KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierścien.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierścien.

Post autor: migolc » pt, 10 sty 2014, 17:28

Witam.
Mam problem z KTM SX 125 2003r. Może od początku. Kupiłem moto które trochę jakoś dziwne kopciło (było ok -10 stopni), moto bez mocy oraz z kłopotami przy odpaleniu. Wziąłem serwisówkę i do dzieła. Zawór ustawiony idealnie wg tematu z szanownego forum ;). Trochę inaczej był ustawiony ale nieznacznie. Iglica w gaźniku na minimum! Ustawiłem wg tabeli wysokość n.p.m./temp. Dyszę w gaźniku minimalnie różniące się od standardowych ale też nieznacznie. Śrubka paliwo/powietrze również ustawiona wg tabelki. Membrana w porządku. Praktycznie brak prześwitu. Świece były też już różne. Uszczelniacz wraz z o-ringem od str sprzęgła nowe (uszczelniacz raczej zwykły, z prostego sklepu motoryzacyjnego, ok. 5zł). Na tulejce po której "lata" uszczelniacz widać lekkie wytarcia. Sprężynka uszczelniacza skrócona by lepiej dociskał. Uszczelniacz wstawiony grubszy od oryginalnego więc miejsca w których uszczelnia się trochę przesunęły.
I teraz najważniejsze: wstawiony był tłok 2-piersc. VERTEX sel. A, nominalnie 53,94 mm (od EXC) dosyć mocno wyeksploatowany (rysy ssanie i wydech). Zmieniłem na używany 1-piersc. VERTEX sel. B kiedyś 53,95 mm, bardzo ładny stan, wszędzie widoczne jeszcze poziome linie wyżłobione na tłoku itp.. Cylinder trochę zużyty, w 1 miejscu minimalnie odchodzi nikasil. Średnica ok. 54,02 mm. Z tego co pamiętam to aktualna średnica tłoka 2-piersc. to 53,69 mm a tłoka 1 piersc. to 53,82 mm, więc na tłoku 1-piersc. pasowanie jest ok 0,2 mm :). Wiem, ze to dużo, 3-4 razy za dużo, bo powinno być ok 0,06 mm. Ale czy to może powodować takie objawy? Złe odp na zimnym, kopcenie, nie do końca pełna moc itp. Dodam, że wydaję mi się, że na tłoku 2-piersc. motor jest mocniejszy. Kompresja ogólnie słaba, zawsze miałem 250 ccm ale tu gdy położę nogę na starterze to prawie bez problemu sam spada na dół a dodam, że do otyłych nie należę ;). Proszę o sugestie. Pozdr

Sory, że się tak rozpisałem ;).

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: tomasz12 » pt, 10 sty 2014, 17:47

Trzeba zastosować nowy tłok, to chyba oczywiste. :D

Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: migolc » pt, 10 sty 2014, 18:01

I jesteś pewien, że to w 100% wina wyłącznie tłoka :)? Dlaczego na zmasakrowanym, dużo mniejszym 2-piersc. ma jakby większą moc? bo 2 pierścienie uszczelnią i nabiją więcej kompresji niż jeden?

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: major000 » pt, 10 sty 2014, 18:23

Nie rób sobie jaj, na pasowaniu 0,2 to nie będzie jeździć, już pomijam jak cylinder dostaję po dupie przez to. Włożyłeś używany tłok którego pierścień już dotarł się do innego cylindra, poza tym co tu tłumaczyć, tłoki wkłada się nowe a nie używane!!!

Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: migolc » pt, 10 sty 2014, 18:25

Kolego wiem ale akurat taki miałem na półce z poprzedniego moto. Przecież nie kupił bym tłoka używanego, bez przesady ;).

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: tomasz12 » pt, 10 sty 2014, 18:40

Z całym szacunkiem kolego Migolc ale bez sensu jest gdybanie, debatowanie dlaczego silnik źle pracuje, skoro „nie ma tłoka”,
to jak ma pracować.
Jestem niemal pewny, że gdy tylko wymienisz tłok na taki jak być powinien do tego cylindra, to odczujesz, że motocykl jest jakby mocniejszy a i kompresja jakby większa będzie.
:D

Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: migolc » pt, 10 sty 2014, 18:46

Dobre, dobre :D. W sumie racja, chyba "trochę" się wygłupiłem z tym postem ;). Ale chciałem się upewnić.

Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: migolc » sob, 11 sty 2014, 00:01

Pierścień wstawiłem z tłoka, który był w moto ;). Ale to pewnie nie zmienia faktu, że tłok jest do wymiany..

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: kris514 » sob, 11 sty 2014, 07:51

Skoro nicasil odpada to też bez sensu nowego tłoka zakładać (bo po co wyrzucać pieniądze w błoto)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: andrzej555 » sob, 11 sty 2014, 08:52

Wszelkimi sposobami próbujesz dziure załatać,nie rób druciarstwa,połóż nowy nicasil,daj nowy tłok i będziesz pewny chociaż jednego no chyba ,że reszta sprzętu wygląda jak silnik i dlatego nie inwestujesz.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
migolc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 19 lip 2009, 21:53
Motocykl: KTM SX 250 2003r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Starogard Gdański
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: migolc » sob, 11 sty 2014, 12:01

Moto jest ogólnie w naprawdę dobrym stanie. Wał HOT RODa albo sama korba. Jak nowa, bez luzów. Pod pokrywą sprzęgła żadnych niespodzianek, wszystko seria, sprzęgło jak nowe, nigdzie nie ma ryski wewnątrz, dyfuzor+końcówka DOMA, głowa VHM, membrana V-FORCE itp. Luzów w zawieszeniu brak, napęd nowy, opony po 90%, rama w oryginalnym malowaniu, ewentualnie lagi do minimalnego uszczelnienia. Postaram się zrobić i wrzucić zdj tego nicasilu..

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 Luz pomiędzy cylindrem a tłokiem 1/2 pierście

Post autor: Maxym » sob, 11 sty 2014, 16:46

No to jeśli naprawdę stan jest taki jak mówisz to do całości potrzeba Ci nowego cylindra wraz z tłokiem ew cylinder do lancorut i nowy tłoczek. Nie kombinuj strasznie bo czasem tanio znaczy drogo, a ty masz dużo do stracenia więc zrób górę silnika na cacy.
Więcej grzechów nie pamiętam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”