Serwisowanie nowej 250 4t !

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
lukaszlw
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: sob, 12 sty 2013, 17:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: lukaszlw » czw, 12 wrz 2013, 12:12

Witam, przymierzam się do zakupu nowego motocykla 250 4t. Będzie to albo KXF 250 2014r. lub CRF 250 2013/2014 ( tu czekam na honde 2014 i jej cene w Polsce). Nie jest to dział aby porównywać oba te motocykle, ale chodzi mi o serwisowanie motocykla od nowości, żeby posłużył przez długie lata.
I tak zanim zaczne formułować pytania: jestem średniakiem jeżeli chodzi o jazde, 2 lata jeździem na 125 2t.

1. Co ile zmiana oleju?
2. Regulacja zawórów.
3. Po jakim czasie wymiana pierwszego tłoka. ( tu honda bierze góre ponieważ daje tłok przy zakupie)
4. Kiedy wymiana korby, zmiana zaworów na nowe itp.

Nie pytam o napęd, opony bo tu już nie da sie podać w mth :)

Czy któryś z tych 2 motocykli w porównaniu do porzednich lat jest mniej awaryjny ?
Dotychczas nie oszczędzałem na częściach, w przypadku motocykla nowego nie będzie inaczej. Wole zrobić coś zawczasu niż czekać aż sie coś zesra całkiem.

Z góry dziękuje za fachowe rady.

Tuxkiller
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: czw, 18 maja 2006, 19:16
Motocykl: CR250 '99
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: Tuxkiller » czw, 12 wrz 2013, 16:20

Poczytaj sobie coś takiego:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html

tu jest porównanie 2T z 4T ale patrząc na to, że chcesz 4T to wygląda to mniej więcej w ten sposób:

- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,

Ja nie miałem nigdy dwóch motocykli różnych marek o tej samej pojemności i tym samym roczniku, Kawasaki, Honda, Suzuki, KTM, Yamaha to topowe marki i najnowsze roczniki to już na prawdę dopieszczone cudeńka, nie ma co się doszukiwać.

brać, latać i reprezentować Polskę na międzynarodowych zawodach ;)

pozdrawiam,

Autor tematu
lukaszlw
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: sob, 12 sty 2013, 17:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: lukaszlw » czw, 12 wrz 2013, 18:05

Tuxkiller pisze: - wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Hmm.. to jest podane chyba dla motocykla enduro. W full crossie trochę to inaczej wychodzi?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: Majster128 » czw, 12 wrz 2013, 18:18

Jaki masz problem? Weź pierwsza lepszą serwisowke czy instrukcje i zobacz co ile należy wymieniać części.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: sebek1516 » czw, 12 wrz 2013, 18:22

Tłok raczej do ok 60 godzin. Korba raczej nie co tłok a co 2 i to do wcześniejszej oceny mechanika. W sumie poza tłokiem reszta zależy od farta i najlepiej mieć dobrego mechanika, który ma doświadczenie. Zawieszenie powinno się serwisować co te 30-40 godz ale niewielu o to dba, ale w nowym moto warto o tym pamiętać. Jak nauczysz sie sam to wymiana oleju będzie Cię kosztowała tyle co klucz do lag (do 100 zł) i olej.

Majster przecież producenci zalecają wymieniać tłok co 15 godz, robisz tak? Nie? To podziel się swoim zdaniem :wink:
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

KULEK.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 193
Rejestracja: śr, 18 lip 2012, 11:41
Styl jazdy: Super Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: KULEK. » czw, 12 wrz 2013, 19:27

w 250 4t tłok co 15 mth? ;)
Wszystko zależy od jazdy bo pamiętaj, że jeżdżąc amatorsko enduro te podzespoły zużywają się trochę wolniej co nie oznacza, że możemy mnożyć sobie te liczby przez 2 lub 3.

Pobierz sobie manuala do danego motocykla i będziesz wszystko wiedział jak i co ile wymieniać określone rzeczy.

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Serwisowanie nowej 250 4t !

Post autor: Enduros70 » pt, 13 wrz 2013, 16:14

KULEK. pisze:w 250 4t tłok co 15 mth? ;)
Wszystko zależy od jazdy bo pamiętaj, że jeżdżąc amatorsko enduro te podzespoły zużywają się trochę wolniej co nie oznacza, że możemy mnożyć sobie te liczby przez 2 lub 3.

Pobierz sobie manuala do danego motocykla i będziesz wszystko wiedział jak i co ile wymieniać określone rzeczy.
W manualu to ci każą sprawdzać szczelinę na pierścieniach co wyścig...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”