Problem z napędem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
charlibrkck
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z napędem

Post autor: charlibrkck » pt, 12 lip 2013, 21:06

.
Ostatnio zmieniony pt, 29 sie 2014, 20:04 przez charlibrkck, łącznie zmieniany 2 razy.
KEEP THE GAS!!!

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: kris514 » pt, 12 lip 2013, 21:39

Pierwszy raz widzę aż tak zjechaną tylną zębatkę Napęd kupuj w zależności jak ci się jeździło na tym (mi np. brakowało mocy na 13 z przodu), co do firmy napędu to się nie wypowiem :D
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

FUL CROSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 2 gru 2011, 00:47
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: FUL CROSS » pt, 12 lip 2013, 22:23

Wszystko co tu sie stało jest następstwem zużycia całego napędu i powinno byc dawno wymienione na nowe. Z uwagi ze często jest tak ze nie chętnie wydaje sie kasę to proponował bym ci zakupienie stalowej zębatki 50,do przodu założył bym 13 a łańcuch oringowy ze względu na dłuższa żywotność np, http://allegro.pl/motodream-zebatka-tyl ... 21363.html

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: robsztix » pt, 12 lip 2013, 22:33

Naped do smieci, przyspieszone zuzycie z powodu zbyt duzego luzu, prawidlowy luz to przedzial 4-5cm. JA jezdze juz 2 sezon na lancuchu D.I.D x-ring gold 520 i zebatkach 13,50 Super Sprox`a, ale nie wiem jak z ich dostepnoscia w PL. Moge polecic taki zestaw, lancuch powoli sie wyciaga, oczywiscie odpowiednio czyszczony, smarowany i z odpowiednim naciagiem.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: kris514 » pt, 12 lip 2013, 22:40

PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: wojtek916 » pt, 12 lip 2013, 22:42

Polecam zębatki Grosskopf.

FUL CROSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 2 gru 2011, 00:47
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: FUL CROSS » pt, 12 lip 2013, 22:44

http://allegro.pl/zebatka-supersprox-ty ... 18985.html to jest lekka i trwała zębatka Superprox

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: amator » pt, 12 lip 2013, 22:53

Wszystko ok. Zestaw Renthala z zębatka tylną aluminiową , stąd i duże, widoczne jej zużycie.
"nie tarapicieś" jak mowia rosjanie co znaczy nie martwcie się . po prostu przyszedł czas na wymianę napędu. przy Twoich umiejetnosciach :shock: nie bierz zestawu 13/49 tylko pozostań przy 13/50. Mniejsza tylna zebatka tylko przyspieszy Twój motocykl, natomiast odbierze po częsci dół przyspieszenia. Ułamanie zębów jest nastepstwem wyłamanej rolki łańcucha ale też luźnego łańcucha. 3,5 palca to o te 0,5 palca za duzo. Inna sprawa jakie ktoś ma palce :lol: ?
Zęby wyłamuja sie najczęsciej w powietrzu to znaczy podczas skoków. łańcuch kupuje się na odpowiednia ilość ogniw.zębatka tylna najprostsza (bez wodotryskow) stalowa. łancuch uszcelniony wyciaga sie troche dluzej ale to luźna tulejka stanowi o jego zuzyciu a one niestety ale nie sa uszczelniane. Dla twojej Yz'ki 112-114 ogniw. nakretka oski tylnego koła powinna byc po prawej stronie motocykla- łatwiej ją wtedy dla praworecznej osoby obsługiwać . :drinkers:

Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: Tarantula » sob, 13 lip 2013, 11:37

Rada na przyszłość żywotność napędu możemy przedłużyć kilku krotnie gdy częściej będziemy wymieniać przednią zębatkę, gdyż jest mniejsza i z tego powodu wiadomo że robi więcej obrotów niż tylna i to przednia bardziej rozciąga łańcuch co powoduje ścieranie zębów tylnej zębatki :D

Autor tematu
charlibrkck
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: charlibrkck » sob, 13 lip 2013, 12:42

A jak to jest z zębatkami, lepsze/trwalsze są aluminiowe czy stalowe?Myślę o tym łańcuchu http://allegro.pl/lancuch-napedowy-nape ... 54273.html lub o tym http://allegro.pl/naped-lancuch-did-520 ... 38904.html . Trwalszy pewnie będzie ten drugi, tylko czy on nie zamuli mi sprzętu(x-ring)? Jest jeszcze taki: http://www.24mx.pl/motocross/p|1101/lan ... ncuchy/k6/I do tego takie zębatki np: http://allegro.pl/zebatka-yamaha-yz125- ... 31844.html http://allegro.pl/zebatka-przednia-13-y ... 54751.html lub tez stalowe ultralekkie Grosskopf. Chcę żeby mi troche godzin to wytrzymało.
KEEP THE GAS!!!

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: robsztix » sob, 13 lip 2013, 13:11

Jezeli jestes zawodnikiem motocross, to ponoc lepszy jest lancuch bezoringowy zeby wycisnac wiecej z maszyny. Ja powiem szczerze wczesniej mialem bezoringowy, a teraz mam taki jaki podales w drugim linki VX 2 i jak dla mnie jedyna roznica jest taka, ze ten ktory mialem wczesniej po kazdym wypadzie rozciagal sie jak z gumy, na x-ringu juz drugi sezon latam i jeszcze mam sporo naciagu w zapasie. Co do zebatek to z Super Sprox`a jestem zadowolony, wczesniej byly TALON`a i tez niebylo z nimi zadnych dziwnych przygod.

Autor tematu
charlibrkck
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 18:07
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z napędem

Post autor: charlibrkck » sob, 13 lip 2013, 13:29

Te superspox zębatki stalowe masz? Bo właśnie rozmawiałem z mechanikiem i zaproponował mi zestaw zębatek stalowych supersprox'a i ten łańcuch did vx2 x-ring 112 ogniw(tyle ogniw też mam w tym Renthalu teraz) i mówi że długo na tym pojeżdzę. A co do przełożeń to zostanę przy tych 13/50
KEEP THE GAS!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”