obieg oleju yz250f

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
marcin1w1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 10 lut 2011, 18:55
Motocykl: YZ 250 F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: B.O
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

obieg oleju yz250f

Post autor: marcin1w1 » wt, 5 lis 2013, 17:57

Witam,chce zlikwidować zbiornik oleju w mojej yz250f 2008 roku,zakupiłem zestaw potrzebny do przerobienia,tylko prosiłbym o konkretne dane(jak można to foto)co trzeba usunąć z pompy,oprócz wymiany blaszki.

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: Enduros70 » wt, 5 lis 2013, 20:51

Z zestawem jest instrukcja, a jak nie otrzymałeś to sprzedawca Ci udostępni.

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: major000 » wt, 5 lis 2013, 21:28

Po co w ogóle likwidować ten zbiornik?

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: kapik69 » wt, 5 lis 2013, 21:38

robi się to z dwóch, a w zasadzie 3 przyczyn:
1. wyższy poziom oleju w samym silniku (lepsze smarowanie sprzęgła)
2. zmniejsza ryzyko urwania węży, pęknięcia zbiorniczka i w końcowym efekcie zatarcia silnika
3. dla zmniejszenia masy
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: tomasz12 » wt, 5 lis 2013, 21:59

Proszę o rozwinęcie punktu pierwszego.

-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: -gumis- » śr, 6 lis 2013, 09:23

Skąd wychodzą te teorie????
Chyba by w fabryce podczas projektowania zauważyli, że sprzęgłu może byc za sucho, poza tym na pewno by nie dawali zbędnego balastu w postaci lekkiego zbiornika, tylko po to, żeby "sprzęgło miało mniej oleju..."

Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: Maciek611 » śr, 6 lis 2013, 09:41

To tak jak z wydechami i innymi czesciami tuningowymi. Skoro mozna zamontowac wydech z power bomba ktory daje wieksza moc i mozliwosc ustawiania charakterystyki, to czemu nie montuja ich w oryginale? Interes musi sie krecic.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: solaris » śr, 6 lis 2013, 11:04

Tez się tym zainteresowałem tym tematem :) Chyba sprzedam zbiornik oleju i kupie kompletny kit do tego. To i wtedy nawet płyta pod silnik nie byłaby mi potrzebna.. :)

http://www.tokyomods.com/yamaha/99-06%2 ... wetsumpkit

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: kapik69 » śr, 6 lis 2013, 17:14

tomasz12 pisze:Proszę o rozwinęcie punktu pierwszego.
Podczas gdy w standardowym układzie (zbiorniczek i silnik) masz 1,4L czyli około 650ml w silniku, a 750ml w zbiorniczku i przewodach i wtedy przerobisz to na układ bez zbiorniczka i zalejesz +/-850ml do silnika masz wyższy stan oleju który zapobiega "teoretycznie" przypalaniu się sprzęgła. Teoria nie jest moja, taką dostałem odpowiedź od jednego z najszybszych polskich riderów jeżdżącego na yz250f
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: major000 » śr, 6 lis 2013, 19:01

Totalny bezsens jak dla mnie. Po takim tuningu do układu wchodzi mniej oleju co skutkuję jego szybszym przepracowaniem i wyższą temp pracy. Jeśli ktoś się boi o uszkodzenie miski lub przewodów to wystarczy założyć płytę pod silnik.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: solaris » śr, 6 lis 2013, 20:55

major000 pisze:Totalny bezsens jak dla mnie. Po takim tuningu do układu wchodzi mniej oleju co skutkuję jego szybszym przepracowaniem i wyższą temp pracy. Jeśli ktoś się boi o uszkodzenie miski lub przewodów to wystarczy założyć płytę pod silnik.
Np. yzf z 2014 - seryjnie już to montują:: New wet-sump oil system

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: obieg oleju yz250f

Post autor: kapik69 » czw, 7 lis 2013, 16:15

solaris pisze:Np. yzf z 2014 - seryjnie już to montują:: New wet-sump oil system
Dokładnie tak jak solaris napisał, nowa yz250f ma pojedynczy układ olejowy (bez dodatkowego zbiorniczka), nawet yz450f od 2010 ma ten paten i jak wychodzi jest to lepsze rozwiązanie od tego montowego od 1998r w yz400f i od 2000r w yz250f. A co do szybszego przepracowywania się oleju, to trzeba go po prostu częściej zmieniać i jest ok. Znam dużo yz250f przerobionych na układ bez zbiorniczka i na pewno są mniej awaryjne jak te ze zbiorniczkiem.
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”