Ocena stanu łancuch
-
Autor tematupawelgl
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Ocena stanu łancuch
Witam. Od niedawna posiadam full'a i niewiem co wymienić co nie. Pytanie dotyczy jak ocenić stan łańcucha bo tylna zębatka jest już do wymiany (zęby poprzeciągane) i chciał bym wymienić narazię tylną zębatkę. tak wiem powinno się komplet ale z braków funduszy to chyba będzie nie możliwe jak narazie. Proszę o pomoc
-
- Mistrz prostej
- Posty: 123
- Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
- Motocykl: CRF 250 - 08r
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu łancuch
Ma się za bardzo nie wyginać na boki i nie odchodzić od tylnej zębatki, gdy ciągniesz go do tyłu.
Kupisz zębatki, założysz stary łańcuch i za parę mth zacznie zjadać Ci nowe części... pomyśl czy warto.
Kupisz zębatki, założysz stary łańcuch i za parę mth zacznie zjadać Ci nowe części... pomyśl czy warto.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu łancuch
Jeśli zamontujesz nową zębatkę do starego łańcucha to dużo szybciej polecą na niej zęby. Napęd wymienia się kompletny łącznie ze ślizgami, prowadnicami itd.
Łańcuch ocenia się po stanie płytek, tulejek, sworzni oraz w jakim procencie jest rozciągnięty. Zrób zdjęcie łańcucha(z bliska) to ocenimy z grubsza.
Łańcuch ocenia się po stanie płytek, tulejek, sworzni oraz w jakim procencie jest rozciągnięty. Zrób zdjęcie łańcucha(z bliska) to ocenimy z grubsza.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 20
- Rejestracja: wt, 29 paź 2013, 08:32
- Motocykl: Kawa KX250F/Husky TC250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa/Zalesie Górne
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ocena stanu łancuch
Dorzucę 3 grosze do tematu - ogólnie niby panuje przekonanie, że powinno się wymieniać cały zestaw (czyli obydwie zębatki + łańcuch), ale wielokrotnie sprawdzaliśmy podczas eksploatacji sportowej, że to nie ma większego znaczenia i jeżeli ma się dobre zębatki, to można je bezkarnie wymieniać bez potrzeby wymiany łańcucha. Sam wiele razy zmieniałem zębatki w zależności od charakterystyki toru i nie wpłynęło to na żywotność łańcucha i zębatek. Moje doświadczenie dotyczy co prawda moturów szosowych, ale domyślam się, że te maszyny dostają podobne "baty" podczas śmigania po torze, co motocykle cross/enduro. Szczególnie, że przy obecnych cenach i dostępności zębatek ich wymiana nie powinna zrujnować budżetu
Najbardziej destrukcyjny dla łańcucha jest nieodpowiedni luz - jeżeli jest zbyt mały, to napęd dostaje "strzała" przy każdej kompresji i rozprężeniu zawiasu
Najbardziej destrukcyjny dla łańcucha jest nieodpowiedni luz - jeżeli jest zbyt mały, to napęd dostaje "strzała" przy każdej kompresji i rozprężeniu zawiasu
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 20:59
- Motocykl: yz400f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu łancuch
Zgadzam sie z Sherman. Poco wymieniac caly komplet jak lancuch jest jeszcze malo zurzyty. Ja mialem taka sytuacje ze jak kupilem moto od goscia on mowil ze jezdzil 2 lata na tym komplecie(pewnie nie jeździł dużo), a w gratisie dal mi 2 zebatki tyl i przod. tamte zebatki poszly mi po 15mth, lancuch byl nadal jak nowy. Zmienilem tylko zebatki i zrobilem na nich 60mth i tylnia jest zurzyta w okolo 50% a na przedniej nie wiem jakim cudem ale nie widac zadnych sladów zurzycia. Najwazniejsze to pilnowac naciagu lancucha bo jak jest luzny to szybko idą zebatki. Ja raz nie naciagnolem lancucha przed wyjazdem i na tylnej zebatce az bylo widac różnice zurzycia przed i po jeździe, a jeździłem wtedy jakieś 3 godziny. według mnie spokojne kup same zegarki tylko pilnuj naciagu.