Problem z silnikiem Suzi DR-nie wiadomo jaki (przeróbka)

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Suza Rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 21:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barlinek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem z silnikiem Suzi DR-nie wiadomo jaki (przeróbka)

Post autor: Suza Rider » pn, 21 maja 2007, 15:04

Witam, koledzy pomóżcie mi bo mam wielki problem, kupiłem niedawno crossa od kolegi, jest to Suzuki DR 125 ale z nieoryginalnym silnikiem, kolega zapewniał mnie że to jest niby od RM80, ale niejestem tego taki pewien, motorek ma strasznego muła :( chyba simkiem bym go wyprzedził, mnie się zdaje że to jakaś 50-tka jest, z tym że suzuki niewypuszczało nigdy 50-tek chłodzonych cieczą, i porównywałem swój silnik z wyglądu do RM85, niby jest podobny, ale to nie to, różni się detalami, pozatym może to jest 110-tka, bo numer silnika wygląda tak C109 - XXXXXX. może ktoś wie co to za sprzęt, ma on gaźnik MIKUNI 46A 10, i więcej nic o nim niewiem, więc jeśli ktoś wie co to za silniczek to proszę pomóżcie bo kolega mówił ze jest zablokowany dlatego taki mulasty jest, ale zanim go zacznę dłubać to chciałbym wiedzieć za co się zabieram i co mam konkretnie zrobić. Aha, i jeszcze jaka może być przyzcyna tego że odrzuca każdy filter, w obudowie filtra niema żadnego wkładu i jak włożyłem tam mikrofilter od odkurzacza to ledwo się rozgrzał i strasznie kopcił i wogóle na obroty niewchodził, co więcej nawet niechciał z miejsca ruszyć, wywaliłem ten mikrofilter i włożyłem w jego miejsce cieniutką gąbeczkę, i było już lepiej tylko niechciał wejść na większe obroty tylko tak pyrkotał jakby był zimny :( i teraz ma wolne ssanie, prosto z atmosfery i dopiero chodzi, tylko boję się że bez filtra długo niepojeździ.
Jeśli ktoś byłby mi w stanie pomóc z tym silnikiem to byłbym b.wdzięczny, pozdrawiam i z góry dziękuję ;)

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pn, 21 maja 2007, 16:12

Były silnik 50-tek chłodzonych cieczą od Suzuki:
-RMX 50
-i młodsze roczniki TS chłodzone ciecza!
pozdr.
RS SERWIS

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 21 maja 2007, 16:13

szczerze to chyba nie jest twoj kolega bo cie ladnie wyjebal :roll: suzuki robi silniki 50 chlodzone ciecza TS albo RMX i jak jest od rm80 to nie moze byc zablokowany bo nie ma blokad w crossach, najlepiej zrob zdjecie albo obczaj bikepics i porownaj z innymi moto moze znajdziesz w ktoryms ten silnik
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
Suza Rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 21:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barlinek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Suza Rider » wt, 22 maja 2007, 21:37

widziałem dzisiaj z bliska TS-a 50 i silnik taki sam tylko mój chłodzony cieczą, i gaźnik mam inny, jakby większy, rozmawiałem z mechanikiem który zna się na motocyklach i mówił mi że mój silnik to raczej 80 albo 125 ccm, ale ja już sam niewiem co o tym myśleć ;/, może on jednak jest zblokowany, może moduł zapłonowy jest oryginalny od DR 125 ?, możliwości jest dużo, pozatym jakiś wydech jest w nim dziwny, wygląda jakby kolanko bez końcówki, ale niejest z jednolitej rury tylko zgrzewany z dwóch wytłoczek blaszanych i jest zakończony tak jakby na końcu miało jeszcze coś być, moze to i wina wydechu bo na obroty niechce wchodzić, 6 tys rpm to max, może to jest też wina zapłonu, może i czego innego. Tak to jest ze składakami :(

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 22 maja 2007, 22:50

to mechanika tez masz fajnego co nie umie rozpoznac 125 od 80 :lol: wez no porob zdjecia tego czegos bo nikt tuaj nie ma takiej wyobrazni zeby sobie to wyobrazic co piszesz
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
Suza Rider
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 21:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barlinek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Suza Rider » śr, 23 maja 2007, 22:32

oki, porobiłem zdjęcia, muszę je tylko wrzucić na imegeshack'a, ale to dopiero jak znajdę chwilkę. A ten mechanik to go nawet niewidział, mówiłem mu tylko co i jak, niechciało mi się go wozić;) i juz znam chyba jeden z powodów zamulenia, tłumik:( ten niedość że jest nie od tej pojemności to jest jeszcze z jakiejś badziewnej Vespy 125.jak zdjęłem tłumik to od razu lepiej, 70 leciał :D ale i tak niemiałem się gdzie rozpędzić. Czyli teraz tylko rozpoznać pojemność i tłumik jakiś zakupić, może jakiś tuningowy nawet:D.
może jutro powrzucam te zdjęcia to od razu dam znać i linka podam.

PS. sorka wszystkim za tą wpadkę z tytułem posta, przeczytałem już regulamin od deski do deski i będę się go trzymał. Dzięki za uświadomienie i pozdro ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”