Problem z odpalaniem...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z odpalaniem...

Post autor: Kafka » pt, 1 cze 2007, 19:31

Otóż kiedy jest wolne i moge jeździć codziennie to moto odpala za 1 kopnięciem. Jednak wystarczy że postoi np tydzień bez dotykania i potrzebne jest 8-10 kopnięć żeby odpalił. Wogóle po odpaleniu sam wchodzi na strasznie wysokie obroty, po 10 sekundach wraca na normalne obroty. I tak już sie dzieje jak tylko go kupiłem (yz 125 96r). Co jest przyczyną takiego zachowania?

Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Padi CR125 » sob, 2 cze 2007, 01:30

jak mój motocykl postoi trochę to tez mam taki problem, ja odkręcam kranik i pompuje amortyzatorami benzyna się miesza wtedy i lepiej spływa, wtedy moto pali za 2 kopem ze ssaniem,wydaję mi się, że jednym z powodów może tutaj być złe odpowietrzanie baku zanim świeża benzyna spłynie mija kilka sekund przez które zdążymy się nakopać, zatelep moto i zobacz czy coś to da
CR125R czy CRF250R

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » sob, 2 cze 2007, 16:50

Mam podobny problem z moją RM250 '95 i do tej pory nie zajarzyłem o co chodzi.Moto nie chce palić od kopa na zimnym silniku,czasami gdy dłużej postoi zanim zassie paliwo i odpali potrzebuje sporo metrów aby zaskoczył (oczywiście palę na popych).
Dziwi mnie to,gdyż silnik był robiony i nigdzie nie zasysa lewego powietrza,sprężanie ma też bdb - po regeneracji cylindra i na nowym tłoku,gaźnik ok i dysze też,podnoszenie poziomu paliwa nie skutkuje,membrana ok,filtr powietrza nowy-nasączony.Wszystko kilkakrotnie sprawdzałem,lecz niestety nie znalazłem przyczyny.Jak moto już odpali to pracuje prawidłowo zarówno na wysokich jak i wolnych obrotach.Wcześniej przed remontem miałem podobny problem,ale wtedy myślałem że przyczyną jest zbyt słabe sprężanie gdyż nicasil był już wytarty a tłok kwalfikował się do wymiany.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » sob, 2 cze 2007, 17:20

Sprobuj odkręcić filtr powietrza i wtedy pal z buta. Ja ostatnio zaraz po nasączaniu wsadziłem filtr i nie było szans odpalenia moto ;D dopiero jak zdjąłem przedmuchałem odpaliłem bez i wkręciłem. Wtedy zadziałało.

Pozdro

arci21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: śr, 18 kwie 2007, 20:02
Motocykl: KTM 250 ExC :]
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: border with CZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: arci21 » ndz, 3 cze 2007, 00:18

chyba wiekszosc moto ma problem z odpaleniem gdy postoji kilka dni a przyczyna jest to,ze paliwo wyparuje z cylindra zostaje tylo olej i gdy go palimy,to swieze paliwo potrzebuje troche czasu zeby dostac sie wszedzie w odpowiedniej ilosci,czym moto postoji dlurzej tym trudniej go odpalic
Ból to najlepszy nauczyciel ale nikt nie chce być jego uczniem /B.Lee/

I have no special talents. I am only passionately curious.
Albert Einstein

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 3 cze 2007, 10:40

zielorz pisze:Ja ostatnio zaraz po nasączaniu wsadziłem filtr i nie było szans odpalenia moto
Ja ZAWSZE jak czyszczę filtr to mam problem z odpaleniem. Dlatego teraz robię tak-wciskam dekompresator i na biegu biegnę z motorem. Wtedy przeciągnie już sobie powietrze przez filtr i bez najmniejszego problemu odpala.

piotrsad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 maja 2007, 23:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrsad » ndz, 3 cze 2007, 11:26

ja mialem podobny problem w mojej starej CR125, pomagalo przechylanie motora przed zapaleniem, az paliwo wylewalo sie przelewami, palił za 1-2 strzałem a bez tego mozna było kopać 10x nawet czasami
Moze to pomoze
pozdrawiam,
Piotr
CR125 '99
KX125 '91

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » ndz, 3 cze 2007, 11:52

Będe musiał popróbować jeszcze,biorąc pod uwagę Wasze wskazówki.Kiedyś gdy zawiesił mi się pływak w gaźniku (aż paliwo przelało się przez wężyki przelewowe) motor zapalił od 3 kopa na zupełnie zimnym silniku po 2 tygodniach postoju w garażu.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

tomaszek100
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: tomaszek100 » ndz, 3 cze 2007, 12:00

ja mialem podobny problem w mojej starej CR125, pomagalo przechylanie motora przed zapaleniem, az paliwo wylewalo sie przelewami, palił za 1-2 strzałem a bez tego mozna było kopać 10x nawet czasami
Moze to pomoze
Nie wiem dlaczego ale prawie wszystkie starsze Hondy tak mają żę je przeba "przelać" przechylając motor na bok do czasu kiedy benzyna pujdzie brzez przelewy wtedy odrazu skutkuje, ja w swojej starej cr też tak non stop robiłem... Ale chyba wszystkie motory tak mają że jak postoją to ciężko z odpaleniem :p[/quote]
"Elo, miłość, przyjaźń, dobre słowo, tego nauczyłem się żyjąc hardcorowo"

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

odpalanie moto

Post autor: acid » ndz, 3 cze 2007, 13:02

Ja też mam problemy z odpalaniem nawet na popych , ale po jednio dniowym postoju odkrecam benze i pali z kopa za pierwszym Jak nie chce palić to robie tak : odkrecam świece zaciagam ssanie odkręcam manetke gazu na maksa i pompuje kopką aż bede czuł ze dobrze pachnie benzynką , zakrecam świece i próbuje na kopa Teraz bede robił tak ze przy odpalaniu bede brał wężyki w górę zeby benzynka nie wyciekała i wtedy moze bedzie oki a jak odpali znów w dół Aha jeszcze jedno mój moto to 2t

Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » ndz, 3 cze 2007, 15:07

Dobra to jedno już wiem a co z tym że po odpaleniu wchodzi na strasznie wysokie obroty i dopiero po 10 sekundach sam schodzi? Nie rozumiem tego.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 3 cze 2007, 15:17

Ciągnie lewe powietrze.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”