Ustawienie rozrządu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawienie rozrządu

Post autor: wawzon » śr, 15 maja 2013, 15:17

Przyszedł czas na regulacje zaworów i podczas zmieniania zauważyłem że rozrząd nie jest jak powinien lecz mogę się mylić : http://pokazywarka.pl/mgyifx/
Przesunąć o jeden ząb na wydechowym do góry\?

Z góry dzięki za odp :D

Awatar użytkownika
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: 4tSTUNT » śr, 15 maja 2013, 15:33

No znak na wałku od strony wydechu na równoloegły do głowicy nie wygląda :D
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
Obrazek

GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Awatar użytkownika
Iro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 11:06
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: Iro » śr, 15 maja 2013, 16:00

Jest przestawiony o 1 ząbek, między znakami na zębatkach powinno być 12 pinów, Ty masz 13.

Awatar użytkownika
Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: Jaro5 » śr, 15 maja 2013, 16:13

Natomiast moim zdaniem jest dobrze.
przestawisz wałek wydechowy to wtedy będzie gorzej
Wygląda jakby łańcuszek był wyciągnięty

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: robsztix » śr, 15 maja 2013, 18:21

Tak jak napisal Iro, pomiedzy gornymi znakami na walkach powinno byc 12 nitow, a nie 13 jak u Ciebie. Najpierw ustaw wal w GMP patrzac na znak na magneto przez okienko w deklu, dopiero potem mozesz stwierdzic ktory walek cofnac o 1 nit. Pozdro

Awatar użytkownika
Autor tematu
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: wawzon » śr, 15 maja 2013, 19:14

Wal ustawiony ząbek podniesiony o jeden do góry po złożeniu pali na strzała :) dzieki za szybkie odp

Na początku chyba nie dokładnie dokręciłem ta śrubkę dzięki której sprawdza się w jakiej pozycji jest tłok podczas kopania tak syczalo(jakby powietrze ucieklalo tssssss) ,wykręciiłem zakręciłem i problem znikł


jeszcze raz dzięki za wszystkie odp

Awatar użytkownika
Iro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 11:06
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: Iro » śr, 15 maja 2013, 20:22

Te syczenie musi być, tak działa auto-dekompresator.

Awatar użytkownika
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: motocyklecross » pt, 17 maja 2013, 21:40

W YZ WYSTEPIKE 13 PINOW POMIEDZY GORNYMI ZNAKAMI!!!! W WR 14 CHYBA ZE KTOS PRZESTAWIA (TUNNING) SILNIKA W 400/426 TO ROWNIEZ USTAWIA SIE ROZRZAD NA 13 PINOW ZAMIAST 14STU

CO TO ZA SPRZET?
PRZESUNIECIE ZNAKOW MOZE BYC SPOWODOWANE MOCNO ROZCIAGNIETYM LANCUCHEM ROZRZADU... NALEZY SIE SUGEROWAC ILOSCIA PINOW
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: robsztix » wt, 21 maja 2013, 18:54

motocyklecross pisze:W YZ WYSTEPIKE 13 PINOW POMIEDZY GORNYMI ZNAKAMI!!!! W WR 14 CHYBA ZE KTOS PRZESTAWIA (TUNNING) SILNIKA W 400/426 TO ROWNIEZ USTAWIA SIE ROZRZAD NA 13 PINOW ZAMIAST 14STU

CO TO ZA SPRZET?
PRZESUNIECIE ZNAKOW MOZE BYC SPOWODOWANE MOCNO ROZCIAGNIETYM LANCUCHEM ROZRZADU... NALEZY SIE SUGEROWAC ILOSCIA PINOW
Ja u siebie mam 12 nitow i silnik bardzo ladnie smiga, wczesniej jak mialem przestawiony na 13 nitow to kolanko sie tak mocno grzalo, ze topila sie gumowa oslona weza od chlodnicy, ktory idzie obok tego kolanka i bylo slychac jakby glosniej zawory w okolicy air boxa, takze yzf 250 napewno 12 nitow, zreszta na zagranicznych forach pisza to samo ;) Pozdro

Awatar użytkownika
Iro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 11:06
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: Iro » wt, 21 maja 2013, 19:48

Z tymi 13 pinami chodziło mu pewnie o 450.

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie rozrządu

Post autor: tomasz12 » wt, 21 maja 2013, 21:10

Sebastian ma racje, 13, 14 być powinno lecz w starszych motocyklach ,(z dużym przebiegiem) może być inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”