KTM SX 125 2003' problem.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
didus1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 21 maja 2012, 11:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: didus1 » czw, 5 wrz 2013, 19:27

Witam!

Mam problem z moim KTMem, otóż motocykl ma bardzo słabe wolne obroty oraz kopci. Jeśli popracuje na wolnych obrotach chwile ma normalne, po czym spadają i gaśnie. Próba dania w "cały palnik" na jeszcze dzialajacych normalnych obrotach kończy się udławieniem (dłuższe trzymanie odkręconego pełnego gazu powoduje zgaśniecie). Po stopniowym powolnym rozkręceniu do pełnych obrotów motocykl przez chwile ładnie się wkręca ale po dłuższej pracy na wolnych znowu zdycha po odkręceniu manetki. Co zrobiłem:

1.Wyczyściłem gaźnik
2.Sprawdziłem filtr powietrza
3.Regulowalem śrubką ze sprężynką oraz powietrzem - bez zmian (lepiej pracuje ale po nagłym pełnym odkręceniu manetki - dławi się)
4.Mierzyłem kompresje - ponad 10psi.

Świeca po tych zabawach z gazowaniem była lekko mokra i czarna.

Co dalej?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: karolmx » czw, 5 wrz 2013, 20:44

Ustaw najpierw gaznik według tabelki z serwisówki a pozniej mozna cos działać dalej.

Autor tematu
didus1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 21 maja 2012, 11:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: didus1 » czw, 5 wrz 2013, 21:05

Czy wszystkie tabelki są po niemiecku? :D

Awatar użytkownika
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: SilverX » pt, 6 wrz 2013, 10:03

Po pierwsze to podaj jakie masz dysze i iglicę. Ustaw poziom paliwa na pływaku na standardowy. Sprawdź czy listki membrany domykają się, jak nie to będziemy myśleć dalej. Zacznij od wolnych obrotów czyli ustaw przepustnicę tak jak na zdjęciu niżej, śrubka od powietrza na 1,5 obrotu i teraz musisz dobrać dyszę wolnych obrotów tak aby moto bez innych regulacji chodziło na wolnych obrotach. To że śrubka od powietrza nic nie daje to efekt zapewne za mocno wkręconej śrubki od obrotów. Po świecy wnioskuje, że masz za duże dysze (zwłaszcza, że jest ciepło), dowiedz się też na ilu m n.p.m jeździsz bo to jest też bardzo ważne. Najlepiej jakbyś poszukał informacji na temat iglic i dysz na jakimś dużym forum KTMa (serwisówka serwisówką, a praktyka praktyką), przykładowo różne iglice potrzebują różnych dysz.
2t is be(a)st

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: Enduros70 » pt, 6 wrz 2013, 19:19

Tak jak kolega wyżej, pomiędzy zimą a latem to są wahania na samej dyszy głównej ~30 w rozmiarówce, jeśli chodzi o 125.
A co do filtra powietrza, sprawdziłeś, czyli popatrzyłeś czy myszy go nie zjadły czy wyprałeś w dobrym środku i nasączyłeś nie za bogato ?

Awatar użytkownika
SilverX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
Motocykl: Gas Gas EC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 2003' problem.

Post autor: SilverX » pt, 6 wrz 2013, 20:14

Oczywiście zapomniałem dodać, że jak moto pali bez ssania na zimnym to jest to kolejny symptom zbyt bogatej mieszanki...
2t is be(a)st

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”