obieg oleju yz250f
-
Autor tematumarcin1w1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: czw, 10 lut 2011, 18:55
- Motocykl: YZ 250 F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: B.O
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
obieg oleju yz250f
Witam,chce zlikwidować zbiornik oleju w mojej yz250f 2008 roku,zakupiłem zestaw potrzebny do przerobienia,tylko prosiłbym o konkretne dane(jak można to foto)co trzeba usunąć z pompy,oprócz wymiany blaszki.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
robi się to z dwóch, a w zasadzie 3 przyczyn:
1. wyższy poziom oleju w samym silniku (lepsze smarowanie sprzęgła)
2. zmniejsza ryzyko urwania węży, pęknięcia zbiorniczka i w końcowym efekcie zatarcia silnika
3. dla zmniejszenia masy
1. wyższy poziom oleju w samym silniku (lepsze smarowanie sprzęgła)
2. zmniejsza ryzyko urwania węży, pęknięcia zbiorniczka i w końcowym efekcie zatarcia silnika
3. dla zmniejszenia masy
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Skąd wychodzą te teorie????
Chyba by w fabryce podczas projektowania zauważyli, że sprzęgłu może byc za sucho, poza tym na pewno by nie dawali zbędnego balastu w postaci lekkiego zbiornika, tylko po to, żeby "sprzęgło miało mniej oleju..."
Chyba by w fabryce podczas projektowania zauważyli, że sprzęgłu może byc za sucho, poza tym na pewno by nie dawali zbędnego balastu w postaci lekkiego zbiornika, tylko po to, żeby "sprzęgło miało mniej oleju..."
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
To tak jak z wydechami i innymi czesciami tuningowymi. Skoro mozna zamontowac wydech z power bomba ktory daje wieksza moc i mozliwosc ustawiania charakterystyki, to czemu nie montuja ich w oryginale? Interes musi sie krecic.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Tez się tym zainteresowałem tym tematem Chyba sprzedam zbiornik oleju i kupie kompletny kit do tego. To i wtedy nawet płyta pod silnik nie byłaby mi potrzebna..
http://www.tokyomods.com/yamaha/99-06%2 ... wetsumpkit
http://www.tokyomods.com/yamaha/99-06%2 ... wetsumpkit
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Podczas gdy w standardowym układzie (zbiorniczek i silnik) masz 1,4L czyli około 650ml w silniku, a 750ml w zbiorniczku i przewodach i wtedy przerobisz to na układ bez zbiorniczka i zalejesz +/-850ml do silnika masz wyższy stan oleju który zapobiega "teoretycznie" przypalaniu się sprzęgła. Teoria nie jest moja, taką dostałem odpowiedź od jednego z najszybszych polskich riderów jeżdżącego na yz250ftomasz12 pisze:Proszę o rozwinęcie punktu pierwszego.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Totalny bezsens jak dla mnie. Po takim tuningu do układu wchodzi mniej oleju co skutkuję jego szybszym przepracowaniem i wyższą temp pracy. Jeśli ktoś się boi o uszkodzenie miski lub przewodów to wystarczy założyć płytę pod silnik.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Np. yzf z 2014 - seryjnie już to montują:: New wet-sump oil systemmajor000 pisze:Totalny bezsens jak dla mnie. Po takim tuningu do układu wchodzi mniej oleju co skutkuję jego szybszym przepracowaniem i wyższą temp pracy. Jeśli ktoś się boi o uszkodzenie miski lub przewodów to wystarczy założyć płytę pod silnik.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 235
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
- Motocykl: Honda CR250R 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TUCZNO
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: obieg oleju yz250f
Dokładnie tak jak solaris napisał, nowa yz250f ma pojedynczy układ olejowy (bez dodatkowego zbiorniczka), nawet yz450f od 2010 ma ten paten i jak wychodzi jest to lepsze rozwiązanie od tego montowego od 1998r w yz400f i od 2000r w yz250f. A co do szybszego przepracowywania się oleju, to trzeba go po prostu częściej zmieniać i jest ok. Znam dużo yz250f przerobionych na układ bez zbiorniczka i na pewno są mniej awaryjne jak te ze zbiorniczkiem.solaris pisze:Np. yzf z 2014 - seryjnie już to montują:: New wet-sump oil system
szukam sponsora... ciekawe czy znajde