DR 350 ździera dźwigenki
-
Autor tematuLUXwiśnia
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
DR 350 ździera dźwigenki
Witam. Mam problem z dźwignikami zaworowymi, bardzo szybko się wydzierają, 3l paliwa i już klepią. Dodam że robiłem remont całego silnika,pompy oleju są w dobrym stanie wymieniłam tłok,łańcuch,łożyska, głowica była zatarta na panewkach ale to zostało zrobione, zawory były szlifowane przez co się minimalnie uniosły do góry. Stosowałem różne oleje Repsol10W40, Elf10W40, no i gęstszego Mobil delvac 15W40 i na każdym jest to samo. Na moje oko pompa daje dobre ciśnienie, jak rozbiorę to wałek i dźwigienki są mokre w oleju, nawet nawierciłem już dziurki na krzywkach wałku by zwiększyć smarowanie, kupiłem drugie dźwigienki regenerowane, nawet utwardzałem dźwigienki. Wałek miał nierówną płaszczyznę na krzywkach więc w miarę przyzwoicie zgrałem je z dźwigienkami i nic nie pomaga,ustawiałem zawory luźniej . Moim zdaniem gdyby pompa miała za małe ciśnienie to najpierw zatarł by się wałek na panewkach. Może gdzieś popełniłem błąd przy składaniu silnika? Zastanawiam się nad kupnem drugiej głowicy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Na oko pompa daje dobre ciśnienie hahaha dobre. Na prawdę.
Łożyska ślizgowe zatarte, dźwigienki też, ale pompa na oko jest ok
Łożyska ślizgowe zatarte, dźwigienki też, ale pompa na oko jest ok
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 204
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
- Motocykl: Honda XR 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Witam w jaki sposób utwardziłeś te dźwigienki? aby to funkcjonowało musisz zrobić taki zabieg z dźwigienkami jak i z wałkiem. Podejrzewam że coś przesadziłeś z tym utwardzeniem i dla tego je zżera.W jaki sposób zgrałeś nie równe /wyrobione krzywki z dźwigienkami ?? Co według ciebie znaczy luźne zawory?? Rozwierciłeś dźwigienki? pewnie wiertarką z udarem?? zapewne aby ulepszyć smarowanie oki rozumiem ale zdajesz sobie sprawę że tym wierceniem mogłeś a na pewno rozhartowałeś dźwigienki.Podejrzewam że problemem jest tu: wałek rozrządu czyli krzywki jedna jest mniej wyrobiona od drogiej na OKO tego nie stwierdzisz przez co nie możesz zgrać luzu zaworowego i dla tego masz taki efekt.Druga sprawa w takim przypadku należy zregenerować wałek jak i dźwigienki w jednakowy sposób aby materiał jak i utwardzenie czyli hartowanie było jednakowe a nie wałek robił pan Zdzichu a dźwigienki kupiłeś na allegro.Jeżeli zrobiłeś tak jak mówię to się nie dziwie że 3L benzyny i krzywek niama. Sam jestem w trakcie regeneracji kompletnej głowicy.
-
Autor tematuLUXwiśnia
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Twierdzeniem ,,NA OKO'' chciałem powiedzieć że jest dobra bez nadmiernego opisywania stanu pompy i jakie stwarza ciśnienie.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
To żeby zbadać jej działanie musisz zmierzyć ciśnienie lub zwymiarować samą pompę.
-
Autor tematuLUXwiśnia
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Zegar mam to się wepnę, ale jak ją miałem rozkręcono to nie miała żadnych niepokojących oznak zużycia. A na wałku i krzywkach nie ma śladów jakiegoś przegrzania albo żeby to bez oleju chodziło. A gdyby było słabe smarowanie to nie powinien najpierw wałek na panewkach się zatrzeć? Dodam że ta głowica nie chodziła w tym silniku wcześniej, a silnik miał jeszcze plomby.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Problem znany z innych modeli DR-ek, w szczególności DR 650 sprzed '96 roku. Fabrycznie źle zrobione/być może kiepskie materiały, na wałkach i na dźwigienkach zaworowych. Nowe kosztują sporą kasę, więc ludzie dorabiają albo oddają do regeneracji . Robią to, Z RÓŻNYM SKUTKIEM-podkreślam, w firmie Świątek. Znajdziesz w necie.
Suzuki w swoich cywilnych motocyklach w ogóle ma problemy z jakością wałków rozrządu. Widywałem już bandity 600 z przebiegami 30-40 tyś i z wyraźnym pittingiem na krzywkach wałków. I nie ma na to reguły, czasem to motocykle zadbane, szanowane, czasem katowane do bólu.
Suzuki w swoich cywilnych motocyklach w ogóle ma problemy z jakością wałków rozrządu. Widywałem już bandity 600 z przebiegami 30-40 tyś i z wyraźnym pittingiem na krzywkach wałków. I nie ma na to reguły, czasem to motocykle zadbane, szanowane, czasem katowane do bólu.
-
Autor tematuLUXwiśnia
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
A gdzie powinienem się wpiąć zegarem aby pokazało mi prawidłowe ciśnienie. Z tego co wiem to są 2 miejsca
-zaślepka od dołu silnika, olej wychodzący od razu z pompy gdzie będzie największe ciśnienie (nie mogę się na razie wpiąć bo zegar nie podchodzi, ale będę miał przewodzik)
-zaślepka od dźwigienek gdzie ciśnienie jest chyba najsłabszy bo jest na samym końcu i tu zmierzyłem. Na zimnym silniku zegar pokazał 1,5bara ale szybko zaczęło spadać, jak olej osiągnął 70 C to ciśnienie spadło do 0 bara na wolnych obrotach, a na obrotach dojdzie do 1 bara. Olej mam 15W40
Z tego co wyczytałem to ciśnienie powinno być 0,4-1,5 bara.
-zaślepka od dołu silnika, olej wychodzący od razu z pompy gdzie będzie największe ciśnienie (nie mogę się na razie wpiąć bo zegar nie podchodzi, ale będę miał przewodzik)
-zaślepka od dźwigienek gdzie ciśnienie jest chyba najsłabszy bo jest na samym końcu i tu zmierzyłem. Na zimnym silniku zegar pokazał 1,5bara ale szybko zaczęło spadać, jak olej osiągnął 70 C to ciśnienie spadło do 0 bara na wolnych obrotach, a na obrotach dojdzie do 1 bara. Olej mam 15W40
Z tego co wyczytałem to ciśnienie powinno być 0,4-1,5 bara.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
Ciśnienie na dole. Przy rozgrzanym silniku.
Min. 0,4 bara na niskich obrotach.
Max 1,5 bara przy 3 tys. obr.
Min. 0,4 bara na niskich obrotach.
Max 1,5 bara przy 3 tys. obr.
-
Autor tematuLUXwiśnia
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz, 6 sty 2013, 19:33
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: DR 350 ździera dźwigenki
W końcu zmierzyłem te ciśnienie.
Na rozgrzanym silniku ponad 100 C olej
Na wolnych obrotach pokazuje 0,75 bara, a jak się trąci gazem to od razu dużo rośnie, nie wiem ile pokazuje przy 3tyś. obr. bo nie mam obrotomierza.
Wiem że tak nie powinno być ale dolałem jeszcze oleju, tak że jak silnik pracuje to przelewa się nadmiarem, zawory ustawiłem 0,20 i 0,15,polatałem sporo i luzy się nie zmieniły, dziś ustawiłem zawory na 0,15 i 0,10mm jutro polatam i się zobaczy.
Na rozgrzanym silniku ponad 100 C olej
Na wolnych obrotach pokazuje 0,75 bara, a jak się trąci gazem to od razu dużo rośnie, nie wiem ile pokazuje przy 3tyś. obr. bo nie mam obrotomierza.
Wiem że tak nie powinno być ale dolałem jeszcze oleju, tak że jak silnik pracuje to przelewa się nadmiarem, zawory ustawiłem 0,20 i 0,15,polatałem sporo i luzy się nie zmieniły, dziś ustawiłem zawory na 0,15 i 0,10mm jutro polatam i się zobaczy.