Problem z napędem
-
Autor tematucharlibrkck
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z napędem
.
Ostatnio zmieniony pt, 29 sie 2014, 20:04 przez charlibrkck, łącznie zmieniany 2 razy.
KEEP THE GAS!!!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Pierwszy raz widzę aż tak zjechaną tylną zębatkę Napęd kupuj w zależności jak ci się jeździło na tym (mi np. brakowało mocy na 13 z przodu), co do firmy napędu to się nie wypowiem
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: pt, 2 gru 2011, 00:47
- Motocykl: rmz 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Wszystko co tu sie stało jest następstwem zużycia całego napędu i powinno byc dawno wymienione na nowe. Z uwagi ze często jest tak ze nie chętnie wydaje sie kasę to proponował bym ci zakupienie stalowej zębatki 50,do przodu założył bym 13 a łańcuch oringowy ze względu na dłuższa żywotność np, http://allegro.pl/motodream-zebatka-tyl ... 21363.html
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Naped do smieci, przyspieszone zuzycie z powodu zbyt duzego luzu, prawidlowy luz to przedzial 4-5cm. JA jezdze juz 2 sezon na lancuchu D.I.D x-ring gold 520 i zebatkach 13,50 Super Sprox`a, ale nie wiem jak z ich dostepnoscia w PL. Moge polecic taki zestaw, lancuch powoli sie wyciaga, oczywiscie odpowiednio czyszczony, smarowany i z odpowiednim naciagiem.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Polecam zębatki Grosskopf.
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: pt, 2 gru 2011, 00:47
- Motocykl: rmz 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
http://allegro.pl/zebatka-supersprox-ty ... 18985.html to jest lekka i trwała zębatka Superprox
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Wszystko ok. Zestaw Renthala z zębatka tylną aluminiową , stąd i duże, widoczne jej zużycie.
"nie tarapicieś" jak mowia rosjanie co znaczy nie martwcie się . po prostu przyszedł czas na wymianę napędu. przy Twoich umiejetnosciach nie bierz zestawu 13/49 tylko pozostań przy 13/50. Mniejsza tylna zebatka tylko przyspieszy Twój motocykl, natomiast odbierze po częsci dół przyspieszenia. Ułamanie zębów jest nastepstwem wyłamanej rolki łańcucha ale też luźnego łańcucha. 3,5 palca to o te 0,5 palca za duzo. Inna sprawa jakie ktoś ma palce ?
Zęby wyłamuja sie najczęsciej w powietrzu to znaczy podczas skoków. łańcuch kupuje się na odpowiednia ilość ogniw.zębatka tylna najprostsza (bez wodotryskow) stalowa. łancuch uszcelniony wyciaga sie troche dluzej ale to luźna tulejka stanowi o jego zuzyciu a one niestety ale nie sa uszczelniane. Dla twojej Yz'ki 112-114 ogniw. nakretka oski tylnego koła powinna byc po prawej stronie motocykla- łatwiej ją wtedy dla praworecznej osoby obsługiwać . :drinkers:
"nie tarapicieś" jak mowia rosjanie co znaczy nie martwcie się . po prostu przyszedł czas na wymianę napędu. przy Twoich umiejetnosciach nie bierz zestawu 13/49 tylko pozostań przy 13/50. Mniejsza tylna zebatka tylko przyspieszy Twój motocykl, natomiast odbierze po częsci dół przyspieszenia. Ułamanie zębów jest nastepstwem wyłamanej rolki łańcucha ale też luźnego łańcucha. 3,5 palca to o te 0,5 palca za duzo. Inna sprawa jakie ktoś ma palce ?
Zęby wyłamuja sie najczęsciej w powietrzu to znaczy podczas skoków. łańcuch kupuje się na odpowiednia ilość ogniw.zębatka tylna najprostsza (bez wodotryskow) stalowa. łancuch uszcelniony wyciaga sie troche dluzej ale to luźna tulejka stanowi o jego zuzyciu a one niestety ale nie sa uszczelniane. Dla twojej Yz'ki 112-114 ogniw. nakretka oski tylnego koła powinna byc po prawej stronie motocykla- łatwiej ją wtedy dla praworecznej osoby obsługiwać . :drinkers:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Rada na przyszłość żywotność napędu możemy przedłużyć kilku krotnie gdy częściej będziemy wymieniać przednią zębatkę, gdyż jest mniejsza i z tego powodu wiadomo że robi więcej obrotów niż tylna i to przednia bardziej rozciąga łańcuch co powoduje ścieranie zębów tylnej zębatki
-
Autor tematucharlibrkck
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
A jak to jest z zębatkami, lepsze/trwalsze są aluminiowe czy stalowe?Myślę o tym łańcuchu http://allegro.pl/lancuch-napedowy-nape ... 54273.html lub o tym http://allegro.pl/naped-lancuch-did-520 ... 38904.html . Trwalszy pewnie będzie ten drugi, tylko czy on nie zamuli mi sprzętu(x-ring)? Jest jeszcze taki: http://www.24mx.pl/motocross/p|1101/lan ... ncuchy/k6/I do tego takie zębatki np: http://allegro.pl/zebatka-yamaha-yz125- ... 31844.html http://allegro.pl/zebatka-przednia-13-y ... 54751.html lub tez stalowe ultralekkie Grosskopf. Chcę żeby mi troche godzin to wytrzymało.
KEEP THE GAS!!!
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Jezeli jestes zawodnikiem motocross, to ponoc lepszy jest lancuch bezoringowy zeby wycisnac wiecej z maszyny. Ja powiem szczerze wczesniej mialem bezoringowy, a teraz mam taki jaki podales w drugim linki VX 2 i jak dla mnie jedyna roznica jest taka, ze ten ktory mialem wczesniej po kazdym wypadzie rozciagal sie jak z gumy, na x-ringu juz drugi sezon latam i jeszcze mam sporo naciagu w zapasie. Co do zebatek to z Super Sprox`a jestem zadowolony, wczesniej byly TALON`a i tez niebylo z nimi zadnych dziwnych przygod.
-
Autor tematucharlibrkck
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
- Motocykl: yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z napędem
Te superspox zębatki stalowe masz? Bo właśnie rozmawiałem z mechanikiem i zaproponował mi zestaw zębatek stalowych supersprox'a i ten łańcuch did vx2 x-ring 112 ogniw(tyle ogniw też mam w tym Renthalu teraz) i mówi że długo na tym pojeżdzę. A co do przełożeń to zostanę przy tych 13/50
KEEP THE GAS!!!