Małe sprężanie SXF 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
NSbikesCO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: wt, 9 lut 2010, 19:45
Motocykl: Suzuki RM 125/KTM SXF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozłówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Małe sprężanie SXF 250

Post autor: NSbikesCO » ndz, 6 paź 2013, 22:52

Witam!

To znowu ja z moją pomarańczową krową :)
Tym razem mam dziwną sytuację.
Po zmianie zaworów odpaliłem moto, wszystko spoko odpalił za 3 razem, ale coś w niem stukało. Przejechałem się z 5 min.
Postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik. Okazało się, że to płytka zaworowa wypadła( pewnie jak wyciągałem po raz x z kolei żeby dobrze ustawić luzy zaworowe ) Ale nic. To raczej nie miało żednego wpływu na sprężanie.

Później odpaliłem go wszystko spoko. Problem zaczął się jakoś ponad 1 mth.

Za nic w świecie nie mogłem odpalić go z kopa. Po pewnym czasie padło łożysko od zębatki przy rozrządzie. Rozebrałem, wymieniłem.
Nadal nie palił z kopa, tylko z popychu. Na dodatek nie trzymał obrotów wcale, gasł.
Dzwina sprawa bo nie dymił ani oleju nie brał. Rozrząd ustawiony dobrze, luzy tak jak fabryka podaje. Chociaż nie mogę idealnie zgrać na znakach na wałkach, jest jakoś 1/4 ząbka w góre na ssącym i wydechowym :/.

Ale to raczej nie wpływa na sprężanie, które jest tak mizerne, że dla porównania sprawdziłem w silniku od pompy motorowej 150 ccm.
Tam sprężanie jest takie, że aż palec boli jak przytykam w miejsce świecy, nie mogę tego powiedzieć w przypadku SXFa.

Myślałem, że to przez auto dekompresor, ale dam sobie rękę obciąć, że on nie działa aż na tyle, że tej kompresji prawie nie ma.

Zdjąłem cylinder i tłok, jutro zaniosę do zmierzenia.

Dodam jeszcze że zawory są superszczelne ułożyły się tak jak trzeba (sprawdzałem naftą)

Jaki może być tego powód?

Awatar użytkownika
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: levis » pn, 7 paź 2013, 07:26

znaki muszą się pokryć na rozrządzie. Wg mnie to na 90% powód słabej kompresji i kiepskiego odpalania...

ustaw wał na znak, napnij łańcuszek rozrządu i załóż na wałek po przeciwległej stronie do napinacza. Potem na drugi wałek po stronie napinacza.

Dokręć lekko panewki wałków i znaki muszą być pokryte.

załóż napinacz, obróć kilka razy silnikiem, sprawdź czy nie ma kolizji - znaki powinny się pokryć...

Awatar użytkownika
Autor tematu
NSbikesCO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: wt, 9 lut 2010, 19:45
Motocykl: Suzuki RM 125/KTM SXF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozłówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: NSbikesCO » pn, 7 paź 2013, 09:05

O to właśnie chodzi, że nie mogę ustawić znaków idealnie. Przy korbie jest na znaki, przy np. ssącym jest na znaki to przy wydechowym będzie 1/4 ząbka w góre :(

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: kris514 » pn, 7 paź 2013, 11:15

kompresje mierzy sie przyrzadem a nie palcem :D tyle przestawienia na rozrzadzie nie bedzie mialo wplywu na kompresje skoro zawory szczelne to albo tlok albo jakas nieszczelnosc (np uszczelka pod glowica lub jakies pekniecie
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: Majster128 » pn, 7 paź 2013, 11:36

1/4 zęba to żaden błąd. Możesz założyć, że znaki pokrywają się idealnie.
Co to znaczy, że padło łożysko? Co się z nim stało?
Jakim cudem wypadła płytka regulacyjna?
Czuje, że jest tam niezły bałagan.

Awatar użytkownika
Autor tematu
NSbikesCO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: wt, 9 lut 2010, 19:45
Motocykl: Suzuki RM 125/KTM SXF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozłówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: NSbikesCO » pn, 7 paź 2013, 12:58

Płytka wypadła mi przy zakładaniu i wkładnaniu bloku od popychaczy, to na pewno bo raczej nie mogło być opcji że sama wyskoczyła.
Łożysko poszło bo przeskoczył napinacz rozrządu i o 1 za mocno napiął a ja głupi próbowałem go odpalić z popychu i sie posypało.

Wiem, że palcem się nie sprawdza ale dla porównanie podałem ten przykład, że wcale nie ma sprężania, no jest ale bardzo małe.

Awatar użytkownika
Autor tematu
NSbikesCO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: wt, 9 lut 2010, 19:45
Motocykl: Suzuki RM 125/KTM SXF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozłówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: NSbikesCO » pn, 7 paź 2013, 13:00

Bałagan mógł być jakby wciągnęło tą płytke do silnika, wtedy to masakra 0.0

Ostrzeżenie. Nieedytowanie postów.
Edit: Majster128

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3256
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: Majster128 » pn, 7 paź 2013, 13:14

Skoro tak brakuje Ci ciśnienia, a uważasz, że głowica jest dobra to sprawdź cylinder i tłok.

Awatar użytkownika
Autor tematu
NSbikesCO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: wt, 9 lut 2010, 19:45
Motocykl: Suzuki RM 125/KTM SXF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozłówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Małe sprężanie SXF 250

Post autor: NSbikesCO » pn, 7 paź 2013, 19:38

tłok zmierzony: ma 0.05 luzu czyli tyle co powinno być, ale powiedzieli mi że mógłbym już wymienić bo nie zmieści mi sie ostatnia selekcja. Nie wiem czy to nie jest próba naciągnięcia mnie na tłok :) ale nic.

Istnieje możliwość, że może uszczelka pod głowicą była zła lub nieszczelna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”