Wywala płyn przelewem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Enduros70 » śr, 13 lis 2013, 16:06

Na pewno więcej jak 0.1 nie trzeba będzie planować, mimo iż nie widziałem tej głowicy, a taka wartość w niczym nie przeszkadza. Majster widział to się może wypowiedzieć.

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 16:10

Na głowicy wyczuwalne jest odbicie (rowek) od pierścienia miedzianego, tylko teraz już sam nie wiem czy zostawić tak jak jest czy rozebrać jeszcze raz i splanować na równo ??

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Majster128 » śr, 13 lis 2013, 16:11

Enduros z tego co pamiętam ślad był głębszy niż 0,1 mm.
Wszystko można zbadać. Odległość głowicy od tłoka czy stopień sprężania.
Jeśli podjąłeś się już wymiany pierścienia na oringi i jak narazie całkiem dobrze to wychodzi to zrób tak, by ten element silnika był pewny i nie potrzebował ingerencji. Przez słabo dociśnięty oring również może być nieszczelność.
Tym bardziej, że oring upchnie się w te wyszczerbienia. Myślę, że właśnie z powodu tych ubytków ktoś zastosował miedziany pierścień.

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 16:15

W takim razie dla świętego spokoju zdejmę jutro jeszcze raz głowice i splanuje ją, wole być pewny w 100% że jest dobrze.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: amator » śr, 13 lis 2013, 16:17

Gdybyś podciął albo splanował cylinder,załozył cieńszą uszczelkę pod cylinder to można by przypuszczać ze tłok bedzie stukał w głowicę ale w przypadku planowania głowicy (czegoś co jest płaskie na jeszcze bardziej płaskie) nawet0,5mm nie ma obawy. :drinkers:

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » śr, 13 lis 2013, 16:49

Amator dzieki za odpowiedz. Jutro będę działał, napisze jak wyszło.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Konrad324 » czw, 14 lis 2013, 00:10

Majster128 pisze:Ok. Myślałem, że kupiłeś w sklepie osobno, a sylikonowy by szybko pękł (nie odporny na benzynę).
Jak chcesz pod głowicę do 2t najlepiej FFPM fluorowy, zwykły gumowy 70NBR rozpuści się ze względu na niską wytrzymałość temperaturową.

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » pn, 25 lis 2013, 19:58

Oddałem głowice do planowania, i teraz nie wiem czy opłaca się dokręcać głowice zwykłym kluczem , klucza dynamometrycznego nie posiadam ??. Jak dokręcić, do oporu ile gwintu na szpikach starczy ?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Enduros70 » pn, 25 lis 2013, 20:08

Podjedź z silnikiem do jakiegoś mechanika to ci podokręca.

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » pn, 25 lis 2013, 20:14

Nie bardzo mam jak bo silnik jest w ramie, w takim razie spróbuje pożyczyć od kogoś klucz, z jaką siłą dokręcić głowice ??

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Enduros70 » pn, 25 lis 2013, 20:17

Daj na 25Nm, nie wiem czy ktoś ci pożyczy taki klucz, bo ja na pewno bym nie pożyczył. Już jeden popsuli.

Autor tematu
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wywala płyn przelewem

Post autor: Endriuu » pn, 25 lis 2013, 20:24

Ok, dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”