wypadajacy czwarty bieg CR125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piotrsad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 maja 2007, 23:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

wypadajacy czwarty bieg CR125

Post autor: piotrsad » wt, 29 maja 2007, 22:33

Witam, problem objawiał sie tym ze po wrzuceniu 4tego biegu przy wyzszych obrotach nastepowala redukcja na 3, po rozebraniu silnika okazało sie, że wodzik byl zrobiony w wersji "nasi tu byli" i wyspawany był z jakiejś blachy i tylko przypominał oryginalny, na skutek czego tryby nie byly wystarczajaco mocno "trzymane" i spadała 4, teraz do sedna sprawy, co do wodzika nie ma watpliwosci w gre wchodzi tylko wymiana, jest juz zamowiony (270zł salon Honda) ale na skutek calego "procederu" kły z 2 zebów są dość znacząco zaokrąglone po rogach i zastanawiam sie czy istnieje mozliwosc splanowania tego po 0,5mm z kazdej strony co napewno wykluczyło by mozliwosc spadania biegów i wszystko powinno pasować, tylko czy są jakieś przeciwskazania, bo nowy tryb to koszt okolo 240-280zł /sztuka, znajomy mechanik powiedzial mi ze tak nie powinno sie robic, ale nie podal zadnego powodu dlaczego, moze ktos robił juz cos takiego, z góry dzieki za każdą porade, licze na wasze doświadczenie
pozdrawiam,
Piotr
CR125 '99
KX125 '91

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 29 maja 2007, 22:50

Nie powinno sie tak robic bo napewno te tryby maja utwardzana warstwe wierzchnia. Jak to splanujesz to niestety pozbedziesz sie tej warstwy i zostanie ci ta warstwa ktora jest mniej odporna na obciazenia ktora sie w mgnieniu oka zurzyje :/ (takie jest moje przypuszczenie dlaczego tak sie nie powinno robic)

Autor tematu
piotrsad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 maja 2007, 23:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrsad » wt, 29 maja 2007, 23:46

tak tez myslalem, musze sie temu dokladniej przyjzec, czy cos da sie z tym zrobic, bo jak nie to trzeba bedzie nowe tryby zamowic :(
pozdrawiam,
Piotr
CR125 '99
KX125 '91

grucha
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: pt, 2 cze 2006, 14:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grucha » czw, 31 maja 2007, 18:02

Ja na Twoim niejscu poszukał byn na allegro kogos kto ma silnik na czesci. i kupił bym za grosze te tryby i wodzik.
Sam tak zrobiłem jak remontowałem silnik mojej CR-ki z 2 miesiące temu.
Daj sobie luz z nowymi czesciami z salonu.

Autor tematu
piotrsad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 maja 2007, 23:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrsad » czw, 31 maja 2007, 19:28

niestety, nie znalazlem nikogo kto mialby te czesci w uzywce :( zamowilem nowy wodzik (270zł) a tryby dałem do frezera ktory mi ładnie zeby zrobił na podziałce pod idealnymi katami, powinno działac bez zarzutu, nie wiadomo tylko jak z trwałoscia bedzie, ale to wyjdzie "w praniu" jutro odbieram wodzik i bede skladac całość
pozdrawiam,
Piotr
CR125 '99
KX125 '91

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Big » czw, 7 cze 2007, 08:27

piotrsad pisze:niestety, nie znalazlem nikogo kto mialby te czesci w uzywce :( zamowilem nowy wodzik (270zł) a tryby dałem do frezera ktory mi ładnie zeby zrobił na podziałce pod idealnymi katami, powinno działac bez zarzutu, nie wiadomo tylko jak z trwałoscia bedzie, ale to wyjdzie "w praniu" jutro odbieram wodzik i bede skladac całość
Zrobiłeś wszystko jak trzeba. Zwłaszcza ta naprawa kłów na podzielnicy jest bardzo OK.
Nie trzba było tylko zbierać po 0.5 mm. Ale mniej. Np. 0.25mm.
Te minimalne zaokrąglenia nie szkodzą.
Liczy sie żeby kły były pod katem. I bedzie działać.
A jak otwory w kołe zębatym ,w które te kły sie zapinaja ?
Bo w przypadku ostrebo wyskakiwania biegu , potrafia byc nieżle zmechrane???
Oczywiście jest pytanie o trwałośc.
Ale zam wiele przypadków tak zrobionych napraw. I wszystko działa super do dnia dzisiejszego.

Robert

Autor tematu
piotrsad
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 maja 2007, 23:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piotrsad » czw, 7 cze 2007, 11:52

wszystko działa jak narazie bez problemu, dzis wybieram sie na tor troszke ostrzej pokatować sprzeta wiec zobaczymy, przy okazji wymienilem tlok i wszystko poczyscilem, motor wydaje sie byc mocniejszy i zywszy, zobaczymy jak bedzie na torze, musze go troche dotrzeć ;)
pozdrawiam,
Piotr
CR125 '99
KX125 '91

magor1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 28 cze 2006, 20:35
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olszyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: magor1 » czw, 7 cze 2007, 14:10

Wydaje mi się że wodzik nie zalatwi sprawy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”