Chłodzenie silnika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » pt, 8 cze 2007, 00:44

http://moto.allegro.pl/item203759267_ri ... nduro.html

Co sadzicie o tym..? cos mie ten silnik chlodzony powietrzem nie przekonuje.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 8 cze 2007, 08:18

cos mie ten silnik chlodzony powietrzem nie przekonuje.
Dlaczego?
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » pt, 8 cze 2007, 15:31

gajowy pisze:
cos mie ten silnik chlodzony powietrzem nie przekonuje.
Dlaczego?
No w terenie gdzie silnik jest pilowany na wysokich obrotach raczej powinno byc lepsze chlodzenie.

motochłopiec
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 973
Rejestracja: ndz, 2 lip 2006, 23:50
Motocykl: crossowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ni stąd ni z owąd
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: motochłopiec » pt, 8 cze 2007, 16:52

Setyk pisze:
gajowy pisze:
cos mie ten silnik chlodzony powietrzem nie przekonuje.
Dlaczego?
No w terenie gdzie silnik jest pilowany na wysokich obrotach raczej powinno byc lepsze chlodzenie.

zacznijmy od tego że ten motor niebardzo nadaje sie do piłowania w teren :wink:

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 8 cze 2007, 22:05

Nie rozumiem nadal czemu silnik chłodzony powietrzem nie miałby nadawać się do ciśnięcia w terenie.
To że chłodzenie jest powietrzem, nie znaczy że to jest gorzej, ze to jakaś tragedia. Wiem że nie jest to trendy miec powietrzaka, ale moim zdaniem jest to bezpieczne rozwiązanie. Dziesiątki lat wyczynówki były chłodzone wiatrem, i wszystko było ok., nawet pod najlepszymi zapierdalaczami formatu np. ojca Stefana Evertsa, więc i w tym wypadku nie przewiduję kataklizmu.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » sob, 9 cze 2007, 00:35

No tak, masz racje Gajowy. Dopiero zaczynam sowja przygode z crossami i sie caly czas ucze :P

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » sob, 9 cze 2007, 10:16

Ale np. podczas jazdy w piachu na wysokich obrotach różnica między silnikiem chłodzonym powietrzem a cieczą robi się coraz większa.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » sob, 9 cze 2007, 10:49

Ale mówimy o Rieju 125, czy o wyczynach?
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » sob, 9 cze 2007, 15:49

Ja zrozumiałem, że cała ta dyskusja tyczy się ogólnie silników chłodzonych powietrzem a cieczą, nie tylko Rieju.

Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » sob, 9 cze 2007, 17:33

Nie no ja nie chcialem oddzienego tematu i wogole żeby się taka dyskusja wyciągała, chciałem tylko zapytac się, a że to byl moto z allegro to też tam to dałem a tu mod wyciągnal z tego nowy temat. Jak chcecie to gadajcie ogólnie o chlodzeniu a nie tylko o tym rieju:P

grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » ndz, 10 cze 2007, 16:30

Wszystko ma swoje wady i zalety.Przy "powietrzaku" nie musimy się martwić o chłodnice o pompę.Ale takim powietrzakiem przy długim ostrym pałowaniu bałbym się wpaść w wodę.A przy chłodzonym cieczą kiper do końca koło w górę i poszedł.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Big » pn, 11 cze 2007, 09:00

Cena jest bardzo nieatrakcyjna za 2 letni motocykl + koszta rejestracji :?
Nówka z gwarancja kosztuje 8200 chyba.... :)
Importer Motor-Land Warszawa ul. Wał Miedzeszyński.

Robert

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”