Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KUPERnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 15:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: KUPERnick » wt, 4 lut 2014, 15:56

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich.
Posiadam motor Yamaha YZ250F z 2005 r. Pewnego dnia wyjechałem pojeździć i motor zaczął zwalniać i gasnąć. Oczywiście byłem na tyle sprytny, że próbowałem go odpalić i jechać dalej. W pewnym momencie kopka stanęła w miejscu i nie było mowy o ponownym odpaleniu. Tak więc wziąłem się za rozbieranie silnika. Po dobraniu się do tłoka, zgodnie z przypuszczeniami okazał się on zatarty. Na cylindrze również jest ślad wytarcia. Co mnie jednak zdziwiło korbowód niezbyt ochoczo chce okręcać się względem korby. Jest wyczuwalny luz na boki, brak luzu góra/dół - czyli tak jak powinno być (z tego co wyczytałem). W niektórych położeniach luz na boki całkowicie zanika i opór staje się jeszcze większy. Jak mniemam uszkodzone zostało łożysko korba>wał? Moje pytania w związku z tym:
- Czy muszę wymieniać cylinder? Nie wiem w jakim stopniu dopuszczalne jest jego szlifowanie.
- Czy muszę wymieniać cały wał, czy mogę jedynie łożysko?
- Jak dobrać się do tego łożyska? Wał się rozłącza? Jakich przyrządów to wymaga?
- Korba i łożyska wału były wymieniane przy poprzednim remoncie. Czy muszę je teraz też wymienić?
- Co jeszcze powinienem kupić? Mój czarny scenariusz przedstawia się następująco: cylinder, tłok, filtr oleju, olej, łańcuszek rozrządu, uszczelki silnika, wał z korbowodem, łożyska i uszczelniacze wału. Chodzi o to, że być może jakieś komponenty nie wymagają wymiany i nie ma sensu tracić kasy. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: robsztix » wt, 4 lut 2014, 16:49

KUPERnick pisze:Moje pytania w związku z tym:
- Czy muszę wymieniać cylinder? Nie wiem w jakim stopniu dopuszczalne jest jego szlifowanie.
- Czy muszę wymieniać cały wał, czy mogę jedynie łożysko?
- Jak dobrać się do tego łożyska? Wał się rozłącza? Jakich przyrządów to wymaga?
- Korba i łożyska wału były wymieniane przy poprzednim remoncie. Czy muszę je teraz też wymienić?
- Co jeszcze powinienem kupić? Mój czarny scenariusz przedstawia się następująco: cylinder, tłok, filtr oleju, olej, łańcuszek rozrządu, uszczelki silnika, wał z korbowodem, łożyska i uszczelniacze wału. Chodzi o to, że być może jakieś komponenty nie wymagają wymiany i nie ma sensu tracić kasy. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Wiec tak:
- cylindra sie nie szlifuje jesli jest nicasil (a powinien byc w takim moto), poza tym tylko pomiary srednicowka dadza Ci obraz, czy mozna go bedzie dalej uzywac
- wal powinien byc pomierzony w celu weryfikacji rowniez przy uzyciu czujnika zegarowego
- zeby rozlaczyc czop musisz oddac wal do specjalisty ktory sie tym zajmuje
- tak
- powinienes przy remonie powymieniac rowniez lozyska w silniku (balanser, skrzynia itd.) pomierzyc glowice, zawory, zweryfikowac prowadnice lancuszka rozrzadu i stan pompy oleju, a na koniec koniecznie wyregulowac gaznik

Przechodzilem przez to tez w mojej yzf i jesli chcesz jezdzic i miec spokojna glowe to nie oszczedzaj na w/w elementach

Autor tematu
KUPERnick
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 15:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: KUPERnick » czw, 6 lut 2014, 14:17

Dzięki za odpowiedź,
Jeszcze jedno pytanie - wał HotRods czy regeneracja starego?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: robsztix » czw, 6 lut 2014, 14:42

To zalezy w jakim stanie jest Twoj...Ja kupilem nowy razem z korba, hotRods`a wlasnie.

deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: deru » czw, 6 lut 2014, 16:07

Jeżeli oryginalne połówki wału są ok to na pewno będą lepsze niż zamiennik a bardziej bym zaufał sprawdzonemu warsztatowi co przekłada korby i wyważa niż seryjnej produkcji z tajwanu bo korby HR są tam robione. Kup korbę made in japan ( prox ; vesrah ) lub wossner i daj do sprawdzonego zakładu a w kieszeni zostaną Ci ze 2 stówki.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: grayfox » czw, 6 lut 2014, 19:08

Nie polecam Hot Rod-a. U mnie po mniej wiecej 10 bakach endurzenia zaczęła pukać....

-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory

Post autor: -gumis- » pt, 7 lut 2014, 16:30

Polecam Ci tylko oryginalną korbe Yamaha.
Jak pisałeś, ta która teraz padła, była już wcześniej wymieniana - co to była za korba?
Przy tego typu silnikach nie ma opcji "zaoszczędzę lub było ostatnio wymieniane".
Jednak decyzja należy do Ciebie. Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”