Wywala płyn przelewem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Enduros70 » wt, 12 lis 2013, 23:34

Jemu wywala nawet jak jest zimny, to nie wrzenie płynu. Po zalaniu chłodnicy i odpaleniu bez korka, zobacz czy bąble powietrza buzują.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: robsztix » wt, 12 lis 2013, 23:39

Enduros70 pisze:Jemu wywala nawet jak jest zimny, to nie wrzenie płynu. Po zalaniu chłodnicy i odpaleniu bez korka, zobacz czy bąble powietrza buzują.
Przy takim sprawdzeniu warto tez powachac plyn w chlodnicy czy nie zieje spalinami, bo nie powinien ;)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » wt, 12 lis 2013, 23:40

Bez korka w chłodnicy płyn buzuje , może jest to przez obieg płynu ??. A po lekkim dodaniu gazu przez otwór korka płyn wylatuje na zewnątrz. Płyn jest petrygo. Jak mam sprawdzić szczelność układu przed demontażem ??. Jak zlałem płyn to miałem wrażenie że podjeżdża spalinami.

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Enduros70 » wt, 12 lis 2013, 23:41

Spalin nie wyczujesz w płynie, chyba że jesteś motocyklowym "kiperem ? " :D

Awatar użytkownika
Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » wt, 12 lis 2013, 23:48

Haha kiperem raczej nie jestem :). Jutro zdejmę głowicę i się wszytko okaże.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: robsztix » wt, 12 lis 2013, 23:52

Wcale nie musisz byc kiperem, u mnie jak wydmuchalo uszczelke to zapach z chlodnicy byl podobny do tego z wydechu, wiec zapach moze o czyms swiadczyc :) organoleptyka tez jest istotna

Awatar użytkownika
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Konrad324 » śr, 13 lis 2013, 01:57

W rm 125 są dwa oringi wystarczy zdjąć zbiornik i głowica jest jak na dłoni więc już dawno bym zmienił bo to 99% ich wina.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 15:09

Zdjąłem dziś głowice i było widać że wewnętrzna tulejka miedziana przepuszczała płyn.
http://img12.imageshack.us/img12/8434/p3jv.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/7146/a7m4.jpg

Tulejkę bardzo łatwo dało się wyciągnąć wystarczyło ją podważyć i wypadła, zadnego tunngu pogłębiania rowka nie było.
http://img703.imageshack.us/img703/8692/zju8.jpg

Wyczyściłem głowice i wyrównałem ją.
Dałem nowe oringi,
http://img132.imageshack.us/img132/5/53hw.jpg

założyłem głowice i efekt jest taki że na zimnym jak i ciepłym silniku płyn nie ucieka przelewem, co ciekawe z wydechu leci mniej dymu. Wygląda na to, że wszystko jest tak jak być powinno, zobaczymy jak długo.

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3176
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Majster128 » śr, 13 lis 2013, 15:23

Czy ten zielony oring nie jest czasem sylikonowy?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 15:30

Nie mam pojęcia, założyłem go z kompletu uszczelek OMP.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3176
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Majster128 » śr, 13 lis 2013, 15:38

Ok. Myślałem, że kupiłeś w sklepie osobno, a sylikonowy by szybko pękł (nie odporny na benzynę).
Do tych uszczelniaczy dobrze byłoby splanować głowicę, bo jest na niej ślad po pierścieniu.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 15:42

Głowice przetarłem delikatnie papierem na szkle, jeśli rowek na głowicy będzie przeszkadzał i oring puści to rozbiorę jeszcze raz. Tylko po planowaniu może głowica za nisko siadać i tłok będzie w nią uderzał ? ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”