KTM SX 125 2003' problem.
-
Autor tematudidus1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pn, 21 maja 2012, 11:51
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SX 125 2003' problem.
Witam!
Mam problem z moim KTMem, otóż motocykl ma bardzo słabe wolne obroty oraz kopci. Jeśli popracuje na wolnych obrotach chwile ma normalne, po czym spadają i gaśnie. Próba dania w "cały palnik" na jeszcze dzialajacych normalnych obrotach kończy się udławieniem (dłuższe trzymanie odkręconego pełnego gazu powoduje zgaśniecie). Po stopniowym powolnym rozkręceniu do pełnych obrotów motocykl przez chwile ładnie się wkręca ale po dłuższej pracy na wolnych znowu zdycha po odkręceniu manetki. Co zrobiłem:
1.Wyczyściłem gaźnik
2.Sprawdziłem filtr powietrza
3.Regulowalem śrubką ze sprężynką oraz powietrzem - bez zmian (lepiej pracuje ale po nagłym pełnym odkręceniu manetki - dławi się)
4.Mierzyłem kompresje - ponad 10psi.
Świeca po tych zabawach z gazowaniem była lekko mokra i czarna.
Co dalej?
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Mam problem z moim KTMem, otóż motocykl ma bardzo słabe wolne obroty oraz kopci. Jeśli popracuje na wolnych obrotach chwile ma normalne, po czym spadają i gaśnie. Próba dania w "cały palnik" na jeszcze dzialajacych normalnych obrotach kończy się udławieniem (dłuższe trzymanie odkręconego pełnego gazu powoduje zgaśniecie). Po stopniowym powolnym rozkręceniu do pełnych obrotów motocykl przez chwile ładnie się wkręca ale po dłuższej pracy na wolnych znowu zdycha po odkręceniu manetki. Co zrobiłem:
1.Wyczyściłem gaźnik
2.Sprawdziłem filtr powietrza
3.Regulowalem śrubką ze sprężynką oraz powietrzem - bez zmian (lepiej pracuje ale po nagłym pełnym odkręceniu manetki - dławi się)
4.Mierzyłem kompresje - ponad 10psi.
Świeca po tych zabawach z gazowaniem była lekko mokra i czarna.
Co dalej?
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003' problem.
Po pierwsze to podaj jakie masz dysze i iglicę. Ustaw poziom paliwa na pływaku na standardowy. Sprawdź czy listki membrany domykają się, jak nie to będziemy myśleć dalej. Zacznij od wolnych obrotów czyli ustaw przepustnicę tak jak na zdjęciu niżej, śrubka od powietrza na 1,5 obrotu i teraz musisz dobrać dyszę wolnych obrotów tak aby moto bez innych regulacji chodziło na wolnych obrotach. To że śrubka od powietrza nic nie daje to efekt zapewne za mocno wkręconej śrubki od obrotów. Po świecy wnioskuje, że masz za duże dysze (zwłaszcza, że jest ciepło), dowiedz się też na ilu m n.p.m jeździsz bo to jest też bardzo ważne. Najlepiej jakbyś poszukał informacji na temat iglic i dysz na jakimś dużym forum KTMa (serwisówka serwisówką, a praktyka praktyką), przykładowo różne iglice potrzebują różnych dysz.
2t is be(a)st
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003' problem.
Tak jak kolega wyżej, pomiędzy zimą a latem to są wahania na samej dyszy głównej ~30 w rozmiarówce, jeśli chodzi o 125.
A co do filtra powietrza, sprawdziłeś, czyli popatrzyłeś czy myszy go nie zjadły czy wyprałeś w dobrym środku i nasączyłeś nie za bogato ?
A co do filtra powietrza, sprawdziłeś, czyli popatrzyłeś czy myszy go nie zjadły czy wyprałeś w dobrym środku i nasączyłeś nie za bogato ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 125 2003' problem.
Oczywiście zapomniałem dodać, że jak moto pali bez ssania na zimnym to jest to kolejny symptom zbyt bogatej mieszanki...
2t is be(a)st