regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Witam kolegów. Jestem nowy na forum i mam parę pytań.
1. Czeka mnie rozebranie/czyszczenie/regulacja gaźnika KEIHIN w ww motorze.
Ma ktoś informacje na temat ustawień tego gaźnika?
a)Dodam że moto nie trzyma wolnych obrotów- gaśnie całkowicie po wciśnięciu sprzęgła bądź wrzuceniu na luz
b)Paliwo leci ciurkiem z wężyka przelewowego
Dopiero będę go wyjmował, rozbierał i czyścił.
1. Czeka mnie rozebranie/czyszczenie/regulacja gaźnika KEIHIN w ww motorze.
Ma ktoś informacje na temat ustawień tego gaźnika?
a)Dodam że moto nie trzyma wolnych obrotów- gaśnie całkowicie po wciśnięciu sprzęgła bądź wrzuceniu na luz
b)Paliwo leci ciurkiem z wężyka przelewowego
Dopiero będę go wyjmował, rozbierał i czyścił.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Model 1994-1997 powinien być wyposażony w ten sam gaźnik więc podpacz czy masz takie dysze:
1997 HONDA CR125
Jet...Stock...Recommended
MAIN...172...170
PILOT...50...55k
NEEDLE...1368M...1369M
CLIP...3rd...stock
AIR SCREW...1.75 turns...stock
1997 HONDA CR125
Jet...Stock...Recommended
MAIN...172...170
PILOT...50...55k
NEEDLE...1368M...1369M
CLIP...3rd...stock
AIR SCREW...1.75 turns...stock
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
a podpowiesz co oznaczają poszczególne parametry?
No i w jaki sposób ustawić pływak do stanu fabrycznego....
Czytałem gdzieś że najprościej suwmiarką.... niestety nie wiem od czego i w jaki sposób mierzyć i jaka odległość ma być.....
Trochę namieszałem..... Ale gdzieś się trzeba nauczyć podstaw regulacji....
W tym gaźniku jest tylko 1 śrubka regulacyjna.... i jedno pokrętło zintegrowane ze ssaniem.....
Podpowie ktoś jak ustawić aby nie gasł na luzie? Ustawia się na gaźniku czy na lince gazu?
No i w jaki sposób ustawić pływak do stanu fabrycznego....
Czytałem gdzieś że najprościej suwmiarką.... niestety nie wiem od czego i w jaki sposób mierzyć i jaka odległość ma być.....
Trochę namieszałem..... Ale gdzieś się trzeba nauczyć podstaw regulacji....
W tym gaźniku jest tylko 1 śrubka regulacyjna.... i jedno pokrętło zintegrowane ze ssaniem.....
Podpowie ktoś jak ustawić aby nie gasł na luzie? Ustawia się na gaźniku czy na lince gazu?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Jeśli nie masz kompletnie żadnej wiedzy na temat gaźników to zacznij od podstaw:
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/12582/ga ... -regulacja
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/12582/ga ... -regulacja
-
- Mistrz prostej
- Posty: 123
- Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
- Motocykl: CRF 250 - 08r
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Teoretycznie tak, praktycznie z taką wiedzą lepiej oddać do kogoś jak Majster akurat przerabiałem temat a na temat gaźnika "lizłem" więcej od Ciebie
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Wiem że "majster" może zrobi szybko i teoretycznie dobrze, aczkolwiek tego typu obsługa/naprawa/regulacja jest musowa do nauki przez użytkownika. Nie wyobrażam sobie jeździć crossem i nie potrafić wyregulować gaźnika...
Wiem że zajmie to trochę czasu ale chcę i muszę się tego nauczyć.....
Wiem że zajmie to trochę czasu ale chcę i muszę się tego nauczyć.....
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
a może ktoś wie w tym moto ustawia się wolne obroty?
PO odpaleniu moto gaśnie....
Na gaźniku jest jedna śrubka jedynie.
No i dźwignia ssania którą również można kręcić.....
Podpowie ktoś coś?
PO odpaleniu moto gaśnie....
Na gaźniku jest jedna śrubka jedynie.
No i dźwignia ssania którą również można kręcić.....
Podpowie ktoś coś?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
krecac dzwignia ssania sie reguluje obroty
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
ok. Dzisiaj posiedzę jeszcze nad tym gaźnikiem. rozbiorę i spróbuję wyregulować pływak.....
ktoś wie może, jak ustawić go do stanu fabrycznego?
ktoś wie może, jak ustawić go do stanu fabrycznego?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Słuchaj:
linką gazu nigdy nie ustawiamy wolnych obrotów !!! Po to jest śruba regulacyjna. Jak to nie działa, trzeba szukać przyczyny.
Przyczyn może być wiele:
słaba kompresją, nieszczelny dolot, nieszczelne kartery, nieszczelne uszczelniacze wału, zużyta przepustnica, iglica, dysze, źle dobrane dysze, uszkodzone uszczelnienia gaźnika no i przelewanie gaźnika, tu jednak na tą chwilę nie pomogę, bo nie znam wartości poziomu pływaka w komorze. Możesz to zrobić metodą prób i błędów, a mierz od podstawy gaźnika do górnej krawędzi pływaka (gaźnik " do góry nogami") - swobodny opad pływaka, nie dociskasz go na zaworku.
Jeśli nie dasz rady, szukaj w google - nikt za Ciebie nie będzie siedzieć i szukać.
Wpisz hasło" carburetor setting Honda CR 125 "
DYSZA GŁÓWNA ... 172 ... 170 (rozmiar)
DYSZA WOLNYCH ... 50 ... 55k ( rozmiar)
IGLICA ... 1368M ... 1369M (oznaczenie)
ZAPIĘCIE NA ROWKU ... 3 (miejsce)
ŚRUBA MIESZANKI ... 1,75 OBROTU
linką gazu nigdy nie ustawiamy wolnych obrotów !!! Po to jest śruba regulacyjna. Jak to nie działa, trzeba szukać przyczyny.
Przyczyn może być wiele:
słaba kompresją, nieszczelny dolot, nieszczelne kartery, nieszczelne uszczelniacze wału, zużyta przepustnica, iglica, dysze, źle dobrane dysze, uszkodzone uszczelnienia gaźnika no i przelewanie gaźnika, tu jednak na tą chwilę nie pomogę, bo nie znam wartości poziomu pływaka w komorze. Możesz to zrobić metodą prób i błędów, a mierz od podstawy gaźnika do górnej krawędzi pływaka (gaźnik " do góry nogami") - swobodny opad pływaka, nie dociskasz go na zaworku.
Jeśli nie dasz rady, szukaj w google - nikt za Ciebie nie będzie siedzieć i szukać.
Wpisz hasło" carburetor setting Honda CR 125 "
DYSZA GŁÓWNA ... 172 ... 170 (rozmiar)
DYSZA WOLNYCH ... 50 ... 55k ( rozmiar)
IGLICA ... 1368M ... 1369M (oznaczenie)
ZAPIĘCIE NA ROWKU ... 3 (miejsce)
ŚRUBA MIESZANKI ... 1,75 OBROTU
-
Autor tematuaquater
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 3 gru 2013, 13:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika CR-125 94r - kilka pytań
Dzięki za całe info. Dzisiaj bede walczył.
Podpowiedz tylko jaka jest numeracją rowków na iglicy. Od ktorej strony liczyć? Od ostrej czy tej przeciwnej gdzie są umiejscowione rowki?
Podpowiedz tylko jaka jest numeracją rowków na iglicy. Od ktorej strony liczyć? Od ostrej czy tej przeciwnej gdzie są umiejscowione rowki?