RMZ450 kopci

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
MotoWontek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RMZ450 kopci

Post autor: MotoWontek » pt, 26 lip 2013, 21:57

Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość :)
Mam problem z moją RMZ 450 2007r
Problem w tym że strasznie kopci na biało przy dodawaniu gazu / przepala bardzo dużo oleju.
Nie kopci przez cały czas np przy podjeździe, tylko w momencie ruszania, tak jakby olej sie gromadził (przy wolnych obrotach.
Kopcenie na biało -> pierwsza myśl tłok,
żeby pozbyć sie kopcenia wykonałem następujące czynności:
kupiłem nowego tłoka wossner HC + tuleja (z powodu końcówki ostatniej selekcji)
tłok spasowany na 4 setkach luzu, założony prawidłowo,
głowica -> wysłałem na pomiary, zawory ok, jest szczelna, wymieniono uszczelniacze zaworowe na nowe
top-end droższy zestaw by nie było prawdopodobieństwa nieszczelności - athena
motocykl złożony, zalany motul 5100 i od pierwszej minuty moto kopci jak szalone,
po poskładaniu zrobione jakieś 6 mth więc olej użyty do składania powinien się już wypalić,
jakieś pomysły?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
motowontek

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: Konrad324 » pt, 26 lip 2013, 22:57

Tłok na 4 setki jeszcze na tulei, powodzenia w docieraniu. Olej 5100 czyli pół syntetyk oszczędność czy jak ??

Oleju ubywa w silniku ? Biały dym przeważnie jest z płynu chłodzącego.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: tomasz12 » sob, 27 lip 2013, 10:05

Kto przy zdrowych zmysłach składa silnik 450- tki na 4 setki ?!, w dodatku tulejowany i z takim tłokiem (HC). To nie ma prawa pracować poprawnie, silnik się zagotuje po minucie lub zatrze się od razu. W tym motocyklu należy stosować oleje syntetyczne, lecz akurat w rozpatrywanym przypadku nie miało to znaczenia.

Podsumowując, powodem takiego stanu rzeczy może być:

-źle wykonana tuleja
-uszkodzona uszczelka głowicy
-źle spasowany tłok
-niewłaściwe uszczelniacze zaworowe, lub źle założone
-źle założone pierścienie tłokowe
-Zużyta tuleja/tłok na skutek zbyt ciasnego montażu

Czekam na dalszy rozwój sytuacji, fotki mile widziane.

Autor tematu
MotoWontek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: MotoWontek » ndz, 28 lip 2013, 11:27

witam, w pn będe rozmawiał z gościem który dopasowywał tuleje do tłoka,
jaki powinien być prawidłowy luz? wydaje mi się że nie popełnił błędu bo bardzo długo i dobrze robi przy tego typie motorach
wody nie ubywa, tylko olej, kolor dymu wpada w niebieski
jakieś inne pomysły? gdzie szukać dalej?
pozdrawiam

Autor tematu
MotoWontek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: MotoWontek » śr, 31 lip 2013, 22:12

Witam,
tak jak wspominałem, tłok złożony na 4 setkach, jeździ, pali
ilość oleju przepalonego na 2mth -> 330ml do stanu, dużo :(
gdzie dalej szukać?
w tym tygodniu targam jeszcze raz głowice i cylinder,
sprawdzę uszczelniacze zaworowe ponownie
jeżeli ktoś ma jakieś rady, porady to słucham :)
pzdr

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: Majster128 » czw, 1 sie 2013, 09:35

Uszczelniacze oczywiście z Topendu ?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: tomasz12 » czw, 1 sie 2013, 16:32

Proszę napisać kto robił tuleję?

oki954
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Ślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: oki954 » czw, 1 sie 2013, 22:22

Proponuje zakup nowego zestawu cylindrowego vertexa i po kłopocie :D wiem ze nie jest to mały wydatek ale sam w swojej rmz 250 miałem taki przypadek :mrgreen:
:think:

Autor tematu
MotoWontek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 25 lip 2013, 22:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: MotoWontek » czw, 8 sie 2013, 21:08

witam drogich forumowiczów,
rozebrałem silnik i znalazłem przyczynę,
problem był w głowicy, na pierwszy rzut oka wszystko ok, dopóki nie wyciągnąłem zaworów.
na jednym zaworze ssącym był olej, na drugim zaś bardzo duży nagar z przepalonego oleju, teoria moja jest taka że firma robiąca obróbkę głowicy uszkodziła mi prowadnice zaworowe , powstały luzy i nawet nowe uszczelniacze nie pomogły.
Kojarząc fakty, kopcenie zaczęło się po obróbce głowicy, do tego zawory już w kiepskim stanie.
Dla pewności -> zakupione nowe uszczelniacze zaworowe + 4 zawory :) głowica oddana do innych specjalistów,
z powodu urlopów może to potrwać około tygodnia,
dam znać jaki będzie efekt po poskładaniu.
jeżeli dalej zakopci to podleje RMZte benzyną i podpale :) -> filmik wrzuce na YT
pozdrawiam

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: andrzej555 » pt, 9 sie 2013, 22:20

Czekamy na filmik :lol:
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ450 kopci

Post autor: Majster128 » pt, 9 sie 2013, 22:36

Mam nadzieję, że kupiłem oryginalne uszczelniacze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”