RMZ450 kopci
-
Autor tematuMotoWontek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
RMZ450 kopci
Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość
Mam problem z moją RMZ 450 2007r
Problem w tym że strasznie kopci na biało przy dodawaniu gazu / przepala bardzo dużo oleju.
Nie kopci przez cały czas np przy podjeździe, tylko w momencie ruszania, tak jakby olej sie gromadził (przy wolnych obrotach.
Kopcenie na biało -> pierwsza myśl tłok,
żeby pozbyć sie kopcenia wykonałem następujące czynności:
kupiłem nowego tłoka wossner HC + tuleja (z powodu końcówki ostatniej selekcji)
tłok spasowany na 4 setkach luzu, założony prawidłowo,
głowica -> wysłałem na pomiary, zawory ok, jest szczelna, wymieniono uszczelniacze zaworowe na nowe
top-end droższy zestaw by nie było prawdopodobieństwa nieszczelności - athena
motocykl złożony, zalany motul 5100 i od pierwszej minuty moto kopci jak szalone,
po poskładaniu zrobione jakieś 6 mth więc olej użyty do składania powinien się już wypalić,
jakieś pomysły?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
motowontek
Mam problem z moją RMZ 450 2007r
Problem w tym że strasznie kopci na biało przy dodawaniu gazu / przepala bardzo dużo oleju.
Nie kopci przez cały czas np przy podjeździe, tylko w momencie ruszania, tak jakby olej sie gromadził (przy wolnych obrotach.
Kopcenie na biało -> pierwsza myśl tłok,
żeby pozbyć sie kopcenia wykonałem następujące czynności:
kupiłem nowego tłoka wossner HC + tuleja (z powodu końcówki ostatniej selekcji)
tłok spasowany na 4 setkach luzu, założony prawidłowo,
głowica -> wysłałem na pomiary, zawory ok, jest szczelna, wymieniono uszczelniacze zaworowe na nowe
top-end droższy zestaw by nie było prawdopodobieństwa nieszczelności - athena
motocykl złożony, zalany motul 5100 i od pierwszej minuty moto kopci jak szalone,
po poskładaniu zrobione jakieś 6 mth więc olej użyty do składania powinien się już wypalić,
jakieś pomysły?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
motowontek
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
Tłok na 4 setki jeszcze na tulei, powodzenia w docieraniu. Olej 5100 czyli pół syntetyk oszczędność czy jak ??
Oleju ubywa w silniku ? Biały dym przeważnie jest z płynu chłodzącego.
Oleju ubywa w silniku ? Biały dym przeważnie jest z płynu chłodzącego.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
Kto przy zdrowych zmysłach składa silnik 450- tki na 4 setki ?!, w dodatku tulejowany i z takim tłokiem (HC). To nie ma prawa pracować poprawnie, silnik się zagotuje po minucie lub zatrze się od razu. W tym motocyklu należy stosować oleje syntetyczne, lecz akurat w rozpatrywanym przypadku nie miało to znaczenia.
Podsumowując, powodem takiego stanu rzeczy może być:
-źle wykonana tuleja
-uszkodzona uszczelka głowicy
-źle spasowany tłok
-niewłaściwe uszczelniacze zaworowe, lub źle założone
-źle założone pierścienie tłokowe
-Zużyta tuleja/tłok na skutek zbyt ciasnego montażu
Czekam na dalszy rozwój sytuacji, fotki mile widziane.
Podsumowując, powodem takiego stanu rzeczy może być:
-źle wykonana tuleja
-uszkodzona uszczelka głowicy
-źle spasowany tłok
-niewłaściwe uszczelniacze zaworowe, lub źle założone
-źle założone pierścienie tłokowe
-Zużyta tuleja/tłok na skutek zbyt ciasnego montażu
Czekam na dalszy rozwój sytuacji, fotki mile widziane.
-
Autor tematuMotoWontek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
witam, w pn będe rozmawiał z gościem który dopasowywał tuleje do tłoka,
jaki powinien być prawidłowy luz? wydaje mi się że nie popełnił błędu bo bardzo długo i dobrze robi przy tego typie motorach
wody nie ubywa, tylko olej, kolor dymu wpada w niebieski
jakieś inne pomysły? gdzie szukać dalej?
pozdrawiam
jaki powinien być prawidłowy luz? wydaje mi się że nie popełnił błędu bo bardzo długo i dobrze robi przy tego typie motorach
wody nie ubywa, tylko olej, kolor dymu wpada w niebieski
jakieś inne pomysły? gdzie szukać dalej?
pozdrawiam
-
Autor tematuMotoWontek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
Witam,
tak jak wspominałem, tłok złożony na 4 setkach, jeździ, pali
ilość oleju przepalonego na 2mth -> 330ml do stanu, dużo
gdzie dalej szukać?
w tym tygodniu targam jeszcze raz głowice i cylinder,
sprawdzę uszczelniacze zaworowe ponownie
jeżeli ktoś ma jakieś rady, porady to słucham
pzdr
tak jak wspominałem, tłok złożony na 4 setkach, jeździ, pali
ilość oleju przepalonego na 2mth -> 330ml do stanu, dużo
gdzie dalej szukać?
w tym tygodniu targam jeszcze raz głowice i cylinder,
sprawdzę uszczelniacze zaworowe ponownie
jeżeli ktoś ma jakieś rady, porady to słucham
pzdr
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
- Motocykl: rmz 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Ślask
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
Proponuje zakup nowego zestawu cylindrowego vertexa i po kłopocie wiem ze nie jest to mały wydatek ale sam w swojej rmz 250 miałem taki przypadek
-
Autor tematuMotoWontek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RMZ450 kopci
witam drogich forumowiczów,
rozebrałem silnik i znalazłem przyczynę,
problem był w głowicy, na pierwszy rzut oka wszystko ok, dopóki nie wyciągnąłem zaworów.
na jednym zaworze ssącym był olej, na drugim zaś bardzo duży nagar z przepalonego oleju, teoria moja jest taka że firma robiąca obróbkę głowicy uszkodziła mi prowadnice zaworowe , powstały luzy i nawet nowe uszczelniacze nie pomogły.
Kojarząc fakty, kopcenie zaczęło się po obróbce głowicy, do tego zawory już w kiepskim stanie.
Dla pewności -> zakupione nowe uszczelniacze zaworowe + 4 zawory głowica oddana do innych specjalistów,
z powodu urlopów może to potrwać około tygodnia,
dam znać jaki będzie efekt po poskładaniu.
jeżeli dalej zakopci to podleje RMZte benzyną i podpale -> filmik wrzuce na YT
pozdrawiam
rozebrałem silnik i znalazłem przyczynę,
problem był w głowicy, na pierwszy rzut oka wszystko ok, dopóki nie wyciągnąłem zaworów.
na jednym zaworze ssącym był olej, na drugim zaś bardzo duży nagar z przepalonego oleju, teoria moja jest taka że firma robiąca obróbkę głowicy uszkodziła mi prowadnice zaworowe , powstały luzy i nawet nowe uszczelniacze nie pomogły.
Kojarząc fakty, kopcenie zaczęło się po obróbce głowicy, do tego zawory już w kiepskim stanie.
Dla pewności -> zakupione nowe uszczelniacze zaworowe + 4 zawory głowica oddana do innych specjalistów,
z powodu urlopów może to potrwać około tygodnia,
dam znać jaki będzie efekt po poskładaniu.
jeżeli dalej zakopci to podleje RMZte benzyną i podpale -> filmik wrzuce na YT
pozdrawiam
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline