KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SSĄCY

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 23:49

Łańcuch rozrządu jest sztywny. To stukanie występuje przy zatrzymywaniu, Gdy już, po kopnięciu obrót wału staje i nie jest za każdym razem. Lecz stukanie jest kilkakrotne. Czyli to może normalnie występować?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: robsztix » ndz, 16 lut 2014, 23:52

Skoro slychac jakies stuki i moto nie odpala, to nie powinienes wiecej kopac, dopoki nie znajdziesz przyczyny, bo mozesz cos uszkodzic, (jesli juz tego nie zrobiles). Obejrzyj jak koledzy pisali wyzej czy ustawienie rozrzadu jest prawidlowe.

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: cinek151511 » ndz, 16 lut 2014, 23:57

Jutro będę wszystko sprawdzać. Ewentualnie zawiozę gdzieś moto, ale naprawdę ciężko o dobry serwis, a jedyny, na którym się jeszcze nie zawiodłem ma urwanie głowy i brak czasu aktualnie. Dziękuję za pomoc, jak coś będę wiedzieć, dam znać.

Pozdrawiam

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: major000 » ndz, 16 lut 2014, 23:57

Odkręcaj mostki i wyciagaj wałki z głowicy, wałki do kontroli, popychacze do kontroli. Oprócz tego luzy zaworowe do kontroli i poprawne ustawienie rozrządu.
Radzę zrobić jak mówię bo 250-tki nie lubią bałaganu w głowicy.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: robsztix » pn, 17 lut 2014, 00:01

Moze lepiej niech autor poczeka na wolny termin w tym zaufanym serwisie, skoro krzywki nazywa wybrzuszeniami. Z braku wiedzy, moze sobie narobic tylko wiekszego balaganu, co oczywiscie wygeneruje ewentualne wieksze koszty.

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: Kre_K » pn, 17 lut 2014, 00:26

ustaw GMP i zobacz czy znaki na walkach sie pokrywaja (kreski maja byc w srodku),dla pewnosci krzywki maja byc uniesione w gore,skierowane ku sobie.
po prawej na dole masz srubke,ktora jak odkrecisz na wale znajdziesz znak cos jak zabek,dzieki niemu bedziesz mogl ustawic GMP dokladnie.
co do napinacza nie jest on wadliwy,tylko wadliwie zakladany.
ma on 'lock' system czy jakos tak,ktory dziala na zasadzie 'odcisniecia' napinacza poprzez pchniecie prowadnicy lancucha rozrzadu w strone napinacza uzywajac do tego plaskiego srubokretu.jak nie skleiles,wyjasnie dokladniej jesli trzeba.
mozliwa,ale raczej nie prawdopodobna w tym przypadku jest przestawiona zabatka walka rozrzadu wzgledem samego walka,ale to odrzucmy,bo to juz sa teorie z kosmosu.

p.s do pracy wez tone czystej,suchej bawelny,banke oleju na ktorym jezdzisz i dynamometr.
wszystko musi byc sterylnie czyste i tłusto oliwione podczas montazu.
---------------------------

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SXF 250 2011 - STUKI, COFAJĄCY SIĘ WAŁEK ROZRZĄDU SS

Post autor: tomasz12 » pn, 17 lut 2014, 16:27

Witam, do autora tematu : proszę wkleić zdjęcia głowicy z jednej i z drugiej strony. Najlepiej gdyby udało się ustawić koła rozrządu na znakach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”