Zacinająca się kopka CRF450

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
sVist
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
Motocykl: HONDA CRF450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: sVist » ndz, 9 cze 2013, 11:46

Siema, witam wszystkich. Jestem Tomek z okolic Rzeszowa od niedawna stałem sie posiadaczem HONDY CRF450R z 2007r, jako drugie moto od 5 lat YAMAHA V MAX 1200. Niestety pierwsze wywrotki i pierwsze kontuzje zmusiły mnie do przemyśleń i małych remontów i regulacji. Na pierwszy strzał poszła pompa wody i wymiana zestawu naprawczego (2 simmeringi łożysko wałek i uszczelka), drugi strzał zardzewiała linka ciepłego ssania i wymiana na nową. Teraz pozostał problem z zacinającą się kopką w górnym położeniu . Kopka ani drgnie tak jakby klinowało coś na zebach. Raz jest ok raz się zacina - co może być tego przyzyną bo chce wiedziec mniej więcej za co sie zabrac, czy rozkręcać pokrywę sprzęgła i zębatek ok dopki czy szukac w innym miejscu. Dzięki z góry za porady...

a i jeszcze jedno, w gaznikach crf450 śruba mieszanki paliwowo powietrznej u dołu gaźnika reaguje standardowo czyli wykręcając ją wzbogacam skład mieszanki o paliwo czy jakos na innej zasadzie to działa... :?
Ostatnio zmieniony ndz, 9 cze 2013, 12:04 przez sVist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: Majster128 » ndz, 9 cze 2013, 11:53

sVist pisze: a i jeszcze jedno, w gaznikach crf450 śruba mieszanki paliwowo powietrznej u dołu gaźnika reaguje standardowo czyli wykręcając ją wzbogacam skład mieszanki o paliwo czy jakos na innej zasadzie to działa... :?
Odkręcając ją dokładasz dodatkową ilość mieszanki. Za skład mieszanki odpowiada dysza wolnych obrotów i dysza powietrza.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: robsztix » ndz, 9 cze 2013, 13:35

Mysle, ze najlepiej bedzie zdjac pokrywe sprzegla i obejrzec kola zebate, zerknij tez na autodekompresator, moze cos sie na nim zacina

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: levis » ndz, 9 cze 2013, 13:44

Nie jestem pewny jak jest w gaźnikach od crossów, ale w gaźnikach motocykli szosowych ta śruba odpowiada tylko i wyłącznie za ilość paliwa. Wykręcamy, to zwiększamy przepływ paliwa z komory pływakowej do dziurki za przepustnicą. Ilość powietrza regulowana jest położeniem przepustnicy.

Ktoś mógłby spytać - to po co w ogóle taka śruba jest - bierze się to stąd, że po iluś tam tyś km, cylindry mogą różnić się wydajnością/sprężaniem, jak to kto sobie woli nazywać. W momencie suwu zasysania mieszanki. Jeden cylinder ma większą sprawność i dzięki podciśnieniu zaciągnie więcej paliwa z dziurki przed przepustnicą niż drugi obok o słabszej sprawności. I właśnie dlatego reguluje się ilość paliwa wypływającego z dyszy wolnych obrotów.

Może tutaj jest inaczej, jeżeli tak, to mnie poprawcie :-)

Autor tematu
sVist
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
Motocykl: HONDA CRF450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: sVist » ndz, 9 cze 2013, 16:07

no własnie, bo w szosówkach wykręcając śrube zwiękaszją się obroty silnika a w CRF jest odwrotnie - wkręcając ją zwiększam obroty dlatego to mnie zdziwiło i zapytałem


...co do kopki to autodekompresator gdzie się znajduje? gdzieś w okolicach rozrządu??

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: Majster128 » ndz, 9 cze 2013, 16:14

Nie twórz jakichś nowych teorii, bo obroty mogą się zwiększać podczas dokręcania lub wkręcania, w zależności od tego w jakim przedziale proporcji mieszanki się aktualnie znajduje.

Dekompresator jest na wałku rozrządu.

Autor tematu
sVist
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
Motocykl: HONDA CRF450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: sVist » ndz, 9 cze 2013, 16:36

a jak sprawdzić dekompresator czy działa prawidłowo?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: Majster128 » ndz, 9 cze 2013, 16:41

Jak możesz go odpalić bez skakania na kopnik to znaczy, że działa :D

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: Konrad324 » pn, 10 cze 2013, 01:47

Robiłeś pompę wody pewnie wypadł ci wałek od kopki mogłeś coś źle poskładać i teraz taki efekt. Tak czy tak bez rozbierania się nie obejdzie.

Autor tematu
sVist
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: sob, 8 cze 2013, 08:36
Motocykl: HONDA CRF450R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Leżajsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: sVist » pn, 10 cze 2013, 10:01

rozebrałem wczoraj dekiel i nie moge sobie poradzić z odkręceniem kosza sprzęgłowego, nie mam odpowiedniego klucza zeby go przytrzymac ale na pierwszy rzut oka wałek od kopki lata na boki, czyżby łożysko?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: Majster128 » pn, 10 cze 2013, 10:13

Wałek jak widzisz jest osadzony również w pokrywie, więc bez niej musi chodzić na boki.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zacinająca się kopka CRF450

Post autor: robsztix » pn, 10 cze 2013, 16:46

Aby odkrecic kosz sprzeglowy mozna sobie poradzic bez specjalnego przyrzadu, wystarczy ze wlozysz pomiedzy zeby gruba miedziana podkladke, zeby zblokowac kosz wzgledem zebatki, ktora przenosi naped na kosz, tylko podkladka koniecznie miedziana, zebys nieuszkodzil zebow!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”