Kawasaki KXF 250 2005r  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
TadekxD
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: śr, 2 paź 2013, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki KXF 250 2005r  [ROZWIĄZANY]

Post autor: TadekxD » sob, 11 sty 2014, 14:17

Temat na prośbę kolegi.
Witam niedawno kupiłem motocykl Kawasaki KXF 250 od kolegi, mówił że wszystko po remoncie wymieniony tłok,rozrząd,zawory nicasil sel. B.
Motor pięknie chodził aż do dzisiaj gdy zauważyłem że jest mało oleju (minimum) dolałem może z 250 ml tak do połowy okna od stanu oleju.
Jeździłem około 10min gdy nagle po dodaniu gazu motor zaczął od razu słabnąć i zgasnął, koło i kopka się zblokowały lecz po ostygnięciu motor udało się odpalić.
Tylko że po zagrzaniu się gaśnie.
Olej jak twierdzi kolega razem z filtrem był wymieniany 2 mth temu, filtr powietrza dosłownie wczoraj nasączony, płyn w chłodnicy również jest. Co mogło być przyczyną spuchnięcia tłoka i jego przytarcia ?

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: jacekz80 » sob, 11 sty 2014, 19:19

Nie jest powiedziane,że akurat spuchł tłok.Są jeszcze wał,korba,rozrząd.Silnik na stół i to szybko.
Przyczyną może być zła regulacja gaźnika,po remoncie to priorytet.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: Majster128 » sob, 11 sty 2014, 19:35

Biorąc również pod uwagę to, że walki są łożyskowane bezpośrednio w głowicy może być kiepsko.
Bez rozbiórki i weryfikacji nic nie wyczarujesz.

Autor tematu
TadekxD
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: śr, 2 paź 2013, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: TadekxD » sob, 11 sty 2014, 20:19

Ok. Dzięki wszystkim będę informował o postępach

perez999
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: ndz, 13 gru 2009, 12:27
Motocykl: Yzf426 , Kxf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: perez999 » pn, 13 sty 2014, 07:43

Olej przepalal czy odma wywalal? ja do swojego kxf wlozylem tlok selekcji c i wywalal mi olej odma okazalo sie ze cylinder nadaje sie na smieci. wiec polecam po rozebraniu zmierzenie cylindra u kogos kto ma o tym pojecie.

vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: vonarczi » pn, 13 sty 2014, 19:19

przyczyną może być zła regulacja gaźnika,po remoncie to priorytet.
koło i kopka się zblokowały
:rolleyes: teraz to już za późno na regulacje

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: andrzej555 » pn, 13 sty 2014, 19:49

Sprawdż jeszcze zanim rozbierzesz chłodzenie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: jacekz80 » pn, 13 sty 2014, 20:17

vonarczi pisze:
przyczyną może być zła regulacja gaźnika,po remoncie to priorytet.
koło i kopka się zblokowały
:rolleyes: teraz to już za późno na regulacje
Czytaj ze zrozumieniem :wink: nie piszę co ma zrobić,a co było potencjalną przyczyną.Odpowiedź andrzeja555 brał bym również pod uwagę tzn.sprawna pompa wody,krzywe chłodnice itp.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: grayfox » pn, 13 sty 2014, 20:30

Co do pompy wody to możliwe że wirnik od pompki się odkręcił. W tych modelach trzeba na poważnie podejść do tematu przykręcenia tegoż wirnika, bo na samej śrubie bez kleju jak się da może się odkręcić. Jedna z bolączek tych maszyn. Jednak na pewno byś zauważył gotowanie czynnika chłodzącego.

Druga to wadliwe zawory, które montowano seryjnie. Lubiły się urwać przedwcześnie, toteż jeśli jakimś cudem wciąż masz oryginały to lepiej zmień.

Autor tematu
TadekxD
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: śr, 2 paź 2013, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: TadekxD » pn, 13 sty 2014, 22:34

Przyczyna znaleziona. Dolne łożysko igiełkowe korbowodu się rozsypało.
Na szczęście na cylindrze brak jakiejkolwiek ryski więc jest okej, tłok i zawory również.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: grayfox » wt, 14 sty 2014, 15:33

Jak długo jeździło? Jaka marka korby?

Dużo szczęścia miałeś:) sprawdź dokładnie cały silnik czy gdzieś czegoś nie ma co by niespodzianki potem nie było :P

Autor tematu
TadekxD
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: śr, 2 paź 2013, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KXF 250 2005r

Post autor: TadekxD » wt, 14 sty 2014, 16:57

Korbowód marki Hot Rods, według poprzedniego właściciela motocykl był po remoncie czyli max 30mth.
Silnik oczywiście zostanie rozebrany na części pierwsze

Zablokowany

Wróć do „Silnik”