Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: MKubic » pn, 3 lut 2014, 09:58

Witam, zanim dostane opieprz to napisze że szukałem.

Mam taki problem, mianowicie wziąłem się trochę za późno za luzy zaworowe i jak się okazało na ssących jest 0.000 więc zawór się oparł...

Nie chce robić remontu głowicy puki co, na razie chcę ustawić luz ale nie wiem do czego się odnieść.

Jak obliczyć w takim wypadku grubość płytki ? Proszę o konkretną odpowiedź, nie coś typu dlaczego nie robisz głowicy itp.

P.S. nie mam zestawu płytek żeby kombinować nie wiadomo jak i z stąd pytanie bo muszę owe zamówić.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: Majster128 » pn, 3 lut 2014, 10:09

Zamontuj płytkę np. 0,4mm cieńszą od aktualnej i na niej zmierz luz i wylicz grubość nowej.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: MKubic » pn, 3 lut 2014, 10:25

tak jak myślałem, będzie trzeba stracić trochę kasy żeby rozwiązać problem :/

gdyby ktoś miał inny pomysł to będę czekał do wieczora, dzięki.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

piotrasss87
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
Motocykl: CRF250R 09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: piotrasss87 » pn, 3 lut 2014, 11:16

Sprawdz jakie masz pozostałe płytki moze ktorasz bedzie cieńsza od tej co ci sie luz skasował i wtedy wyliczysz.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: tobiasz86 » pn, 3 lut 2014, 20:29

Jakiej grubości masz aktualnie płytkę bo jeśli blisko 1,6 to możesz mieć już problem z ustawieniem luzu i w grę wejdzie tylko remont głowicy.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: jacekz80 » pn, 3 lut 2014, 20:57

Tylko nie szlifoj zaworu.Zobacz fotki.viewtopic.php?f=3&t=31764
Poprzedni własciciel to zrobił :axe: i tylko szczescie,ze silnik nie wybuchł.Zobacz fotki,Płytka w ostatnim stadium najmniejsza,czlyli 1.20 :o

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: MKubic » wt, 4 lut 2014, 14:27

uj bombki strzelił i koniec z ustawianiem zaworów.

więc, jako że jest luz na łożysku którego się oczywiście wymienić nie da poszukuję wałka rozrządu do HONDY CRF20R 2005 rocznik. Nowe, używane w super stanie, oferty na PW jak ktoś ma lub wie gdzie kupić.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: Majster128 » wt, 4 lut 2014, 23:14

MKubic pisze:jako że jest luz na łożysku którego się oczywiście wymienić nie da
Mogę Ci wymienić to łożysko. Nie mam z tym problemu.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: grayfox » śr, 5 lut 2014, 17:29

Możesz coś więcej powiedzieć o tym? Pytam z ciekawości, bo widziałem KXF-a w którym po takim zabiegu się obróciło koło zębate na wałku.

vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: vonarczi » śr, 5 lut 2014, 18:30

Ja za to znam crf x która lata po takiej naprawie 3 sezon :wink:

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: grayfox » śr, 5 lut 2014, 18:39

Źle mnie zrozumiałeś. Nic nikomu nie zarzucam, po prostu ciekaw jestem gdzie można popełnić błąd przy takiej naprawie. Materiał wałka posiada dużą twardość. Połączenia wciskowe dwóch twardych materiałów mają to do siebie, że przy kolejnych wtłaczaniach i wytłaczaniach ścinają wzajemnie swoje nierówność powierzchni (stają się gładsze) i obciążalność takie połączenie spada.

Stąd moje pytanie, gdzie jest trick.

Autor tematu
MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250R luz zaworowy problem

Post autor: MKubic » pt, 7 lut 2014, 07:27

zdecydowałem się i robię zawory ssące.

Pytanie, czy jak wymienię, zawory, sprężyny, uszczelniacz i zrobię gniazda w fachowym zakładzie to wystarczy ? czy przymusowo robić też prowadnice ?

Od razu powiem że chce założyć zawory PROXa.
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”