Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Hozar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 9 sie 2013, 01:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: Hozar » ndz, 22 wrz 2013, 19:12

Siema, wczoraj podczas jazdy dwa razy zaliczyłem glebę taką że motor leżał do góry kołami przy wyjeździe pod górkę. Przy drugiej glebie, gdy podnosiłem motor zauważyłem plamę oleju. Wycieku nie zdołałem jednak zlokalizować, wiem tylko tyle że to nie olej z silnika bo on był suchy. Widziałem na ramie w okolicach filtru powietrza jakieś ślady od oleju i mam pytanie skąd on się mógł wylać? Czy z amortyzatora tylnego? I jeszcze jedno wieczorem gdy umyłem motor pojechałem się jeszcze szybko przejechać może z 200 metrów. I jak wróciłem to zostawiłem motor przy domu odpalony chodził na wolnych obrotach, stał tak może z 5 minut i jak wróciłem do niego to zauważyłem że z wężyka przelewowego od chłodnicy leje się woda. Chyba na wolnych obrotach jak motor chodzi to nie powinna? Czy to pompa wody mogła klęknąć? Czy może co innego? Za jakiekolwiek porady z góry dziękuję, jestem totalnym amatorem w naprawie czegokolwiek tak więc proszę o wyrozumiałość. Dodam że motor to Kawasaki KX 250 z 2000 roku.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: Majster128 » ndz, 22 wrz 2013, 19:22

Skrzynia posiada odme (odpowietrzenie w postaci wężyka). Możliwe, że przez nią wylała się część oleju.

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: major000 » ndz, 22 wrz 2013, 19:42

Albo odmą się polało tak jak majster mówi albo paliwo leciało na filtr powietrza i rozpuściło trochę płynu do nasączania filtra, zajrzyj do puszki filtra powietrza, ściągnij filtr i zobacz czy jest tam sucho. Puścić płynu przez przelew nie powinien po takim postoju, tym bardziej przy obecnych temperaturach, jednak teoretycznie jest taka możliwość bo crossówki mają dość słabe układy chłodzenia. Sprawdź poziom plynu w chłodnicy i obserwuj przy następnych lotach czy znowu nie wywala.

Autor tematu
Hozar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 9 sie 2013, 01:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: Hozar » ndz, 22 wrz 2013, 19:50

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :wink:

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: andrzej555 » pn, 23 wrz 2013, 11:43

5 minut na wolnych obrotach może u mnie jest coś nie tak w moto ,ale po takim czasie na wolnych to na pewno bym miał kałuże z przelewu.Rano jak odpalam zimny po 30 sekundach mam ciepłe chłodnice,wydaje mi się,że za długo stał na wolnych.Dodam,że wogóle mi sie moto nie grzeje na podjazdach itp.,czyli chyba niewskazane jest w tych sprzętach aby stały z odpalonym silnikiem troche dłużej.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 250 - wylał się olej przy wywrotce.

Post autor: Majster128 » pn, 23 wrz 2013, 11:53

Wskazane jest też mieć dobrze wyregulowany gaźnik, również w części odpowiadającej za niskie obroty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”