Sprzęgło kx 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło kx 125

Post autor: Ciechu » pn, 24 lut 2014, 22:15

Motul transoil skleja tarcze i bez uruchomienia silnika raczej ich nie rozkleisz. Po pierwszym starcie praca sprzęgła wraca do normy.

adiRM125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pn, 13 gru 2010, 18:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło kx 125

Post autor: adiRM125 » pn, 24 lut 2014, 22:42

No chyba że tak. a gdy bym je troszkę przytarł na papierze ściernym gradacji 600 lub więcej dało by to co czy pogorszyło by sprawę?
Jaki olej polecacie który by nie zklejał tarcz. na odpalonym silniku przy wbiciu 1 od razu zgasł i szarpną nie wiem co robić tarcze wymienić?

frankie
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: sob, 6 lip 2013, 11:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło kx 125

Post autor: frankie » wt, 25 lut 2014, 07:11

U mnie też jest objaw posklejanych tarcz. Tylko że śmierdzi mi olejem przekładniowym i cholerstwo gęste niesamowicie. Myślę że wrzucę do benzyny tarczki, żeby odmokły i zaleję olejem takim jaki ma być.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Sprzęgło kx 125

Post autor: amator » wt, 25 lut 2014, 12:37

OhtamZemadar pisze:

EDIT. wrzucam fotki z dnia dzisiejszego kiedy rozebrałem sprzęgło . Po ściągnięciu pokrywy wszytko wydawało się okej jedynie jedna rzecz rzuciła mi się później w oczy , czy taki lekko wytarty wpływa na pracę sprzęgła ?
http://zapodaj.net/a41ff94f2723b.jpg.html
takie ząbki na koszu zewnetrznym nie pozwalaja na prawidłowa jego pracę i powoduja to że moto szarpie przy ruszaniu albo zaraz po włączeniu biegu ciagnie do przodu. Ząbki trzeba umiejętnie spiłować grubym pilnikiem , Jeszcze sezon wytrzyma. Nowy kosz na zamówienie trochę kosztuje 600-700zł

Następnie takie coś widnieje po wciśnięciu klamki sprzęgła , nie wiem czy powinno dalej się wysuwać czy jest okej oceniajcie
http://zapodaj.net/0cfdb040bb769.jpg.html
Jest wszystko ok. Nie powinno się dalej wysuwać

później zabrałem się za ściąganie tarcz , tak to wygląda po ściągnięciu myślę że o te ząbki wam chodziło a źle chyba nie wyglądają
http://zapodaj.net/ba8b88ac96bb4.jpg.html
Nam chodziło o ząbki za zewnetrznym koszu głownie ale i ten wewnętrzny jest juz wyrobiony . ten kosz jest dosępny od reki nowy w cenie od 195zł

A tutaj tarcze , znaczy się tarcza reszta wygląda identycznie a i przekładki są idealne robiłem jak kolega niżej pisał a odpalanie sprzęta i słuchanie nie wchodzi w grę bo sprzęt rozebrany ale kiedyś się wsłuchiwałem po kupnie i trochę później silnik chodził czyściutko z wciśniętym i bez
http://zapodaj.net/ff2eb7841b85a.jpg.html
http://zapodaj.net/07a8a0310f353.jpg.html
http://zapodaj.net/a9907d89bc889.jpg.html
Tarcze sa juz trochę zuzyte ale głownie to wypusty (te które uderzaja w rowki) są juz odrobine krotsze/węższe w porównaniu z oryginalnym wymiarem.

Aaa i jeszcze podczas przyglądania ukazała mi się taka rzecz , czy to powinno/może się tak ruszać a jeśli nie czy da się to dokręcić czy coś z tym zrobić
http://www.youtube.com/watch?v=LGuvfn2rKBY
Taki luz ma być . Luz całkowicie bezpieczny. To jest luz pomiędzy koszem zewn. a wałkiem sprzęgłowym na łozysku igiełkowym kosza (piaście kosza) . Kosz zewnętrzny moze mieć luz , za to kosz wewnetrzny nie moze mieć żadnego luzu góra dół ani kiwać się na boki. Jeżeli taki luz wystepuje to łozysko wałka sprzegłowego pod koszem nadaje sie do wymiany. Ten luz kosza , który widzisz teraz potem w czasie pracy sprzęgła nie istnieje poniewaz kosz zewnerzny lączy sie w jeden element z wewnetrznym zestawem tarcz i przekładek i przycisniety plytą ze spręzynami stanowi jeden element.
Ten luz również nie wynika równiez z gumowych tłumikow jak napisano powyzej . Gumki tłumia tylko drgania pomiędzy wieńcem a koszem zewnetrznym i nie mają zadnego wplywu na powyzszy luz.


Zdjęcia trochę duże ale myślę że z oceną nie będzie problemu :) Pozdrawiam
Własnie takie zdjecia i filmik pozwalaja szybko i sprawnie dojsc do sedna sprawy i nie trzeba się bujać przez 4 strony z tematem .

Do wszystkich ,ktorzy upatrują cudownego lekarstwa w Motulu transoilu.
Zgadza sie to jest dobry olej do skrzyni ale do crossówek nie ma sensu go lać. Jego cena jest za wysoka a zycie za krótkie. To mozna wlac do wolnobieżnego motura ulicznego gdzie biegi zmienia się raz na jakiś czas , jazdę traktuje sie jak relaks a olej wymienia się raz na rok.
Olej w naszej skrzyni ma za zadanie: smarować ja , chłodzić , utrzymywać w czystosci wnetrze skrzyni, chronic przed korozja , tłumić drgania i hałas.
. Jeżdze ponad 35 lat motocyklami wyścigowymi, ostatnie 15 lat crossowymi z mokrym sprzegłem (dawniej cezetki mialy sprzegło suche!) i uwierzcie mi że nigdy nie miałem zadnych problemów ze sprzeglem za wyjatkiem rowków w koszu, które bez względu na olej wybijaja sie z czasem. Kazda instrukcja motocykla crossowego podaje .
Do przekładni(skrzyni biegów) olej silnikowy (motor oil) 4T klasy SAE 10w40 klasy SE ,SF lub SG ale nie klasy GL-4. Wystarczy olej silnikowy półsyntetyczny 10w40 (i na takim jeżdżę) w cenie 18zł za litr i po przejechani 5-7 godzin należy go wymienić . Nie zezwala sie na stosowanie olejow roślinnych , z wysoka zawartoscia detergentów i na bazie rycyny. Dla amatorskiej jazdy 2T wystarczający jest nawet mineralny 15w40. Zdecydowana wiekszość motocykli crossowych 4T posiada jedną miskę olejowa dla silnika i skrzyni biegów . Sprzęgło takiego silnika pracuje właśnie na oleju silnikowym i jakoś tam nie psuje sie, ani tarcze nie sklejają się, to dlaczego by w silniku 2T skrzynia/sprzęgło nie miałoby pracowac prawidłowo na takim oleju?. Pozdrawiam niedowiarków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”