Zawieszenie Showa SFF co i jak

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
lapkos
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: sob, 8 paź 2011, 00:26
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zawieszenie Showa SFF co i jak

Post autor: lapkos » wt, 10 wrz 2013, 01:09

Witam. Mam prośbę o krótkie opisanie i streszczenie charakterystyki zawieszenia w systemie SFF, używanego między innymi w KXF 250 w moim przypadku z 2011 roku. Głównie chodzi mi o działanie prawej dużej śruby 22mm tzw. naprężenie wstępne sprężyny. Co w praktyce regulujemy tą śrubą, jak to się ma do drugiej lagi która jest już "klasycznej" budowy... Niestety nic nie mogę znaleźć na ten temat na polskich forach...
Pozdrawiam

Jaguar_master
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 64
Rejestracja: pt, 26 kwie 2013, 02:49
Motocykl: KX250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok/NYC
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie Showa SFF co i jak

Post autor: Jaguar_master » wt, 10 wrz 2013, 01:23

a w Manualu od tego motoru nie ma info ?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zawieszenie Showa SFF co i jak

Post autor: sebek1516 » wt, 10 wrz 2013, 10:13

Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie Showa SFF co i jak

Post autor: marek antczak » wt, 10 wrz 2013, 21:41



Zawieszenie Showa SSF jest obecnie montowanie seryjnie w suzuki oraz kawasaki, z małymi różnicami . Zawieszenie zostało skonstruowane z myślą aby obniżyć tarcie ( o 25%) jakie wywołują elementy zawieszenia a konkretnie sprężyny, oraz aby w przy zastosowaniu jednej sprężyny lekko obniżyć wagę przedniego zawieszenia. Dodatkiem jaki ma te zawieszenie jest możliwość regulowania wstępnego napięcia sprężyny , czyli napinając sprężynę można uzyskać iż już ruchu początkowym , pożądana twardość zawieszenia co jest np. przydatne w jeździe po głębokim piachu. Napięcie początkowe możną tez zluzować i uzyskać ze zawieszenie będzie miększe w górnym zakresie co jest przydatne w jeździe po torze twardym. To tylko dwa podstawowe przykłady zastosowania śruby napięcia wstępnego zawieszenia . Grubsze rury widelca 48mm oraz nowa, wewnętrzna konstrukcja oferują zwiększoną skuteczność tłumienia oraz stabilność podczas hamowania lub lądowania .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”