CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowej)
-
Autor tematuOliwczak
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 20 lis 2013, 01:27
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowej)
Witam szanownych kolegów i mam nadzieję też koleżanki
Odkryłem dziś w mojej świeżo kupionej cr 125, przy pierwszej wymianie oleju, że gwint śruby spustowej oleju ze skrzyni biegów jest lekko "nadpęknięty"... Śruba było lekko dokręcona i przez to motor uronił trochę łez no podłogę w garażu. Zastanowiło mnie to, dobrze się przyjrzałem i na szczęście odkryłem ten defekt. Poprzedni właściciel musiał o tym wiedzieć (delikatnie dokręcona śruba, aby się dalej nie rozeszło), ale niestety nie raczył poinformować... Tu przestrzegam wszystkich, aby przy kupnie motocykla zwracali uwagę na ten, jak się okazuje, dość łatwy do zniszczenia podczas nieumiejętnego serwisu element...
Mam pytanie dotyczące oczywiście możliwości naprawy (klejenia?, spawania?) tego gwintu. Jest tam wystający kołnierz, gwintowany oczywiście od środka. Słyszałem o możliwości "spawania na zimno" jakimś klejem w dwu tubce lub oddania do zwykłego spawani (pytanie czy się da?)
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Która metodę doradzicie?
Odkryłem dziś w mojej świeżo kupionej cr 125, przy pierwszej wymianie oleju, że gwint śruby spustowej oleju ze skrzyni biegów jest lekko "nadpęknięty"... Śruba było lekko dokręcona i przez to motor uronił trochę łez no podłogę w garażu. Zastanowiło mnie to, dobrze się przyjrzałem i na szczęście odkryłem ten defekt. Poprzedni właściciel musiał o tym wiedzieć (delikatnie dokręcona śruba, aby się dalej nie rozeszło), ale niestety nie raczył poinformować... Tu przestrzegam wszystkich, aby przy kupnie motocykla zwracali uwagę na ten, jak się okazuje, dość łatwy do zniszczenia podczas nieumiejętnego serwisu element...
Mam pytanie dotyczące oczywiście możliwości naprawy (klejenia?, spawania?) tego gwintu. Jest tam wystający kołnierz, gwintowany oczywiście od środka. Słyszałem o możliwości "spawania na zimno" jakimś klejem w dwu tubce lub oddania do zwykłego spawani (pytanie czy się da?)
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? Która metodę doradzicie?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Zależy jak masz to zniszczone, jeśli sam gwint to można wstawić stalowy helicoil, jak poszło dalej to pospawać, bez problemu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Mialem ten sam problem przez wlasna nieuwage, za mocno dokrecilem i pekl mi karter i olej ubywal. Do końca sezonu zaklejlem sylikonem i jezdzil. Teraz juz mam pospawane lecz troche mi sciagnelo karter i olej ubywal mam teraz 2 opcje czy dotrzec karter zeby nie bylo rozszczelnienia czy zakleic to specjalnym klejem.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Na łączeniu karterów Ci cieknie ? Trzeba oddać to do odpowiedniego zakładu i splanują.
Przy takim spawaniu trzeba dobrze nagrzać cały karter i nie żałować spoiwa.
Przy takim spawaniu trzeba dobrze nagrzać cały karter i nie żałować spoiwa.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Tak golym okiem widac jak sie rozeszlo, nie jest widac szczeliny tylko że sie odchylil jeden od drugiego. Czy taka obrodka jest dokladna chodzi mi o to czy nie bd potem przedmuchow w skrzyni korbowej. W przypadku mojego spawania spawacz nie zalowal spoiwa
-
Autor tematuOliwczak
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 20 lis 2013, 01:27
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Gwint nie jest zniszczony. Czyli takie spawanie bloku silnika nie jest problematyczne i w każdym zakładzie tłumikarskim powinny potrafić to zrobić?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Blok jest z aluminium wiec musi to byc zaklad specjalizujacy sie spawaniem aluminium
-
Autor tematuOliwczak
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 20 lis 2013, 01:27
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
No tak. Byłem u spawaczy. Powiedzili, że bez problemu można to pospawać:) Koszt 100-150 zł. A ja sie bałem, że to koniec, zostałem perfidnie oszukany i będę musiał silnik zmieniac:P Aha, spawacz powiedział żeby broń boże nie używać do tego kleju do spawania na zimno (np. CX-80). Dzięki za pomoc:)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CR 125 '01 - pęknięty blok silnika (gwint śruby spustowe
Panowie, podgrzewanie nic nie da, aluminium podczas spawania „ściąga” i jest to naturalne. Położenie grubszej spoiny, tylko pogarsza sprawę. Kartery są dobrze spawalne, boczne dekle już nie (zawierają więcej magnezu).
W tym konkretnym przypadku, należy zastosować klej do napraw aluminium ( spawanie na zimno) oraz zastosować tgz. korek w korku. Opisywałem kiedyś jak to naprawić, nie chcę się powtarzać, proszę poszukać na forum.
Frezowanie karterów silnika uważam za zły pomysł, operacja jest stosunkowo trudna do przeprowadzenia, nawet gdyby się to udało, elementy, które pracują wewnątrz karterów, najprościej ujmując, będą miały za ciasno.
W tym konkretnym przypadku, należy zastosować klej do napraw aluminium ( spawanie na zimno) oraz zastosować tgz. korek w korku. Opisywałem kiedyś jak to naprawić, nie chcę się powtarzać, proszę poszukać na forum.
Frezowanie karterów silnika uważam za zły pomysł, operacja jest stosunkowo trudna do przeprowadzenia, nawet gdyby się to udało, elementy, które pracują wewnątrz karterów, najprościej ujmując, będą miały za ciasno.