CR-125 94r- wybór sprzęgła
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
CR-125 94r- wybór sprzęgła
Witam kolegów. Po regulacji gaźnika przejechałem kilkadziesiąt metrów po czym zgasiłem moto i odstawiłem.
PO ok godzinie, podczas próby odpalenia, zauważyłem że znikło w moto sprzęgło. Obstawiałem linkę, jednak po zdjęciu dekli stwierdziłęm że to nie to. Miałem niski stan oleju, koloru metaliczno-szarego. Postanowiłem rozebrać sprzęgło. Jako że przy próbie demontażu małego kosza sprzęgłowego złamałem króciec , zastanawiam się nad wyborem sprzęgła do mojej cr-ki.
Podejrzewam, że również będę zmuszony wymienić większy kosz....
Co możecie polecić do tego moto? Czy duży kosz również wymaga wymiany?
Jeśli tak, to słyszałem o stalowych koszach... Doradźcie coś....
PO ok godzinie, podczas próby odpalenia, zauważyłem że znikło w moto sprzęgło. Obstawiałem linkę, jednak po zdjęciu dekli stwierdziłęm że to nie to. Miałem niski stan oleju, koloru metaliczno-szarego. Postanowiłem rozebrać sprzęgło. Jako że przy próbie demontażu małego kosza sprzęgłowego złamałem króciec , zastanawiam się nad wyborem sprzęgła do mojej cr-ki.
Podejrzewam, że również będę zmuszony wymienić większy kosz....
Co możecie polecić do tego moto? Czy duży kosz również wymaga wymiany?
Jeśli tak, to słyszałem o stalowych koszach... Doradźcie coś....
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Oczywiście przez swą bezmyślność straciłeś ok 160 zł
Kosz zewnętrzny da się doraźne naprawić szlifując wygniecione rowki. Jednak jest to naprawa na chwilę.
Nigdy nie słyszałem o stalowych koszach.
Kolor oleju na zdjęciu nie wzbudza podejrzeń.
Kosz zewnętrzny da się doraźne naprawić szlifując wygniecione rowki. Jednak jest to naprawa na chwilę.
Nigdy nie słyszałem o stalowych koszach.
Kolor oleju na zdjęciu nie wzbudza podejrzeń.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Stalowe kosze są, ale nie w crossówkach. Teraz musisz szperać po aukcjach z takimi motorkami do rozbiórki. Jak nic nie znajdziesz to czeka Cię eBay.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Bardzo powoli się zużywają te wewnętrzne.
Nawet nie wiedziałem, że na allegro stoją od 88r. takie rzeczy.
Nawet nie wiedziałem, że na allegro stoją od 88r. takie rzeczy.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 21:43
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Kosz wewnetrzyny zuzywa sie w podobny sposob jak zewnetrzny tzn przekladki stalowe odgniataja slady na zabieraku, tylko ze nie tak szybko jak na koszu zewnetrznym.
Przy odkrecaniu i dokrecaniu kosza nie wolno blokowac zabieraka za te "'palce''od sprezyn bo sa bardzo kruche,zaopatrz sie w odpowiednie narzedzie przeznaczone do tego.Pozdrawiam
Przy odkrecaniu i dokrecaniu kosza nie wolno blokowac zabieraka za te "'palce''od sprezyn bo sa bardzo kruche,zaopatrz sie w odpowiednie narzedzie przeznaczone do tego.Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
U ciebie sprawa jest do ogarnięcia. Ten ułamany słupek kosza wewnętrznego ładnie i równo sie ulamał wiec :aquater pisze:Z opisów na różnych forach widziałem, że należy wyrównać te "karby" pilnikiem.....
Warto to zrobić?
1. można go przyspawać ponownie za niewielkie pieniadze (20-30), aparaturą do spawania aluminium (TIG)
2 opcja > słupek przegwintować do końca szóstką i od spodu przykręcić krótką (1cm)śrubką też szóstką.
Kosz zewnętrzny jak najbardziej trzeba "karby" spiłować grubym pilnikiem. (uwaga-nie rób tego za dokladnie , zrównaj tylko mniej wiecej do rownego , moga pozostać minimalne slady po wgniotach)
Stalowe kosze są, ale nie w crossówkach.
Nie do końca jest to prawdą, może nie stalowe ale z wkladkami stalowymi przeciw wybijaniu się "karbów" oczywiście do crosu , supercrosu itp. sprzedaje się je w stanach. można dokupić praktycznie do kazdego modelu, jednak w twoim przypadku jest to nie uzasadnione bo po pierwsze twój motorek mocno już wyeksploatowany i kuców za dużo stracił wiec i sprzęgło nie dostaje za dużo w du... a po drugie koszt takiego kosza przekracza wartość twojego motocykla . kosztuje ok 1000$.
Zdjęcie jest mało szczególowe ale wydaje mi się że nie odgiąłes podkladki zabezpieczajacej od kantu nakretki
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Panie Wiktorze,czy w przypadku 2giej opcji nie bedą występowaly drgania spowodowane wiekszą,miejscową wagą?amator pisze:U ciebie sprawa jest do ogarnięcia. Ten ułamany słupek kosza wewnętrznego ładnie i równo sie ulamał wiec :aquater pisze:Z opisów na różnych forach widziałem, że należy wyrównać te "karby" pilnikiem.....
Warto to zrobić?
1. można go przyspawać ponownie za niewielkie pieniadze (20-30), aparaturą do spawania aluminium (TIG)
2 opcja > słupek przegwintować do końca szóstką i od spodu przykręcić krótką (1cm)śrubką też szóstką.
Robilismy taką operacje w Husqvarnie CR 125 i efekt byl taki,ze drgania byly tak silne,ze silnik luzowal sie w ramie.
---------------------------
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Spawałem taki urwany "palec" i polem mini szlifierką spaw troszkę wyrównałem no i działa mi to do dziś.
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Mniejszy koszyk zamówiłem nowy.... Jest nauczka na przyszłość....
Jak Wam się sprawdzają te klucze do blokowania koszy? warto się w to pchać? nie uszkadza samych koszyków?
Jak Wam się sprawdzają te klucze do blokowania koszy? warto się w to pchać? nie uszkadza samych koszyków?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: CR-125 94r- wybór sprzęgła
Karol. Jak śrubka jest krótka i bez przesadnej podkładki pod spodem to wszystko będzie ok. Czym blizej osi obrotu tym mniejsza masa wirująca.Panie Wiktorze,czy w przypadku 2giej opcji nie bedą występowaly drgania spowodowane wiekszą,miejscową wagą?
aquater pisze:Mniejszy koszyk zamówiłem nowy.... Jest nauczka na przyszłość....
Jak Wam się sprawdzają te klucze do blokowania koszy? warto się w to pchać? nie uszkadza samych koszyków?
Klucz zawsze będzie potrzebny , jest uniwersalny , pasuje do wielu rozmiarów koszy, od 80'ki do 250'ki. Po małej modyfikacji przyda się do blokowania koła zamachowego przy od/dokrecaniu jego nakretki.Cena zakupu 70zł zwróci się szybko.
Proszę tylko nie pisz "koszyk mniejszy -wiekszy" , używaj prawidłowego nazewnictwa kosz wewnętrzny/zewnętrzny. :drinkers:
Jednak zmiana kosza nie rozwiazuje twojego problemu zniknięcia sprzęgła.