problem z gaźnikiem keihin pj 28 b

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
marek234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 13 kwie 2013, 22:06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

problem z gaźnikiem keihin pj 28 b

Post autor: marek234 » pt, 24 maja 2013, 15:52

Witam mam problem z regulacją gaźnika Keihin pj 28 b tam jest tylko śruba od składu mieszanki pozycję przepustnicy ustala się linką, ustawiam śrubę na 2 obr odpala na dotyk rozgrzewam moto, ustawiam wolne obroty linką i kręcę ale obroty się nie podnoszą czy mam 2 czy 5 obr jak ustawię ok 3 - 3,5 to świeca ma kolor ok wysokie obroty na jałowo ma wyraźnie wyższe niż przy 2 obr. Ale jak jeżdżę to przy wysokich obr. słychać stuki może przerywanie i niezależnie czy mam 1.5 czy 4 obr. na śrubie składu mieszanki i nie mam pojęcia co to, na jałowo tego niema, może zapłon coś nie halo ale jak to sprawdzić? mam pogięty dyfuzor z lekka może to? bo zawór się otwiera na przestrzał, albo coś z tym gaźnikiem? gaźnik reaguje na regulację jak się podkręci linkę na jakieś 1/5 obrotów ale czy takie ustawienie śruby składu mieszanki będzie dobre. Ja ju nie mam pomyslow.

G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z gaźnikiem keihin pj 28 b

Post autor: G_r_a_c_u_s » sob, 25 maja 2013, 13:00

Cześć

W tym gaźniku wolne obroty ustawia się kręcąc grzybkiem ssania a nie linka gazu. Nigdy nie ustawiamy obrotów na lince. Linka ma być delikatnie luźna w przeciwnym wypadku jak skręcisz kierownice gaz będzie się sam dodawał. Co do regulacji to może być konieczna wymiana dyszy wolnych obrotów jeżeli nie uda Ci się ustawić poprawnie grzybkiem. Te gaźniki są bardzo uparte w regulacji i na pewno bez dużego doświadczenia nie uda Ci się to szybko.

Pozdrawiam

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gaźnikiem keihin pj 28 b

Post autor: Enduros70 » ndz, 26 maja 2013, 00:16

Potwierdzam słowa poprzednika, na dodatek ta regulacja na ssaniu nie dość, że jest głupawa bo nie ma na niej kontry to jeszcze nie widać rezultatów. Dlatego większość podciąga linkę co w praktyce jest jakie jest.

Autor tematu
marek234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 13 kwie 2013, 22:06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z gaźnikiem keihin pj 28 b

Post autor: marek234 » ndz, 26 maja 2013, 10:40

Wiem na obudowie jest to opisane i w normalnym przypadku linka od przepustnicy powinna być luźna do regulacji, ale u mnie też nie da się całkowicie poluzować linki odkręcam tą regulację do końca i luzuje linkę ale moto gaśnie. Ale tak sobie myślę jeśli odkręcam tą regulację to tak jak bym lekko podnosił ssanie a jak moto jest gorące to ssanie podnosi obrotu wolne ale zile wpływa na wysokie. Więc nie wiem czy ta śruba nie jest tylko do podkręcenia obrotów do regulacji wolnych obrotów a potem należało by ją wkręcić ale tak mocno to ja się nie znam. Ale pomysł z dyszą myślę że dość udany może ktoś napisze jaką ma w swojej cr 250 pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”