Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ZmotoryzowanyEryk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 6 wrz 2013, 21:28
Motocykl: DT 125RE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: ZmotoryzowanyEryk » ndz, 2 lut 2014, 09:49

Witam chciałbym przerobić swoją Yamahę na 175.Czy da się rozwiercić tak oryginalny cylinder? Co trzeba wtedy zmienić w silniku?

-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: -gumis- » ndz, 2 lut 2014, 19:01

Oddaj silnik do fachowca tuningującego silniki 2T. Jest taki w Częstochowie z DT wyciska bardzo dużo :)

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: grayfox » ndz, 2 lut 2014, 20:06

Bez sensu. Nie dostaniesz potem do tego tłoka na nadwymiar, a koszta przeróbki niewspółmierne do efektu. Lepiej już kup coś większego.

Awatar użytkownika
drozdowski125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 213
Rejestracja: sob, 26 lis 2011, 16:35
Motocykl: Yamaha Yz 125,Kawasaki Kxf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krzątka/Nowa Dęba
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: drozdowski125 » ndz, 2 lut 2014, 20:21

Moim zdaniem nie opłaca się przerabiać dt 125 na 175 będziesz miał lepszą moc fakt ale krótsza żywotność będzie wtedy lepiej to bym radził się za jakimś moto rozglądnąć :drinkers:

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: Enduros70 » wt, 18 lut 2014, 00:49

Przerabia się na 185ccm, pod tłoki z DT/WR 200. Tłoki są nadwymiarowe na kilka szlifów. Najprościej powiedzieć, że się nie da...

-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: -gumis- » wt, 18 lut 2014, 08:35

Enduros70 pisze: Najprościej powiedzieć, że się nie da...
Nikt w tym temacie nie napisał, że się nie da... Tylko, że jest nieopłacalne, skraca życie silnika i najlepiej oddać to komuś kto zajmuje się prawdziwym tuningiem 2T.
Tłok to ja też potrafię wymienić...

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: Enduros70 » wt, 18 lut 2014, 09:15

Tyle samo tłoków korba wytrzyma co na tłoku 125. WR/DT 200 ma ten sam silnik.
Do przeróbki najlepiej wziąć cylinder z tdr/tzr, gdyż tam były aluminiowe i łatwo obrabiać. Można wtedy cyknąć 2 dodatkowe kanały wydechowe, maksymalnie poszerzyć kanały pluczące przy wlocie i zgrać z karterami.
Okno wydechowe na 24, płuki 39,boost port 40-41.
Dobrze jest też skrócić tuleje lub zrobić szersze wcięcie od strony membrany.
Stopień sprężania przy roztaczaniu zrobić ok. 6,6:1 jeśli zależy na wytrzymałości.
Gdy silnik ogarnięty, wtedy osprzęt.

-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: -gumis- » wt, 18 lut 2014, 11:25

Enduros70 pisze:Tyle samo tłoków korba wytrzyma co na tłoku 125. WR/DT 200 ma ten sam silnik.
Do przeróbki najlepiej wziąć cylinder z tdr/tzr, gdyż tam były aluminiowe i łatwo obrabiać. Można wtedy cyknąć 2 dodatkowe kanały wydechowe, maksymalnie poszerzyć kanały pluczące przy wlocie i zgrać z karterami.
Okno wydechowe na 24, płuki 39,boost port 40-41.
Dobrze jest też skrócić tuleje lub zrobić szersze wcięcie od strony membrany.
Stopień sprężania przy roztaczaniu zrobić ok. 6,6:1 jeśli zależy na wytrzymałości.
Gdy silnik ogarnięty, wtedy osprzęt.
No i mi zaimponowałeś, nie mogłeś tak od razu? :)

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha dt 125r 2005r -przeróbka na 175

Post autor: ja23 » wt, 18 lut 2014, 12:02

Nie mam już ulotki ale śmiało mogę ci ten warsztat polecić,Facet na prawdę robi konkretnie.Specjalizuje się między innymi w powiększaniu pojemności. Zadzwoń zapytaj/wypytaj i będziesz wiedział na czym stoisz. podaje link do kontaktu

http://omgili.com/thread/jHIAmI4hxg9p1_ ... NWEvT87Mq/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”