Yamaha YZ250F korba/wał - opory
-
Autor tematuKUPERnick
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 15:05
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha YZ250F korba/wał - opory
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich.
Posiadam motor Yamaha YZ250F z 2005 r. Pewnego dnia wyjechałem pojeździć i motor zaczął zwalniać i gasnąć. Oczywiście byłem na tyle sprytny, że próbowałem go odpalić i jechać dalej. W pewnym momencie kopka stanęła w miejscu i nie było mowy o ponownym odpaleniu. Tak więc wziąłem się za rozbieranie silnika. Po dobraniu się do tłoka, zgodnie z przypuszczeniami okazał się on zatarty. Na cylindrze również jest ślad wytarcia. Co mnie jednak zdziwiło korbowód niezbyt ochoczo chce okręcać się względem korby. Jest wyczuwalny luz na boki, brak luzu góra/dół - czyli tak jak powinno być (z tego co wyczytałem). W niektórych położeniach luz na boki całkowicie zanika i opór staje się jeszcze większy. Jak mniemam uszkodzone zostało łożysko korba>wał? Moje pytania w związku z tym:
- Czy muszę wymieniać cylinder? Nie wiem w jakim stopniu dopuszczalne jest jego szlifowanie.
- Czy muszę wymieniać cały wał, czy mogę jedynie łożysko?
- Jak dobrać się do tego łożyska? Wał się rozłącza? Jakich przyrządów to wymaga?
- Korba i łożyska wału były wymieniane przy poprzednim remoncie. Czy muszę je teraz też wymienić?
- Co jeszcze powinienem kupić? Mój czarny scenariusz przedstawia się następująco: cylinder, tłok, filtr oleju, olej, łańcuszek rozrządu, uszczelki silnika, wał z korbowodem, łożyska i uszczelniacze wału. Chodzi o to, że być może jakieś komponenty nie wymagają wymiany i nie ma sensu tracić kasy. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Posiadam motor Yamaha YZ250F z 2005 r. Pewnego dnia wyjechałem pojeździć i motor zaczął zwalniać i gasnąć. Oczywiście byłem na tyle sprytny, że próbowałem go odpalić i jechać dalej. W pewnym momencie kopka stanęła w miejscu i nie było mowy o ponownym odpaleniu. Tak więc wziąłem się za rozbieranie silnika. Po dobraniu się do tłoka, zgodnie z przypuszczeniami okazał się on zatarty. Na cylindrze również jest ślad wytarcia. Co mnie jednak zdziwiło korbowód niezbyt ochoczo chce okręcać się względem korby. Jest wyczuwalny luz na boki, brak luzu góra/dół - czyli tak jak powinno być (z tego co wyczytałem). W niektórych położeniach luz na boki całkowicie zanika i opór staje się jeszcze większy. Jak mniemam uszkodzone zostało łożysko korba>wał? Moje pytania w związku z tym:
- Czy muszę wymieniać cylinder? Nie wiem w jakim stopniu dopuszczalne jest jego szlifowanie.
- Czy muszę wymieniać cały wał, czy mogę jedynie łożysko?
- Jak dobrać się do tego łożyska? Wał się rozłącza? Jakich przyrządów to wymaga?
- Korba i łożyska wału były wymieniane przy poprzednim remoncie. Czy muszę je teraz też wymienić?
- Co jeszcze powinienem kupić? Mój czarny scenariusz przedstawia się następująco: cylinder, tłok, filtr oleju, olej, łańcuszek rozrządu, uszczelki silnika, wał z korbowodem, łożyska i uszczelniacze wału. Chodzi o to, że być może jakieś komponenty nie wymagają wymiany i nie ma sensu tracić kasy. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory
Wiec tak:KUPERnick pisze:Moje pytania w związku z tym:
- Czy muszę wymieniać cylinder? Nie wiem w jakim stopniu dopuszczalne jest jego szlifowanie.
- Czy muszę wymieniać cały wał, czy mogę jedynie łożysko?
- Jak dobrać się do tego łożyska? Wał się rozłącza? Jakich przyrządów to wymaga?
- Korba i łożyska wału były wymieniane przy poprzednim remoncie. Czy muszę je teraz też wymienić?
- Co jeszcze powinienem kupić? Mój czarny scenariusz przedstawia się następująco: cylinder, tłok, filtr oleju, olej, łańcuszek rozrządu, uszczelki silnika, wał z korbowodem, łożyska i uszczelniacze wału. Chodzi o to, że być może jakieś komponenty nie wymagają wymiany i nie ma sensu tracić kasy. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
- cylindra sie nie szlifuje jesli jest nicasil (a powinien byc w takim moto), poza tym tylko pomiary srednicowka dadza Ci obraz, czy mozna go bedzie dalej uzywac
- wal powinien byc pomierzony w celu weryfikacji rowniez przy uzyciu czujnika zegarowego
- zeby rozlaczyc czop musisz oddac wal do specjalisty ktory sie tym zajmuje
- tak
- powinienes przy remonie powymieniac rowniez lozyska w silniku (balanser, skrzynia itd.) pomierzyc glowice, zawory, zweryfikowac prowadnice lancuszka rozrzadu i stan pompy oleju, a na koniec koniecznie wyregulowac gaznik
Przechodzilem przez to tez w mojej yzf i jesli chcesz jezdzic i miec spokojna glowe to nie oszczedzaj na w/w elementach
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory
To zalezy w jakim stanie jest Twoj...Ja kupilem nowy razem z korba, hotRods`a wlasnie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory
Jeżeli oryginalne połówki wału są ok to na pewno będą lepsze niż zamiennik a bardziej bym zaufał sprawdzonemu warsztatowi co przekłada korby i wyważa niż seryjnej produkcji z tajwanu bo korby HR są tam robione. Kup korbę made in japan ( prox ; vesrah ) lub wossner i daj do sprawdzonego zakładu a w kieszeni zostaną Ci ze 2 stówki.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory
Nie polecam Hot Rod-a. U mnie po mniej wiecej 10 bakach endurzenia zaczęła pukać....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F korba/wał - opory
Polecam Ci tylko oryginalną korbe Yamaha.
Jak pisałeś, ta która teraz padła, była już wcześniej wymieniana - co to była za korba?
Przy tego typu silnikach nie ma opcji "zaoszczędzę lub było ostatnio wymieniane".
Jednak decyzja należy do Ciebie. Pozdrawiam!
Jak pisałeś, ta która teraz padła, była już wcześniej wymieniana - co to była za korba?
Przy tego typu silnikach nie ma opcji "zaoszczędzę lub było ostatnio wymieniane".
Jednak decyzja należy do Ciebie. Pozdrawiam!