KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SSĄCY

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SSĄCY

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 21:58

Witam, zakupiłem KTM'a SXFa 2011. Motocykl ma prawdopodobnie najechanie 40 mth - na tyle wygląda, ale nie wiadomo nigdy nic. Motocykl rok stał. Pięknie palił i jeździł, brak luzów, duża moc. Przywiozłem motocykl, pojeździłem chwilę i zgasiłem motocykl. Próbuję odpalić słyszę stuki w silnikui KTM nie odpalił. Dziś sciągnąłem pokrywę zarorów i rozrząd przy kopaniu się cofa i wałek ssący kontruje w drugą stronę i robi stuki. Tak chyba nie powinno być, prawda? Proszę o jakieś spekulacje co mogło się stać.

Pozdrawiam

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: major000 » ndz, 16 lut 2014, 22:23

Wyjaśnij jeszcze raz bo nikt nic nie zrozumiał.

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 22:45

Wałek normalnie obraca się w jedną stronę i wybrzuszeniami, gdy są na dole unosi zawory. Gdy kopnę kopką, wałek rozrządu zaworów ssących obróci się w dobrym kierunku po czym wałek, jak i łańcuszek cofa się (w przeciwnym kierunku prawidłowej pracy) i wałek wybrzuszeniami stuka raz w jedną w raz drugą stronę robiąc stukot.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: sebek1516 » ndz, 16 lut 2014, 23:15

Wybrzuszenia to krzywki.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: robsztix » ndz, 16 lut 2014, 23:17

Te "wybrzuszenia" nazywaja sie krzywkami, ale opis nadal chaotyczny i nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi. Masz na mysli, to ze, kolo zebate walka obraca sie wzgledem walka, a nie wraz z nim czy jak? :)

piotrasss87
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
Motocykl: CRF250R 09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: piotrasss87 » ndz, 16 lut 2014, 23:30

Jesli dobrze rozumiem, wałek cofa sie w odwrotnym kierunku pracy silnika.Wydaje mi sie ze zawory uderzają w tłok i dlatego moze sie cofać w odwrotnym kierunku . jednakże pewność nie mam i tylko gdybam.Spróbuj ustawić zawory tak jak mówi serwisuwka.

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 23:31

Nie wiem jak to lepiej opisać... Gdy kopnę kopką to wałek obróci się raz w dobrym kierunku, a później krzywki stukają tam na dole raz od jednej strony raz od drugiej. Łańcuszek rozrządu wtedy różniej chodzi raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara a raz przeciwnie. Krzywki tak jakby się odbijają, że raz chce iść w dobrą stronę, ale odbija się i wraca. Czy rozrząd z jakimś momencie może w ogóle chodź o kawałek się cofnąć?

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: major000 » ndz, 16 lut 2014, 23:33

Podczas jak ty to nazywasz cofania się wałka ssącego co dzieję się z wałkiem wydechowym?

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 23:36

Również zmienia kierunek obrotu, lecz nie stuka, z racji tego, że krzywki są na górze.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: robsztix » ndz, 16 lut 2014, 23:41

Bardzo dziwna sprawa, bo podczas kopania silnik obraca sie tylko w jedna strone i nie da rady inaczej, bo tak sa skonstruowane wszystkie przelozenia, zeby obrocic go w dobra strone....

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: major000 » ndz, 16 lut 2014, 23:43

Pierwsza sprawa to sprawdź czy rozrząd jest poprawnie ustawiony.
Sprawdź hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu, bo lubi się zepsuć(na szybko złap za łańcuch między kołami zębatymi i sprawdź czy jest sztywny czy luźny).
Oprócz tego wałki trzeba wyciągnąć i skontrolować oraz luzy zaworowe.

Rozrząd ma prawo się cofnąć minimalnie podczas zatrzymywania, jest to zależne od tego w jakim położeniu będą krzywki względem szklanek/popychaczy w momencie zatrzymania. Przy obracaniu silnikiem możesz również słyszeć dekompresator, to jest takie głośne cyknięcie, 1 cyknięcie na 1 obrót wałka wydechowego.
Ostatnio zmieniony ndz, 16 lut 2014, 23:49 przez major000, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: robsztix » ndz, 16 lut 2014, 23:45

major000 pisze: Rozrząd ma prawo się cofnąć minimalnie podczas zatrzymywania, jest to zależne od tego w jakim położeniu będą krzywki.
major000 masz racje, ale autor pisze o naprzemiennym ruchu raz w jedna, a raz w druga strone...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”