Serwisowanie nowej 250 4t !
-
Autor tematulukaszlw
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: sob, 12 sty 2013, 17:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Serwisowanie nowej 250 4t !
Witam, przymierzam się do zakupu nowego motocykla 250 4t. Będzie to albo KXF 250 2014r. lub CRF 250 2013/2014 ( tu czekam na honde 2014 i jej cene w Polsce). Nie jest to dział aby porównywać oba te motocykle, ale chodzi mi o serwisowanie motocykla od nowości, żeby posłużył przez długie lata.
I tak zanim zaczne formułować pytania: jestem średniakiem jeżeli chodzi o jazde, 2 lata jeździem na 125 2t.
1. Co ile zmiana oleju?
2. Regulacja zawórów.
3. Po jakim czasie wymiana pierwszego tłoka. ( tu honda bierze góre ponieważ daje tłok przy zakupie)
4. Kiedy wymiana korby, zmiana zaworów na nowe itp.
Nie pytam o napęd, opony bo tu już nie da sie podać w mth
Czy któryś z tych 2 motocykli w porównaniu do porzednich lat jest mniej awaryjny ?
Dotychczas nie oszczędzałem na częściach, w przypadku motocykla nowego nie będzie inaczej. Wole zrobić coś zawczasu niż czekać aż sie coś zesra całkiem.
Z góry dziękuje za fachowe rady.
I tak zanim zaczne formułować pytania: jestem średniakiem jeżeli chodzi o jazde, 2 lata jeździem na 125 2t.
1. Co ile zmiana oleju?
2. Regulacja zawórów.
3. Po jakim czasie wymiana pierwszego tłoka. ( tu honda bierze góre ponieważ daje tłok przy zakupie)
4. Kiedy wymiana korby, zmiana zaworów na nowe itp.
Nie pytam o napęd, opony bo tu już nie da sie podać w mth
Czy któryś z tych 2 motocykli w porównaniu do porzednich lat jest mniej awaryjny ?
Dotychczas nie oszczędzałem na częściach, w przypadku motocykla nowego nie będzie inaczej. Wole zrobić coś zawczasu niż czekać aż sie coś zesra całkiem.
Z góry dziękuje za fachowe rady.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: czw, 18 maja 2006, 19:16
- Motocykl: CR250 '99
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
Poczytaj sobie coś takiego:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
tu jest porównanie 2T z 4T ale patrząc na to, że chcesz 4T to wygląda to mniej więcej w ten sposób:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Ja nie miałem nigdy dwóch motocykli różnych marek o tej samej pojemności i tym samym roczniku, Kawasaki, Honda, Suzuki, KTM, Yamaha to topowe marki i najnowsze roczniki to już na prawdę dopieszczone cudeńka, nie ma co się doszukiwać.
brać, latać i reprezentować Polskę na międzynarodowych zawodach
pozdrawiam,
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
tu jest porównanie 2T z 4T ale patrząc na to, że chcesz 4T to wygląda to mniej więcej w ten sposób:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Ja nie miałem nigdy dwóch motocykli różnych marek o tej samej pojemności i tym samym roczniku, Kawasaki, Honda, Suzuki, KTM, Yamaha to topowe marki i najnowsze roczniki to już na prawdę dopieszczone cudeńka, nie ma co się doszukiwać.
brać, latać i reprezentować Polskę na międzynarodowych zawodach
pozdrawiam,
-
Autor tematulukaszlw
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: sob, 12 sty 2013, 17:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
Hmm.. to jest podane chyba dla motocykla enduro. W full crossie trochę to inaczej wychodzi?Tuxkiller pisze: - wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
Jaki masz problem? Weź pierwsza lepszą serwisowke czy instrukcje i zobacz co ile należy wymieniać części.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
Tłok raczej do ok 60 godzin. Korba raczej nie co tłok a co 2 i to do wcześniejszej oceny mechanika. W sumie poza tłokiem reszta zależy od farta i najlepiej mieć dobrego mechanika, który ma doświadczenie. Zawieszenie powinno się serwisować co te 30-40 godz ale niewielu o to dba, ale w nowym moto warto o tym pamiętać. Jak nauczysz sie sam to wymiana oleju będzie Cię kosztowała tyle co klucz do lag (do 100 zł) i olej.
Majster przecież producenci zalecają wymieniać tłok co 15 godz, robisz tak? Nie? To podziel się swoim zdaniem
Majster przecież producenci zalecają wymieniać tłok co 15 godz, robisz tak? Nie? To podziel się swoim zdaniem
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 193
- Rejestracja: śr, 18 lip 2012, 11:41
- Styl jazdy: Super Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
w 250 4t tłok co 15 mth?
Wszystko zależy od jazdy bo pamiętaj, że jeżdżąc amatorsko enduro te podzespoły zużywają się trochę wolniej co nie oznacza, że możemy mnożyć sobie te liczby przez 2 lub 3.
Pobierz sobie manuala do danego motocykla i będziesz wszystko wiedział jak i co ile wymieniać określone rzeczy.
Wszystko zależy od jazdy bo pamiętaj, że jeżdżąc amatorsko enduro te podzespoły zużywają się trochę wolniej co nie oznacza, że możemy mnożyć sobie te liczby przez 2 lub 3.
Pobierz sobie manuala do danego motocykla i będziesz wszystko wiedział jak i co ile wymieniać określone rzeczy.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Serwisowanie nowej 250 4t !
W manualu to ci każą sprawdzać szczelinę na pierścieniach co wyścig...KULEK. pisze:w 250 4t tłok co 15 mth?
Wszystko zależy od jazdy bo pamiętaj, że jeżdżąc amatorsko enduro te podzespoły zużywają się trochę wolniej co nie oznacza, że możemy mnożyć sobie te liczby przez 2 lub 3.
Pobierz sobie manuala do danego motocykla i będziesz wszystko wiedział jak i co ile wymieniać określone rzeczy.