KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierścien.
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierścien.
Witam.
Mam problem z KTM SX 125 2003r. Może od początku. Kupiłem moto które trochę jakoś dziwne kopciło (było ok -10 stopni), moto bez mocy oraz z kłopotami przy odpaleniu. Wziąłem serwisówkę i do dzieła. Zawór ustawiony idealnie wg tematu z szanownego forum . Trochę inaczej był ustawiony ale nieznacznie. Iglica w gaźniku na minimum! Ustawiłem wg tabeli wysokość n.p.m./temp. Dyszę w gaźniku minimalnie różniące się od standardowych ale też nieznacznie. Śrubka paliwo/powietrze również ustawiona wg tabelki. Membrana w porządku. Praktycznie brak prześwitu. Świece były też już różne. Uszczelniacz wraz z o-ringem od str sprzęgła nowe (uszczelniacz raczej zwykły, z prostego sklepu motoryzacyjnego, ok. 5zł). Na tulejce po której "lata" uszczelniacz widać lekkie wytarcia. Sprężynka uszczelniacza skrócona by lepiej dociskał. Uszczelniacz wstawiony grubszy od oryginalnego więc miejsca w których uszczelnia się trochę przesunęły.
I teraz najważniejsze: wstawiony był tłok 2-piersc. VERTEX sel. A, nominalnie 53,94 mm (od EXC) dosyć mocno wyeksploatowany (rysy ssanie i wydech). Zmieniłem na używany 1-piersc. VERTEX sel. B kiedyś 53,95 mm, bardzo ładny stan, wszędzie widoczne jeszcze poziome linie wyżłobione na tłoku itp.. Cylinder trochę zużyty, w 1 miejscu minimalnie odchodzi nikasil. Średnica ok. 54,02 mm. Z tego co pamiętam to aktualna średnica tłoka 2-piersc. to 53,69 mm a tłoka 1 piersc. to 53,82 mm, więc na tłoku 1-piersc. pasowanie jest ok 0,2 mm . Wiem, ze to dużo, 3-4 razy za dużo, bo powinno być ok 0,06 mm. Ale czy to może powodować takie objawy? Złe odp na zimnym, kopcenie, nie do końca pełna moc itp. Dodam, że wydaję mi się, że na tłoku 2-piersc. motor jest mocniejszy. Kompresja ogólnie słaba, zawsze miałem 250 ccm ale tu gdy położę nogę na starterze to prawie bez problemu sam spada na dół a dodam, że do otyłych nie należę . Proszę o sugestie. Pozdr
Sory, że się tak rozpisałem .
Mam problem z KTM SX 125 2003r. Może od początku. Kupiłem moto które trochę jakoś dziwne kopciło (było ok -10 stopni), moto bez mocy oraz z kłopotami przy odpaleniu. Wziąłem serwisówkę i do dzieła. Zawór ustawiony idealnie wg tematu z szanownego forum . Trochę inaczej był ustawiony ale nieznacznie. Iglica w gaźniku na minimum! Ustawiłem wg tabeli wysokość n.p.m./temp. Dyszę w gaźniku minimalnie różniące się od standardowych ale też nieznacznie. Śrubka paliwo/powietrze również ustawiona wg tabelki. Membrana w porządku. Praktycznie brak prześwitu. Świece były też już różne. Uszczelniacz wraz z o-ringem od str sprzęgła nowe (uszczelniacz raczej zwykły, z prostego sklepu motoryzacyjnego, ok. 5zł). Na tulejce po której "lata" uszczelniacz widać lekkie wytarcia. Sprężynka uszczelniacza skrócona by lepiej dociskał. Uszczelniacz wstawiony grubszy od oryginalnego więc miejsca w których uszczelnia się trochę przesunęły.
I teraz najważniejsze: wstawiony był tłok 2-piersc. VERTEX sel. A, nominalnie 53,94 mm (od EXC) dosyć mocno wyeksploatowany (rysy ssanie i wydech). Zmieniłem na używany 1-piersc. VERTEX sel. B kiedyś 53,95 mm, bardzo ładny stan, wszędzie widoczne jeszcze poziome linie wyżłobione na tłoku itp.. Cylinder trochę zużyty, w 1 miejscu minimalnie odchodzi nikasil. Średnica ok. 54,02 mm. Z tego co pamiętam to aktualna średnica tłoka 2-piersc. to 53,69 mm a tłoka 1 piersc. to 53,82 mm, więc na tłoku 1-piersc. pasowanie jest ok 0,2 mm . Wiem, ze to dużo, 3-4 razy za dużo, bo powinno być ok 0,06 mm. Ale czy to może powodować takie objawy? Złe odp na zimnym, kopcenie, nie do końca pełna moc itp. Dodam, że wydaję mi się, że na tłoku 2-piersc. motor jest mocniejszy. Kompresja ogólnie słaba, zawsze miałem 250 ccm ale tu gdy położę nogę na starterze to prawie bez problemu sam spada na dół a dodam, że do otyłych nie należę . Proszę o sugestie. Pozdr
Sory, że się tak rozpisałem .
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
I jesteś pewien, że to w 100% wina wyłącznie tłoka ? Dlaczego na zmasakrowanym, dużo mniejszym 2-piersc. ma jakby większą moc? bo 2 pierścienie uszczelnią i nabiją więcej kompresji niż jeden?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Nie rób sobie jaj, na pasowaniu 0,2 to nie będzie jeździć, już pomijam jak cylinder dostaję po dupie przez to. Włożyłeś używany tłok którego pierścień już dotarł się do innego cylindra, poza tym co tu tłumaczyć, tłoki wkłada się nowe a nie używane!!!
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Kolego wiem ale akurat taki miałem na półce z poprzedniego moto. Przecież nie kupił bym tłoka używanego, bez przesady .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Z całym szacunkiem kolego Migolc ale bez sensu jest gdybanie, debatowanie dlaczego silnik źle pracuje, skoro „nie ma tłoka”,
to jak ma pracować.
Jestem niemal pewny, że gdy tylko wymienisz tłok na taki jak być powinien do tego cylindra, to odczujesz, że motocykl jest jakby mocniejszy a i kompresja jakby większa będzie.
to jak ma pracować.
Jestem niemal pewny, że gdy tylko wymienisz tłok na taki jak być powinien do tego cylindra, to odczujesz, że motocykl jest jakby mocniejszy a i kompresja jakby większa będzie.
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Dobre, dobre . W sumie racja, chyba "trochę" się wygłupiłem z tym postem . Ale chciałem się upewnić.
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Pierścień wstawiłem z tłoka, który był w moto . Ale to pewnie nie zmienia faktu, że tłok jest do wymiany..
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Skoro nicasil odpada to też bez sensu nowego tłoka zakładać (bo po co wyrzucać pieniądze w błoto)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Wszelkimi sposobami próbujesz dziure załatać,nie rób druciarstwa,połóż nowy nicasil,daj nowy tłok i będziesz pewny chociaż jednego no chyba ,że reszta sprzętu wygląda jak silnik i dlatego nie inwestujesz.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematumigolc
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
- Motocykl: KTM SX 250 2003r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
Moto jest ogólnie w naprawdę dobrym stanie. Wał HOT RODa albo sama korba. Jak nowa, bez luzów. Pod pokrywą sprzęgła żadnych niespodzianek, wszystko seria, sprzęgło jak nowe, nigdzie nie ma ryski wewnątrz, dyfuzor+końcówka DOMA, głowa VHM, membrana V-FORCE itp. Luzów w zawieszeniu brak, napęd nowy, opony po 90%, rama w oryginalnym malowaniu, ewentualnie lagi do minimalnego uszczelnienia. Postaram się zrobić i wrzucić zdj tego nicasilu..
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście
No to jeśli naprawdę stan jest taki jak mówisz to do całości potrzeba Ci nowego cylindra wraz z tłokiem ew cylinder do lancorut i nowy tłoczek. Nie kombinuj strasznie bo czasem tanio znaczy drogo, a ty masz dużo do stracenia więc zrób górę silnika na cacy.
Więcej grzechów nie pamiętam...