Problem ze skrzynią kxf250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: krecikbdb » pt, 13 wrz 2013, 22:46

Witam koledzy jak w temacie mam problem z kxf, a mianowicie z drugim biegiem. Po wbiciu "dwójki" i puszczeniu sprzęgła w skrzyni słuchać trzaski chrobotanie. I nie bd kontynuował jazdy na tym biegu tylko koło zahamuje. Dziwne jest to że gdy postawie go na stopce i koło jest w powietrzu to na dwójce normalnie się kręci ... Silnik został rozebrany
Wodziki "niby" proste, tryby całe, wszystko "niby " okej. Po złożeniu przejechał jakieś 2km na całej skrzyni i dalej problem z dwójką ... takie same objawy. Proszę o pomoc koledzy. Z góry dzięki ;)

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: marek antczak » pt, 13 wrz 2013, 23:30

To ze wodziki sa proste i wszystkie zęby sa to nie oznacza ze jest ok. Ja stawiam ze masz zaokrąglone "zazebiacze" czyli te zęby z boku zębatki bo to one decydują czy bieg siedzi czy wyskakuje. Krawędzie tych zębów nie mogą być zaokrąglone , tylko proste krawędzie. http://forum.motox.pl/viewtopic.php?f=3 ... 9d6dd5e668 Rożnicę widać gołym okiem. :wink:


Autor tematu
krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: krecikbdb » ndz, 15 wrz 2013, 17:07

własnie dokładnie jest tak jak na zdjęciach koło zębate jest "dodrobione" co mam teraz zrobic czy wchodzi w gre obrubka mechaniczna czt szukac nowego koła zębatego

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: sebek1516 » ndz, 15 wrz 2013, 18:22

Ja w suzuki rm125 przerabiałem ze 3 tryby bo się zaokrągliły, robił mi to gość na specjalistycznych maszynach, żeby wyszło po równo bo jak ci majster jakiś wyrzeźbi kątówką to tylko jeden ząb będzie się zapierał albo inne cuda. Jeszcze zależy jak u ciebie to wygląda i jak wyglądają te rowki na te kły.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: krecikbdb » ndz, 15 wrz 2013, 18:41

kolego a jakie miałeś objawy w suzi bo mi wybija 2 bieg i blokuje koło mam mozliwosc na obrabiarce zrobienie tego tylko nie wiem czy wymiar sie nie zmniejszy i jak to robic od góry to splanować czy boki tych zębów

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: sebek1516 » ndz, 15 wrz 2013, 18:50

Boki, bo kieł musi siedzieć w drugim trybie. Ja też miałem jakieś cyrki z biegami. Wyskakiwały mi czy tam nie chciały wejść.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: krecikbdb » ndz, 15 wrz 2013, 19:14

tylko wiesz w czym jest problem ze u mnie jest obrobione to duze koło co na foto a nie to małe ... i bede musiał frezowac w tym kole w srodku

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: jacekz80 » ndz, 15 wrz 2013, 21:15

krecikbdb pisze:kolego a jakie miałeś objawy w suzi bo mi wybija 2 bieg i blokuje koło mam mozliwosc na obrabiarce zrobienie tego tylko nie wiem czy wymiar sie nie zmniejszy i jak to robic od góry to splanować czy boki tych zębów
No własnie,mam podobny problem w CRF,wybija mi 4 bieg,a problem leży w programatorze ma mały uszczerbrk na 4 biegu i jest do wymiany.Sprawdź go.A co do obrabiania to faktycznie rozmiar się zmniejszy i nie będzie dostateczny wymiar kłów.Bieg znowu może się wyślizgać jak dobrze nie wbijesz.Rozsądniej wymienić zębatki na jakieś dobre używki.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: tomasz12 » pn, 16 wrz 2013, 15:37

Kły można szlifować, oczywiście powinno być to zrobione tak aby zazębiały się wszystkie kły jednocześnie jak wspomniał Sebek. W domowych warunkach raczej ciężkie do wykonania. Ja robiłem to kiedyś na frezarce, jednak jeśli gniazda w kole współpracującym są choć trochę wyrobione, operacja nie ma sensu.
W takim przypadku trzeba wymienić tryby. Oczywiście regeneracja gniazd wewnętrznych jest możliwa do wykonania ( na frezarce numerycznej ) lecz koszty będą porównywalne z zakupem nowego koła zębatego.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: tomasz12 » pn, 16 wrz 2013, 15:41

tomasz12 pisze:Kły można szlifować, oczywiście powinno być to zrobione tak aby zazębiały się wszystkie kły jednocześnie jak wspomniał Sebek. W domowych warunkach raczej ciężkie do wykonania. Ja robiłem to kiedyś na frezarce, jednak jeśli gniazda w kole współpracującym są choć trochę wyrobione, operacja nie ma sensu.
W takim przypadku trzeba wymienić tryby. Oczywiście regeneracja gniazd wewnętrznych jest możliwa do wykonania ( na frezarce numerycznej ) lecz koszty będą porównywalne z zakupem nowego koła zębatego.
Krecik, szlifować należy boczne krawędzie zębów.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze skrzynią kxf250

Post autor: sebek1516 » pn, 16 wrz 2013, 16:25

Ja właśnie miałem szlifowane i kły i te gniazda. Robota trudna bo należy dopasować kąty każdego kła do otworu no i ich długość.
Mnie to kosztowało coś ok. 200 zł za 1 zestaw czyli 2 współpracujące tryby. Szukaj skrzyni na części.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”