Problem ze skrzynią kxf250
-
Autor tematukrecikbdb
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem ze skrzynią kxf250
Witam koledzy jak w temacie mam problem z kxf, a mianowicie z drugim biegiem. Po wbiciu "dwójki" i puszczeniu sprzęgła w skrzyni słuchać trzaski chrobotanie. I nie bd kontynuował jazdy na tym biegu tylko koło zahamuje. Dziwne jest to że gdy postawie go na stopce i koło jest w powietrzu to na dwójce normalnie się kręci ... Silnik został rozebrany
Wodziki "niby" proste, tryby całe, wszystko "niby " okej. Po złożeniu przejechał jakieś 2km na całej skrzyni i dalej problem z dwójką ... takie same objawy. Proszę o pomoc koledzy. Z góry dzięki
Wodziki "niby" proste, tryby całe, wszystko "niby " okej. Po złożeniu przejechał jakieś 2km na całej skrzyni i dalej problem z dwójką ... takie same objawy. Proszę o pomoc koledzy. Z góry dzięki
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
To ze wodziki sa proste i wszystkie zęby sa to nie oznacza ze jest ok. Ja stawiam ze masz zaokrąglone "zazebiacze" czyli te zęby z boku zębatki bo to one decydują czy bieg siedzi czy wyskakuje. Krawędzie tych zębów nie mogą być zaokrąglone , tylko proste krawędzie. http://forum.motox.pl/viewtopic.php?f=3 ... 9d6dd5e668 Rożnicę widać gołym okiem.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematukrecikbdb
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
własnie dokładnie jest tak jak na zdjęciach koło zębate jest "dodrobione" co mam teraz zrobic czy wchodzi w gre obrubka mechaniczna czt szukac nowego koła zębatego
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
Ja w suzuki rm125 przerabiałem ze 3 tryby bo się zaokrągliły, robił mi to gość na specjalistycznych maszynach, żeby wyszło po równo bo jak ci majster jakiś wyrzeźbi kątówką to tylko jeden ząb będzie się zapierał albo inne cuda. Jeszcze zależy jak u ciebie to wygląda i jak wyglądają te rowki na te kły.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematukrecikbdb
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
kolego a jakie miałeś objawy w suzi bo mi wybija 2 bieg i blokuje koło mam mozliwosc na obrabiarce zrobienie tego tylko nie wiem czy wymiar sie nie zmniejszy i jak to robic od góry to splanować czy boki tych zębów
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
Boki, bo kieł musi siedzieć w drugim trybie. Ja też miałem jakieś cyrki z biegami. Wyskakiwały mi czy tam nie chciały wejść.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematukrecikbdb
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
tylko wiesz w czym jest problem ze u mnie jest obrobione to duze koło co na foto a nie to małe ... i bede musiał frezowac w tym kole w srodku
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
No własnie,mam podobny problem w CRF,wybija mi 4 bieg,a problem leży w programatorze ma mały uszczerbrk na 4 biegu i jest do wymiany.Sprawdź go.A co do obrabiania to faktycznie rozmiar się zmniejszy i nie będzie dostateczny wymiar kłów.Bieg znowu może się wyślizgać jak dobrze nie wbijesz.Rozsądniej wymienić zębatki na jakieś dobre używki.krecikbdb pisze:kolego a jakie miałeś objawy w suzi bo mi wybija 2 bieg i blokuje koło mam mozliwosc na obrabiarce zrobienie tego tylko nie wiem czy wymiar sie nie zmniejszy i jak to robic od góry to splanować czy boki tych zębów
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
Kły można szlifować, oczywiście powinno być to zrobione tak aby zazębiały się wszystkie kły jednocześnie jak wspomniał Sebek. W domowych warunkach raczej ciężkie do wykonania. Ja robiłem to kiedyś na frezarce, jednak jeśli gniazda w kole współpracującym są choć trochę wyrobione, operacja nie ma sensu.
W takim przypadku trzeba wymienić tryby. Oczywiście regeneracja gniazd wewnętrznych jest możliwa do wykonania ( na frezarce numerycznej ) lecz koszty będą porównywalne z zakupem nowego koła zębatego.
W takim przypadku trzeba wymienić tryby. Oczywiście regeneracja gniazd wewnętrznych jest możliwa do wykonania ( na frezarce numerycznej ) lecz koszty będą porównywalne z zakupem nowego koła zębatego.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
Krecik, szlifować należy boczne krawędzie zębów.tomasz12 pisze:Kły można szlifować, oczywiście powinno być to zrobione tak aby zazębiały się wszystkie kły jednocześnie jak wspomniał Sebek. W domowych warunkach raczej ciężkie do wykonania. Ja robiłem to kiedyś na frezarce, jednak jeśli gniazda w kole współpracującym są choć trochę wyrobione, operacja nie ma sensu.
W takim przypadku trzeba wymienić tryby. Oczywiście regeneracja gniazd wewnętrznych jest możliwa do wykonania ( na frezarce numerycznej ) lecz koszty będą porównywalne z zakupem nowego koła zębatego.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem ze skrzynią kxf250
Ja właśnie miałem szlifowane i kły i te gniazda. Robota trudna bo należy dopasować kąty każdego kła do otworu no i ich długość.
Mnie to kosztowało coś ok. 200 zł za 1 zestaw czyli 2 współpracujące tryby. Szukaj skrzyni na części.
Mnie to kosztowało coś ok. 200 zł za 1 zestaw czyli 2 współpracujące tryby. Szukaj skrzyni na części.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM