Smarowanie.Ciśnienie oleju w silnikach 4t
-
Autor tematujac
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Smarowanie.Ciśnienie oleju w silnikach 4t
Witam wszystkich którzy maja cos do powiedzenia w powyzszym temacie
Moja ciekawosc sie bierze z tad ze przy okazjii naprawy silnika po zatarciu walu,tak sobie pomyslałem,ze warto byłoby zbadać cisnienie oleju w układzie smarowania silnika,zanim zacznie tam pracować nówka wał.I tu moje pytania,bo o ile w samochodowych oraz i motocyklowych silnikach gdzie jest jakis czujnik cisnienia do tzw. lampki oleju-mozna podłączyć odpowiedni manometr,to jak tego dokonac w silniku od naszych crosowych maszyn?
Ten silnik jest akurat z KTM250 SXF z 2007 roku.Korba na dole zatarta i nie była fioletowa.Zadnych innych uszkodzeń.Pąpy w normie.
Ale dla spokojności chciałbym wiedzieć jakie jest to cisnienie(jak jest???) Więc pytanie brzmi
-czy jest to wogóle praktykowane i wykonalne?
-jak to robicie w praktyce i oczywiscie nie tylko w KTMach?
-i jakie powinny być te wartości w poszczególnych modelach(tak przykładowo)
Dzięki za sugestie
Jacek.k
Moja ciekawosc sie bierze z tad ze przy okazjii naprawy silnika po zatarciu walu,tak sobie pomyslałem,ze warto byłoby zbadać cisnienie oleju w układzie smarowania silnika,zanim zacznie tam pracować nówka wał.I tu moje pytania,bo o ile w samochodowych oraz i motocyklowych silnikach gdzie jest jakis czujnik cisnienia do tzw. lampki oleju-mozna podłączyć odpowiedni manometr,to jak tego dokonac w silniku od naszych crosowych maszyn?
Ten silnik jest akurat z KTM250 SXF z 2007 roku.Korba na dole zatarta i nie była fioletowa.Zadnych innych uszkodzeń.Pąpy w normie.
Ale dla spokojności chciałbym wiedzieć jakie jest to cisnienie(jak jest???) Więc pytanie brzmi
-czy jest to wogóle praktykowane i wykonalne?
-jak to robicie w praktyce i oczywiscie nie tylko w KTMach?
-i jakie powinny być te wartości w poszczególnych modelach(tak przykładowo)
Dzięki za sugestie
Jacek.k
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Smarowanie.Ciśnienie oleju w silnikach 4t
W którym miejscu zatarł się wał i po jakim przebiegu?
Generalnie gdy ginie ciśnienie oleju to pierwsza umiera góra czyli głowica, z wiadomych przyczyn.
Generalnie gdy ginie ciśnienie oleju to pierwsza umiera góra czyli głowica, z wiadomych przyczyn.
-
Autor tematujac
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Smarowanie.Ciśnienie oleju w silnikach 4t
Hej.Jak mi sie wydaje napisałem powyzej ze na dole,czyli tam gdzie sie prawie zawsze zaciera
I moje pytania dotyczyły jak zbadac cisnienie,czyli pomierzyc,oblukać,psłuchać,powąchać itd itp
I moje pytania dotyczyły jak zbadac cisnienie,czyli pomierzyc,oblukać,psłuchać,powąchać itd itp
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Smarowanie.Ciśnienie oleju w silnikach 4t
Poszukaj na necie "Repair manual" do twojego motocykla i tam będziesz miał odpowiedź. Dla porównania w ktm 450 sxf minimalne ciśnienie przy 1600 RPM ma wynosić 1bar.