Pięknie palił i jeździł, brak luzów, duża moc. Przywiozłem motocykl, pojeździłem chwilę i zgasiłem motocykl. Próbuję odpalić słyszę stuki w silnikui KTM nie odpalił. Dziś sciągnąłem pokrywę zarorów i rozrząd przy kopaniu się cofa i wałek ssący kontruje w drugą stronę i robi stuki. Tak chyba nie powinno być, prawda? Proszę o jakieś spekulacje co mogło się stać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Autor tematucinek151511
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Wałek normalnie obraca się w jedną stronę i wybrzuszeniami, gdy są na dole unosi zawory. Gdy kopnę kopką, wałek rozrządu zaworów ssących obróci się w dobrym kierunku po czym wałek, jak i łańcuszek cofa się (w przeciwnym kierunku prawidłowej pracy) i wałek wybrzuszeniami stuka raz w jedną w raz drugą stronę robiąc stukot.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Wybrzuszenia to krzywki.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Te "wybrzuszenia" nazywaja sie krzywkami, ale opis nadal chaotyczny i nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi. Masz na mysli, to ze, kolo zebate walka obraca sie wzgledem walka, a nie wraz z nim czy jak?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
- Motocykl: CRF250R 09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Jesli dobrze rozumiem, wałek cofa sie w odwrotnym kierunku pracy silnika.Wydaje mi sie ze zawory uderzają w tłok i dlatego moze sie cofać w odwrotnym kierunku . jednakże pewność nie mam i tylko gdybam.Spróbuj ustawić zawory tak jak mówi serwisuwka.
-
Autor tematucinek151511
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Nie wiem jak to lepiej opisać... Gdy kopnę kopką to wałek obróci się raz w dobrym kierunku, a później krzywki stukają tam na dole raz od jednej strony raz od drugiej. Łańcuszek rozrządu wtedy różniej chodzi raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara a raz przeciwnie. Krzywki tak jakby się odbijają, że raz chce iść w dobrą stronę, ale odbija się i wraca. Czy rozrząd z jakimś momencie może w ogóle chodź o kawałek się cofnąć?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Podczas jak ty to nazywasz cofania się wałka ssącego co dzieję się z wałkiem wydechowym?
-
Autor tematucinek151511
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Również zmienia kierunek obrotu, lecz nie stuka, z racji tego, że krzywki są na górze.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Bardzo dziwna sprawa, bo podczas kopania silnik obraca sie tylko w jedna strone i nie da rady inaczej, bo tak sa skonstruowane wszystkie przelozenia, zeby obrocic go w dobra strone....
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
Pierwsza sprawa to sprawdź czy rozrząd jest poprawnie ustawiony.
Sprawdź hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu, bo lubi się zepsuć(na szybko złap za łańcuch między kołami zębatymi i sprawdź czy jest sztywny czy luźny).
Oprócz tego wałki trzeba wyciągnąć i skontrolować oraz luzy zaworowe.
Rozrząd ma prawo się cofnąć minimalnie podczas zatrzymywania, jest to zależne od tego w jakim położeniu będą krzywki względem szklanek/popychaczy w momencie zatrzymania. Przy obracaniu silnikiem możesz również słyszeć dekompresator, to jest takie głośne cyknięcie, 1 cyknięcie na 1 obrót wałka wydechowego.
Sprawdź hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu, bo lubi się zepsuć(na szybko złap za łańcuch między kołami zębatymi i sprawdź czy jest sztywny czy luźny).
Oprócz tego wałki trzeba wyciągnąć i skontrolować oraz luzy zaworowe.
Rozrząd ma prawo się cofnąć minimalnie podczas zatrzymywania, jest to zależne od tego w jakim położeniu będą krzywki względem szklanek/popychaczy w momencie zatrzymania. Przy obracaniu silnikiem możesz również słyszeć dekompresator, to jest takie głośne cyknięcie, 1 cyknięcie na 1 obrót wałka wydechowego.
Ostatnio zmieniony ndz, 16 lut 2014, 23:49 przez major000, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS
major000 masz racje, ale autor pisze o naprzemiennym ruchu raz w jedna, a raz w druga strone...major000 pisze: Rozrząd ma prawo się cofnąć minimalnie podczas zatrzymywania, jest to zależne od tego w jakim położeniu będą krzywki.