Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: cinek151511 » wt, 5 lis 2013, 12:37

Witam, w niedzielę stałem się właścicielem hondy crf 250 2008. Proszę o instrukcje jak sprawdzić czy luzy zaworowe są w normie (mam szczelinomierz) i czy łańcuszek rozrządu jest na dobrej pozycji. Proszę o jasne instrukcje, nigdy tego nie robiłem, a w serwisówce nie rozumiem słownictwa angielskiego.

Pozdrawiam Marcin :)

Basiak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 27 paź 2013, 08:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: Basiak » wt, 5 lis 2013, 16:00

cinek151511 pisze:Witam, w niedzielę stałem się właścicielem hondy crf 250 2008. Proszę o instrukcje jak sprawdzić czy luzy zaworowe są w normie (mam szczelinomierz) i czy łańcuszek rozrządu jest na dobrej pozycji. Proszę o jasne instrukcje, nigdy tego nie robiłem, a w serwisówce nie rozumiem słownictwa angielskiego.

Pozdrawiam Marcin :)
Aby sprawdzić czy rozrząd jest trafiony musisz odkręcić śrubę na imbus od lewej strony silnika (taka jakby zaślepka), odkręcić bak i ściągnąć pokrywę rozrządu. Jeżeli rozrząd jest trafiony to dwa znaki na kole zębatym wałka rozrządu będą w poziomie, a na magnecie przez otwór z którego wykręciłeś śrubę będą dwa znaki pomiędzy którymi powinien się znaleźć znak z pokrywy. Aby sprawdzić w jakim stanie jest łańcuszek rozrządu musisz mieć specjalny "bloker" (nie wiem jak to nazwać) który zablokuje sprężynę napinacza, później się wykręca napinacz i sprawdza ile kresek zostało do końca. Sprawdzanie luzów zaworowych to trochę cięższa sprawa. Po 1 musisz ustawić wałek rozrządu w takiej pozycji aby kreski z magneta pokrywały się ze znakiem z pokrywy (dokładnie tak jak wcześniej). Następnie na zaworach wydechowych wygląda to tak że wkładasz listki szczelinomierza pomiędzy "kowadełko" a płytkę zaworową. Na ssących jest nieco trudniej, wkładasz listki szczelinomierza pomiędzy wałek rozrządu a szklanki zaworowe. Zdj. gdzie co i jak przyłożyć masz w manualu a tu tak z grubsza opisane.

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: cinek151511 » wt, 5 lis 2013, 17:45

Czyli żeby sprawdzić czy łańcuszek przeskoczył wystarczy spojżeć na znaki i muszą się zgadzać, a żeby sprawdzić stan to potrzebuje bloker? Tak? Czy muszę spuścić olej przed odkręceniem śruby? A żeby sprawdzić luzy zaworowe muszę ustawić wałek by znaki się zgadzały, jak ustawia się ten wałek? Kopką?

Basiak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 27 paź 2013, 08:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: Basiak » wt, 5 lis 2013, 17:53

Co do sprawdzania czy jest trafiony to tak, ja robilem to tak ze wykręciłem świecę i delkatnie kopką później aby bylo idealnie ustawione ruszałem kołem zębatym wałka rozrządu. Oleju nie musisz spuszczać.

rl-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: rl- » wt, 5 lis 2013, 18:04

z napinaczem to ja sprawdziłem bez blokera i chyba dobrze pokazało
robię tak: na napinaczu masz 3 śruby, odkręcasz środkową, wkładasz plaski śrubokręt i nie kręcąc nim starasz się przytrzymać tą śrubkę w środku, a w tym samym momencie odkręcasz pozostałe 2 śruby (górną i dolną) dalej trzymając płaski śrubokręt w środkowej dziurze.Następnie wyciągasz napinacz cały czas(blokując środkową śrube) i widzisz pozostałe ząbki. puszczasz śrubokręt napinacz się rozsuwa i widzisz ile naciągu pozostało. składasz w odwrotnej kolejności czyli wkręcasz śrubokrętem wewnetrzną śrubę, ramię napinacza chowa się, wkładasz go na miejsce dokręcasz górną i dolną śrubę, puszczasz śrubokret (ramię rozpręża się) zakręcasz środkową śrubkę.

Autor tematu
cinek151511
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 23 lip 2009, 12:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: cinek151511 » wt, 5 lis 2013, 18:27

Okej, rozumiem. Napiszę jak rozbiorę i sprawdzę w piątek po powrocie z internatu. Dzięki bardzo :)

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: major000 » wt, 5 lis 2013, 20:54

Sprawdzanie łańcucha rozrządu(płytkowego) za pomocą wysunięcia napinacza rozrządu kompletnie nic nie mówi o jego stanie. Te łańcuchy nie rozciągają się jak guma od gaci, za to wycierają się płytki i zacierają na sworzniach więc póki go nie wyciągniesz na stół to kompletnie nic nie zobaczysz. Po drugie na wysunięcie napinacza bardzo duży wpływ ma stan prowadnic łańcucha. A po trzecie łańcuszek nie kosztuję jakiś strasznych pieniędzy, więc jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany to profilaktycznie się go wymienia i po kłopocie.

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: motorider7 » wt, 5 lis 2013, 21:05

rl- pisze:z napinaczem to ja sprawdziłem bez blokera i chyba dobrze pokazało
robię tak: na napinaczu masz 3 śruby, odkręcasz środkową, wkładasz plaski śrubokręt i nie kręcąc nim starasz się przytrzymać tą śrubkę w środku, a w tym samym momencie odkręcasz pozostałe 2 śruby (górną i dolną) dalej trzymając płaski śrubokręt w środkowej dziurze.Następnie wyciągasz napinacz cały czas(blokując środkową śrube) i widzisz pozostałe ząbki. puszczasz śrubokręt napinacz się rozsuwa i widzisz ile naciągu pozostało. składasz w odwrotnej kolejności czyli wkręcasz śrubokrętem wewnetrzną śrubę, ramię napinacza chowa się, wkładasz go na miejsce dokręcasz górną i dolną śrubę, puszczasz śrubokret (ramię rozpręża się) zakręcasz środkową śrubkę.
robie u siebie tak samo ale u mnie nie ma zadnych ząbków na napinaczu , powiedzcie mi tylko czy jeżeli sworzeń napinacza może wysunąć sie jeszcze z jakieś 6mm ( mierzone suwmiarką ) to łańcuch kwalifikuje sie do wymiany ? czy lańcuszek wymienia sie jeżeli napinacz wysunoł sie już na maxa i nie naciąga już łańcucha ???
Obecnie Honda CRF 250x 2006

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: tomasz12 » wt, 5 lis 2013, 21:22

Major, opisał wszystko wystarczająco dobrze, ja też to pisałem kilka razy na forum. Napinacz nie jest wyznacznikiem zużycia, ( stanu ) łańcucha rozrządu !!!. Jak się sprawdza łańcuch, pokazuje serwisówka, możesz poszukać na forum, wkleiłem kiedyś fotki, jak ma to wyglądać.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: Konrad324 » wt, 5 lis 2013, 21:43

Honda CRF na przeskoczonym rozrządzie nie będzie chodzić a łańcuszek będzie słychać i to dość mocno jak jest już w kiepskim stanie.

piotrasss87
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 69
Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
Motocykl: CRF250R 09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: piotrasss87 » wt, 5 lis 2013, 23:29

Nie zgodze sie z kolega, mam taka honde i wlasnie pali na przestawionym rozrzadzie.W zeszły weekend zorientowałem sie ze rozrzad przeskoczył o 3zabki a motor odpalał z kopa.Przypuszczam ze zepsuty napinacz, niestety nie mialem czasu tego sprawezic i w ten weekend bede działał.

vonarczi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 123
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
Motocykl: CRF 250 - 08r
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 2008 - zawory oraz sprawdzenie rozrządu.

Post autor: vonarczi » śr, 6 lis 2013, 12:00

Ja miałem przestawiony wałek rozrządu (przy uszkodzeniu silnika się lekko przekręcił) i motor też palił tyle że nie z kopki.
Oczywiście CRF250 08r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”