Zacinająca się kopka CRF450
-
Autor tematusVist
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
- Motocykl: HONDA CRF450R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Leżajsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zacinająca się kopka CRF450
Siema, witam wszystkich. Jestem Tomek z okolic Rzeszowa od niedawna stałem sie posiadaczem HONDY CRF450R z 2007r, jako drugie moto od 5 lat YAMAHA V MAX 1200. Niestety pierwsze wywrotki i pierwsze kontuzje zmusiły mnie do przemyśleń i małych remontów i regulacji. Na pierwszy strzał poszła pompa wody i wymiana zestawu naprawczego (2 simmeringi łożysko wałek i uszczelka), drugi strzał zardzewiała linka ciepłego ssania i wymiana na nową. Teraz pozostał problem z zacinającą się kopką w górnym położeniu . Kopka ani drgnie tak jakby klinowało coś na zebach. Raz jest ok raz się zacina - co może być tego przyzyną bo chce wiedziec mniej więcej za co sie zabrac, czy rozkręcać pokrywę sprzęgła i zębatek ok dopki czy szukac w innym miejscu. Dzięki z góry za porady...
a i jeszcze jedno, w gaznikach crf450 śruba mieszanki paliwowo powietrznej u dołu gaźnika reaguje standardowo czyli wykręcając ją wzbogacam skład mieszanki o paliwo czy jakos na innej zasadzie to działa...
a i jeszcze jedno, w gaznikach crf450 śruba mieszanki paliwowo powietrznej u dołu gaźnika reaguje standardowo czyli wykręcając ją wzbogacam skład mieszanki o paliwo czy jakos na innej zasadzie to działa...
Ostatnio zmieniony ndz, 9 cze 2013, 12:04 przez sVist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Odkręcając ją dokładasz dodatkową ilość mieszanki. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów i dysza powietrza.sVist pisze: a i jeszcze jedno, w gaznikach crf450 śruba mieszanki paliwowo powietrznej u dołu gaźnika reaguje standardowo czyli wykręcając ją wzbogacam skład mieszanki o paliwo czy jakos na innej zasadzie to działa...
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Mysle, ze najlepiej bedzie zdjac pokrywe sprzegla i obejrzec kola zebate, zerknij tez na autodekompresator, moze cos sie na nim zacina
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Nie jestem pewny jak jest w gaźnikach od crossów, ale w gaźnikach motocykli szosowych ta śruba odpowiada tylko i wyłącznie za ilość paliwa. Wykręcamy, to zwiększamy przepływ paliwa z komory pływakowej do dziurki za przepustnicą. Ilość powietrza regulowana jest położeniem przepustnicy.
Ktoś mógłby spytać - to po co w ogóle taka śruba jest - bierze się to stąd, że po iluś tam tyś km, cylindry mogą różnić się wydajnością/sprężaniem, jak to kto sobie woli nazywać. W momencie suwu zasysania mieszanki. Jeden cylinder ma większą sprawność i dzięki podciśnieniu zaciągnie więcej paliwa z dziurki przed przepustnicą niż drugi obok o słabszej sprawności. I właśnie dlatego reguluje się ilość paliwa wypływającego z dyszy wolnych obrotów.
Może tutaj jest inaczej, jeżeli tak, to mnie poprawcie
Ktoś mógłby spytać - to po co w ogóle taka śruba jest - bierze się to stąd, że po iluś tam tyś km, cylindry mogą różnić się wydajnością/sprężaniem, jak to kto sobie woli nazywać. W momencie suwu zasysania mieszanki. Jeden cylinder ma większą sprawność i dzięki podciśnieniu zaciągnie więcej paliwa z dziurki przed przepustnicą niż drugi obok o słabszej sprawności. I właśnie dlatego reguluje się ilość paliwa wypływającego z dyszy wolnych obrotów.
Może tutaj jest inaczej, jeżeli tak, to mnie poprawcie
-
Autor tematusVist
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
- Motocykl: HONDA CRF450R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Leżajsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
no własnie, bo w szosówkach wykręcając śrube zwiękaszją się obroty silnika a w CRF jest odwrotnie - wkręcając ją zwiększam obroty dlatego to mnie zdziwiło i zapytałem
...co do kopki to autodekompresator gdzie się znajduje? gdzieś w okolicach rozrządu??
...co do kopki to autodekompresator gdzie się znajduje? gdzieś w okolicach rozrządu??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Nie twórz jakichś nowych teorii, bo obroty mogą się zwiększać podczas dokręcania lub wkręcania, w zależności od tego w jakim przedziale proporcji mieszanki się aktualnie znajduje.
Dekompresator jest na wałku rozrządu.
Dekompresator jest na wałku rozrządu.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Robiłeś pompę wody pewnie wypadł ci wałek od kopki mogłeś coś źle poskładać i teraz taki efekt. Tak czy tak bez rozbierania się nie obejdzie.
-
Autor tematusVist
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
- Motocykl: HONDA CRF450R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Leżajsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
rozebrałem wczoraj dekiel i nie moge sobie poradzić z odkręceniem kosza sprzęgłowego, nie mam odpowiedniego klucza zeby go przytrzymac ale na pierwszy rzut oka wałek od kopki lata na boki, czyżby łożysko?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Wałek jak widzisz jest osadzony również w pokrywie, więc bez niej musi chodzić na boki.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zacinająca się kopka CRF450
Aby odkrecic kosz sprzeglowy mozna sobie poradzic bez specjalnego przyrzadu, wystarczy ze wlozysz pomiedzy zeby gruba miedziana podkladke, zeby zblokowac kosz wzgledem zebatki, ktora przenosi naped na kosz, tylko podkladka koniecznie miedziana, zebys nieuszkodzil zebow!!!