Zawieszenie Showa SFF co i jak
-
Autor tematulapkos
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: sob, 8 paź 2011, 00:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zawieszenie Showa SFF co i jak
Witam. Mam prośbę o krótkie opisanie i streszczenie charakterystyki zawieszenia w systemie SFF, używanego między innymi w KXF 250 w moim przypadku z 2011 roku. Głównie chodzi mi o działanie prawej dużej śruby 22mm tzw. naprężenie wstępne sprężyny. Co w praktyce regulujemy tą śrubą, jak to się ma do drugiej lagi która jest już "klasycznej" budowy... Niestety nic nie mogę znaleźć na ten temat na polskich forach...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 26 kwie 2013, 02:49
- Motocykl: KX250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok/NYC
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawieszenie Showa SFF co i jak
Zawieszenie Showa SSF jest obecnie montowanie seryjnie w suzuki oraz kawasaki, z małymi różnicami . Zawieszenie zostało skonstruowane z myślą aby obniżyć tarcie ( o 25%) jakie wywołują elementy zawieszenia a konkretnie sprężyny, oraz aby w przy zastosowaniu jednej sprężyny lekko obniżyć wagę przedniego zawieszenia. Dodatkiem jaki ma te zawieszenie jest możliwość regulowania wstępnego napięcia sprężyny , czyli napinając sprężynę można uzyskać iż już ruchu początkowym , pożądana twardość zawieszenia co jest np. przydatne w jeździe po głębokim piachu. Napięcie początkowe możną tez zluzować i uzyskać ze zawieszenie będzie miększe w górnym zakresie co jest przydatne w jeździe po torze twardym. To tylko dwa podstawowe przykłady zastosowania śruby napięcia wstępnego zawieszenia . Grubsze rury widelca 48mm oraz nowa, wewnętrzna konstrukcja oferują zwiększoną skuteczność tłumienia oraz stabilność podczas hamowania lub lądowania .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl