Remont Klx 650R 99r
-
Autor tematuwossner250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 19 sty 2014, 23:50
- Motocykl: Honda Cr 250 Kawasaki klx 650R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pińczów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont Klx 650R 99r
Witam. Przymierzam sie do remotu mojego klx-a. Mam kilka pytań. A wiec;
- Na co należy zwrócić uwage przy zakupie tłoka ?
- Jak sprawdzić stan pompy oleju ?
- Jakie moga być koszty remontu takiego silnika ?
- Jeśli łożyska np wału nie bede miały luzów to zostawiać czy wymieniac ?
- Czy konieczne jest planowanie głowicy i czy jest możliwość dopreżenia poprzez nadmierne zeszlifowanie ?
Dodam iż klx zaczyna delikatnie kopcić. I coś delikatnie stuka w okolicy wału (korba)
Oczywiscie przebieg remontu bede dokumentował może sie to komuś przyda.
- Na co należy zwrócić uwage przy zakupie tłoka ?
- Jak sprawdzić stan pompy oleju ?
- Jakie moga być koszty remontu takiego silnika ?
- Jeśli łożyska np wału nie bede miały luzów to zostawiać czy wymieniac ?
- Czy konieczne jest planowanie głowicy i czy jest możliwość dopreżenia poprzez nadmierne zeszlifowanie ?
Dodam iż klx zaczyna delikatnie kopcić. I coś delikatnie stuka w okolicy wału (korba)
Oczywiscie przebieg remontu bede dokumentował może sie to komuś przyda.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 77
- Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
- Motocykl: CRF250 2005r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Ogólnie masz przewalone.
Miałem ten motocykl i informacji na jego temat jest ogólnie bardzo mało bo jest on mało spotykany.
Kieruj się przy remoncie zasadą lepiej wymienić niż cierpieć dwa razy, łożyska zmień, co do reszty, niech obejrzy to po rozłożeniu ktoś kto się zna i doradzi.
Ja takiego dużego remontu nie robiłem, jedyne co to jakieś pierdoły. Ale jak byś szukał czujnika włączania wentylatora który kosztuje notabene 350zł oryginał to od Hondy Civic bodaj z 98 pasuje po przegwintowaniu i działa świetnie btw. 18zł kosztuje
Na pw wyśle ci namiar do kolegi który mi sprzedał motocykl i on robił remont silnika więc będzie wiedział znacznie więcej
Miałem ten motocykl i informacji na jego temat jest ogólnie bardzo mało bo jest on mało spotykany.
Kieruj się przy remoncie zasadą lepiej wymienić niż cierpieć dwa razy, łożyska zmień, co do reszty, niech obejrzy to po rozłożeniu ktoś kto się zna i doradzi.
Ja takiego dużego remontu nie robiłem, jedyne co to jakieś pierdoły. Ale jak byś szukał czujnika włączania wentylatora który kosztuje notabene 350zł oryginał to od Hondy Civic bodaj z 98 pasuje po przegwintowaniu i działa świetnie btw. 18zł kosztuje
Na pw wyśle ci namiar do kolegi który mi sprzedał motocykl i on robił remont silnika więc będzie wiedział znacznie więcej
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
-
Autor tematuwossner250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 19 sty 2014, 23:50
- Motocykl: Honda Cr 250 Kawasaki klx 650R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pińczów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Witam ponownie.
Dzieki za odpowiedz. MKubi
W końcu zabrałem sie za rozbieranie silnika.
Wyjąłem silniczek i do roboty. głowica w super stanie mogłem odetchnąć z ulgą ( obawa o stopki wałków i wałki )
Łańcuszek rozrzadu dolny i górny są dosyć rozciągnięte, nie bardzo sie chciały zgrać na znakach.
Cylinder jest... był pokryty nikasilem. Widoczne głębokie wżery w czesci górnej cylindra do samego aluminium.
Cylinder wyśle do angli przy wiekszym dopływie gotówki bo szkoda go tulejować.
Kupie cylinder od KLX C 650 tam była orginalnie tuleja, wiec założe narazie na tulei.
Zawiozę go do honowania nowy tłok i powinno być dobrze.
Z korbowodem już nie jest tak pieknie. W głowce korbowodu widoczne ślady przytarcia, reką luz nie wyczuwalny lecz jak załozyłem tłok i cylinder z 1 piersciagnkiem żeby był opór jakiś tam. zapiołem na sztywnym układzie czujnik zegarowy ustawiłem tłok w fazie schodzenia w dół tuż za gmp wyzerowałem czujnik. zablokowałem wał i popchnołem tłok w dół. I wypluło 0.05 luzu tylko teraz pytanie gdzie. Układ tłok sworzeń, sworzeń głowka korby, dolna cześć korby łaczaca wał, łozyska wału. A i dodam jeszcze ze sworzeń po pomiarze mikrometrem ma odchyłki do 0.01. A wiec doradźcie mi co z tym fantem zrobić. Wykonałem telefon do Olekmotocykle powiedziano mi tam ze maja taka korbe wossnera 900zł co o tym sadzić nie wiem czy lepiej kupic orginał czy zamiennik wossnera.
Ponieważ korba oryginalna miała w głowce wylana cieńutka warstwe brazu, chyba dla zwiekszenia smarowania. a ciekawe jak tam bedzie. Zapewne stal po stali co o tym sadzicie.
Fotki dodam jak ogarne sie z problemem tego typu ze gdy chce dodac fotke wyskakuje mi. Przekroczono maksymalna przestrzeń na dysku zajmowana przez załaczniki nie wiem o co chodzi z tym. Prosze o wasze opinie na ten temat co radzicie z tymi fantami zrobic.
Dzieki za odpowiedz. MKubi
W końcu zabrałem sie za rozbieranie silnika.
Wyjąłem silniczek i do roboty. głowica w super stanie mogłem odetchnąć z ulgą ( obawa o stopki wałków i wałki )
Łańcuszek rozrzadu dolny i górny są dosyć rozciągnięte, nie bardzo sie chciały zgrać na znakach.
Cylinder jest... był pokryty nikasilem. Widoczne głębokie wżery w czesci górnej cylindra do samego aluminium.
Cylinder wyśle do angli przy wiekszym dopływie gotówki bo szkoda go tulejować.
Kupie cylinder od KLX C 650 tam była orginalnie tuleja, wiec założe narazie na tulei.
Zawiozę go do honowania nowy tłok i powinno być dobrze.
Z korbowodem już nie jest tak pieknie. W głowce korbowodu widoczne ślady przytarcia, reką luz nie wyczuwalny lecz jak załozyłem tłok i cylinder z 1 piersciagnkiem żeby był opór jakiś tam. zapiołem na sztywnym układzie czujnik zegarowy ustawiłem tłok w fazie schodzenia w dół tuż za gmp wyzerowałem czujnik. zablokowałem wał i popchnołem tłok w dół. I wypluło 0.05 luzu tylko teraz pytanie gdzie. Układ tłok sworzeń, sworzeń głowka korby, dolna cześć korby łaczaca wał, łozyska wału. A i dodam jeszcze ze sworzeń po pomiarze mikrometrem ma odchyłki do 0.01. A wiec doradźcie mi co z tym fantem zrobić. Wykonałem telefon do Olekmotocykle powiedziano mi tam ze maja taka korbe wossnera 900zł co o tym sadzić nie wiem czy lepiej kupic orginał czy zamiennik wossnera.
Ponieważ korba oryginalna miała w głowce wylana cieńutka warstwe brazu, chyba dla zwiekszenia smarowania. a ciekawe jak tam bedzie. Zapewne stal po stali co o tym sadzicie.
Fotki dodam jak ogarne sie z problemem tego typu ze gdy chce dodac fotke wyskakuje mi. Przekroczono maksymalna przestrzeń na dysku zajmowana przez załaczniki nie wiem o co chodzi z tym. Prosze o wasze opinie na ten temat co radzicie z tymi fantami zrobic.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Polecam imgur do zdjęć. Zarejestruj się tam wrzucaj zdjęcia i wklejaj je tutaj pod tagiem img. Twoje zdjęcia są po prostu za duże. Zmniejsz ich rozdzielczość i dopiero je dodaj.
Wysłane z mojego One V przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego One V przy użyciu Tapatalka
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Można też zregenerować aktualny korbowód i wyjdzie taniej niż korbowód z zamiennika, a jakość będzie perfekcyjna i z nową tulejką w główce.
Żeby zbadać luz (ręcznie) dociśnij stopę do jednego z brzegów i poruszaj korbowodem góra-dół. Wyczuwalny luz jest zależy od ułożenia łożyska stopy korbowodu.
Żeby zbadać luz (ręcznie) dociśnij stopę do jednego z brzegów i poruszaj korbowodem góra-dół. Wyczuwalny luz jest zależy od ułożenia łożyska stopy korbowodu.
-
Autor tematuwossner250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 19 sty 2014, 23:50
- Motocykl: Honda Cr 250 Kawasaki klx 650R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pińczów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Ok Dziekuje za podpowiedz co do zdjeć.
Majster128 Jeśli mozesz napisz cos wiecej w kwesti regeneracji korbowodu.
Jeśli chodzi o tulejke w główce to nie wiem, jeśli teraz chodzi tam stal po stali, i w zamienniku tez widziałem ze tak jest.
To wstawiać tam tulejke brazową to chyba nie najlepszy pomysł.
Mam dosyc dziwne pytanie. U mnie w klx-e jest w głowce wylana cieniuteńka warstwa brazu. Wyjaśni mi ktos dla czego. Ja to odbieram tak Wersja R jest na nicasilu wiec moze chodzi o obroty wieksze smarowanie gworznia, i dla tego moze zastosowali tam braz wylewany.
Albo poprostu ktos to w taki sposób regenerował. Nie mam pojecia.
Majster128 Jeśli mozesz napisz cos wiecej w kwesti regeneracji korbowodu.
Jeśli chodzi o tulejke w główce to nie wiem, jeśli teraz chodzi tam stal po stali, i w zamienniku tez widziałem ze tak jest.
To wstawiać tam tulejke brazową to chyba nie najlepszy pomysł.
Mam dosyc dziwne pytanie. U mnie w klx-e jest w głowce wylana cieniuteńka warstwa brazu. Wyjaśni mi ktos dla czego. Ja to odbieram tak Wersja R jest na nicasilu wiec moze chodzi o obroty wieksze smarowanie gworznia, i dla tego moze zastosowali tam braz wylewany.
Albo poprostu ktos to w taki sposób regenerował. Nie mam pojecia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Klx 650R 99r
Tulejka z miękkszego materiału gwarantuje dłuższą trwałość główki korbowodu i o wiele mniejszą podatność na zatarcie nawet w przypadku braku smarowania. Oczywiście skład tulejki musi być odpowiednio dobrany, bo zamontowanie byle czego można się skończyć efektem odwrotnym od zakładanego.
Brak tulejki = mniejszy koszt produkcji. To wszystko.
Brak tulejki = mniejszy koszt produkcji. To wszystko.