Luz między 3-4 biegiem.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Enduros70 » pn, 24 lut 2014, 21:17

Zobacz jaki będzie po założeniu obu koszy i dokręceniu nakrętki.

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » wt, 25 lut 2014, 19:29

Po założeniu koszy dalej był luz. Silnik na stole i wraz z kolegą doszliśmy do tego, że jeden wodzik jest wykrzywiony i brakuje podkładki na walek sprzęgłowy pod kosz sprzęgłowy. Złoże teraz na innym wodziku i zobaczymy co będzie :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » sob, 1 mar 2014, 10:59

Poskładałem moto i znowu to samo. Jedyneczka pięknie, dwójeczka pięknie, trójeczka pięknie, czwórka szarpanie jak by nie zazębiały się dobrze i piątka z szóstką pięknie. Złożyłem na innym wodziku, bo jeden był krzywy i składałem z serwisówką, więc wszystkie podkładki są. Pod kosz i między kosze też kupiłem podkładki i luz na wałku sprzęgłowym po dokręceniu kosza znikł. Nie wiem co dalej robić. Czy zmienić programator i złożyć na starej skrzyni zamieniająć tylko trzeci bieg ? Bo skrzynia była zmnieniana z powodu uszkodzenia trzeciego biegu. A udało się kupić całą skrzynie kompletną.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Majster128 » sob, 1 mar 2014, 11:01

Zapewne nawet nie porównywałeś czy obydwie skrzynie są jednakowe.

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » sob, 1 mar 2014, 11:14

Porównywalem, obydwie na stole i dokładnie patrzyłem miedzy trybami nawet czy nie brakuje jakiejś podkładki czy coś.. później ktoś po mnie sprawdzał i też nie zauważył rzadnych różnic.

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » śr, 5 mar 2014, 20:14

Chyba problem się znalazł, rozebrałem dzisiaj kolejny raz i pojechałem do znajomego mechanika motocykowego, wynalazł takie oto zeszlifowanie ''boszką'' na jedym trybie, przez to prawdopodobnie wypadał bieg. Dzisiaj złożone, jutro odpalam i sprawdzam. Niestety skrzynia którą kupiłem była wadliwa, ale chociaż opanowałem rozbieranie silnika 2T :)




Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Jaro5 » śr, 5 mar 2014, 21:11

o kurde :lol:
Polak potrafi :shock:

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » śr, 5 mar 2014, 21:17

To tylko jeden z patentów w tym motorze :P

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Enduros70 » śr, 5 mar 2014, 21:23

Skoro nie sprawdziłeś tak podstawowych rzeczy jak kły trybów to lepiej oddaj ten silnik do tego mechanika...

Awatar użytkownika
Autor tematu
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: seba8121 » śr, 5 mar 2014, 21:30

Enduros70 pisze:Skoro nie sprawdziłeś tak podstawowych rzeczy jak kły trybów to lepiej oddaj ten silnik do tego mechanika...
Po to robię sam, żeby się nauczyć. Czamu wcześniej nie posunąłeś, żeby to sprawdzić ?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Enduros70 » śr, 5 mar 2014, 21:46

Dlatego.
seba8121 pisze:Porównywalem, obydwie na stole i dokładnie patrzyłem miedzy trybami nawet czy nie brakuje jakiejś podkładki czy coś.. później ktoś po mnie sprawdzał i też nie zauważył rzadnych różnic.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Luz między 3-4 biegiem.

Post autor: Majster128 » śr, 5 mar 2014, 23:49

Zapewne wymienisz to koło zębate. Tylko to. A ja mogę się założyć, że również koło współpracujące jest w podobnym stanie i reszta też szału nie robi.
Kolejne potwierdzenie na to, że nie wolno wierzyć w żadne! zapewnienia amatorów mechaniki.
Bez zdjęć szkoda klawiatury.
I co teraz powiedzą Ci, którzy oskarżają mnie o udzielanie połowicznych porad i kierowanie z problemami do serwisów ??
Jak można komuś pomóc gdy ten ma tak olewający stosunek do naprawy?
Tak olewający. Gdyby chciał to zrobić porządnie, to poszedłby od razu z całą skrzynią do dobrego mechanika, by tej ją zweryfikował lub podałby przynajmniej szczegółowe zdjęcia na forum, a nie zapewniał, że skrzynia jest super, a w rzeczywistości wygląda jak po wojnie.
Poza tym rozumiem, że autor wątku zaopatrzył się w ściągacz magneta dopiero przy 3 rozdzieraniu silnika ?
To czym w pierwszych dwóch razach ściągałeś magneto ?
Jeśli możesz to z ciekawości chciałbym zobaczyć końcówki Twojego wału korbowego.

Tak to ja jestem ten zły, wiem o tym i nie musicie mi o tym przypominać :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”